DL: Novomeške brvi - Prva bo Irča vas, nato Loka–Kandija

22.8.2020 | 15:30

Tako bo videti brv Irča vas. (Vir: MO Novo mesto, arhiv DL)

Tako bo videti brv Irča vas. (Vir: MO Novo mesto, arhiv DL)

Mestne brvi so pomemben element trajnostnega razvoja – V Novem mestu je predvidenih pet – Javni razpis za izvajalca brvi v Irči vasi objavljen, za brv Loka–Kandija predvidoma v avgustu – Nekaj več kot milijon za posamično brv – Sofinanciranje z mehanizmom celostnih teritorialnih naložb

V Novem mestu bodo v letošnjem in prihodnjem letu gradili dve brvi čez Krko. Prva bo na vrsto prišla brv Irča vas, o kateri se sicer govori že nekaj let, a se je vse skupaj zavleklo zaradi lastniških razmerij na levem bregu, druga pa je brv Loka–Kandija. Sicer so v občinskem prostorskem načrtu poleg teh predvidene še tri, in sicer brv, ki bo povezovala Bršljin in Portoval, pri Kandijskem mostu med Bregom in Kandijsko cesto ter med Ragovim in naseljem Plava laguna ob Seidlovi cesti.

Kot so poudarili na Mestni občini Novo mesto, so mestne brvi eden pomembnejših elementov trajnostne mobilnosti, saj povezujejo pešpoti in kolesarske poti, predvsem pa prispevajo k povezavi delov mesta, ki jih ločuje reka Krka. Brv Irča vas bo predvidoma zgrajena do konca leta 2021. Po besedah projektanta, mednarodno uveljavljenega snovalca mostov Marjana Pipenbaherja, ki je projektiral tudi bodoči most v Ločni v sklopu tretje razvojne osi, so želeli z izbrano rešitvijo pri Irči vasi z eno potezo, z minimalnim posegom v naravo povezati bregova reke Krke oziroma dva pomembna mestna predela – na enem bregu eno največjih stanovanjskih sosesk na Drski, na drugi strani pa razvijajoče se bršljinsko zaledje s Češčo vasjo in Podbreznikom, kjer stoji tudi Olimpijski center Novo mesto. Pri tem bodo uporabili v slovenskem in svetovnem merilu inovativno tehnologijo prednapete konstrukcije, na kateri bodo povezali montažne betonske elemente. Brv za pešce in kolesarje, ki bo dolga 120 metrov in široka 3,5 metra, bo umeščena na okljuku reke Krke v Irči vasi.

»Posebnost je konstrukcijska zasnova v obliki verižnice brez vmesnih podpor. Brv bo navezana na obstoječe prometne površine, na desnem bregu prek manjšega trga na lokalno cesto Irča vas, na levem pa prek večnamenske poti, dolge 170 in široke tri metre, na lokalno cesto Lastovče,« so jo opisali na občini.

Vrednost brvi je ocenjena na nekaj več kot milijon evrov z DDV, pri čemer je predvideno črpanje evropskega in državnega nepovratnega denarja v višini 739.000 evrov. Projekt bo sofinanciran prek mehanizma Celostnih teritorialnih naložb za področje trajnostne mobilnosti – evropskega Kohezijskega sklada. Kot so pojasnili na občini je bilo gradbeno dovoljenje izdano 19. marca in zaradi pritožbe zasebnega lastnika zemljišča še ni pravnomočno, sicer pa so lastniške razmere po zaključenem razlastitvenem postopku urejene, zatrjujejo na občini. Pritožbo na drugi stopnji obravnava Ministrstvo za okolje in prostor. Javni razpis za izvajalca del so na občini objavili 8. junija, ob običajnem poteku razpisa pa naj bi pogodbo z izbranim izvajalcem podpisali v avgustu. Gradnja bo predvidoma trajala 15 mesecev.

BRV LOKA–KANDIJA

Brv Loka–Kandija, dolžine 115 metrov in širine 3,5 metra, bo umeščena tik pred izlivom Težke vode v reko Krko in navezana na obstoječe prometne površine, na desnem bregu preko manjšega trga na Kandijsko cesto in na levem preko dostopne klančine in stopnic na Župančičevo sprehajališče. Tudi ta brv je ocenjena na nekaj več kot milijon evrov z DDV in tudi zanjo je predvideno sofinanciranje v višini 926.000 evrov iz istega mehanizma kot brv Irča vas.

Na občini so povedali, da je projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja pripravljena, zaključuje se pridobivanje zemljišč oziroma stavbnih pravic. Nato bo sledila oddaja vloge za izdajo gradbenega dovoljenja. Javni razpis za izbor izvajalca del naj bi objavili v avgustu, pogodbo z izbranim izvajalcem pa podpisali konec letošnjega leta. Začetek gradnje je tako predviden konec tega oziroma v začetku prihodnjega leta, trajala pa naj bi 15 mesecev.

Novo mesto si sicer poleg vseh omenjenih v prihodnosti obeta še dve brvi za pešce in kolesarje, in sicer v sklopu vzhodne in zahodne obvoznice tretje razvoje osi. Prva je načrtovana poleg mostu čez Krko za motorni promet, ki je del vzhodne obvoznice čez Šmarješko cesto proti vasi Krka, druga pa bo obešena pod načrtovanim cestnim mostom zahodne obvoznice, ki bo potekal mimo Podbreznika in naselja Brod. »Direkcija RS za infrastrukturo pripravlja projektno dokumentacijo, v okviru katere bo strokovna rešitev obdelana z javnim arhitekturnim natečajem, ki pa še ni v izvedbi,« so še dodali na novomeški občini.

Članek je bil objavljen v 25. številki Dolenjskega lista 18. junija 2020

M. Žnidaršič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava