DL: Dvižna ploščad Motulii - Oglaševanje na višini

7.2.2020 | 14:30

Anton Jakše

Anton Jakše

DL: Dvižna ploščad Motulii - Oglaševanje na višini
DL: Dvižna ploščad Motulii - Oglaševanje na višini

Anton Jakše iz Zaloga pri Novem mestu je prodajalcem avtomobilov in oglaševalskim podjetjem z dvižno ploščadjo, ki na trg prihaja pod blagovno znamko Motulii, ponudil enostavno rešitev za inovativno predstavitev. Patentiral je mobilno dvižno ploščad, ki omogoča, da avtomobil v pičle pol ure dvignemo na višino treh metrov. Omogoča tudi nagibanje.

»Prednost te ploščadi je, da se hitro postavi in razstavi, enostavno jo je prepeljati, ne potrebuje temeljenja, ker se sama prilagodi na teren,« je pojasnil Jakše in pokazal svoj izum.

Ko je ploščad v svoji funkciji, je to mogočna konstrukcija z nosilnostjo 2,5 tone, ki se, kot je bilo že zapisano, dvigne na tri metre. Ko ji dodamo še platno in luči, razstavljenega avtomobila ni mogoče spregledati. V razstavljenem stanju je visoka vsega 11 centimetrov, široka dva metra in dolga 4,8 metra. »Prepelje jo lahko vlečna služba, ki lahko hkrati vozi tudi razstavni avtomobil,« je dejal Jakše in dodal, da je hotel narediti nekaj, kar je enostavno za uporabo.

Takšnega produkta evropski trg še ne pozna, čeprav je marsikje mogoče videti avtomobile, ki jih prodajalci razstavijo na višini, a v tistih primerih jih na posebne odre namestijo z veliko napora in precejšnjimi stroški. Njega je na primer navdušil avtomobil, ki ga je Toyota na Dunaju razstavila na višini 20 metrov. »Strošek in zahtevnost takšnega postavljanja marsikoga odvrne, da bi avtomobile razstavil na tak način,« nas je poučil sogovornik, ki je pred razvijanjem ideje za ta produkt temeljito raziskal, kaj ponuja trg. Ko je ugotovil, da česa podobnega nima nihče, je dobil prvo potrditev.

PO POMOČ V PODBREZNIK

Priznal je, da mu je bil v veliko pomoč Podjetniški inkubator Podbreznik, kamor se je po nasvet obrnil leta 2016. »Takrat sem imel dve podjetniški ideji in nisem vedel, v katero smer bi šel. Imel sem že podjetje za proizvodnjo kurilnic na biomaso in sem razmišljal, da bi razvil peč kot energetski boks za tri goriva – pelete, sekance in drva. Hkrati so bile moje misli pri mobilni napravi za razstavljanje avtomobilov. V Podbrezniku so mi omogočili, da so strokovnjaki preverili obe ideji in ugotovili, da ima potencial dvižna ploščad.«

NIHAJNI ODER

Jakše se je s svojo prvo mobilno inovacijo spopadel le nekaj mesecev prej, ko je za Mestno gledališče ljubljansko izdelal nihajni oder. »Takrat me je poklical nekdanji sodelavec, ki je delal v gledališču, in mi povedal, da potrebujejo oder, ki bo lahko neslišno spreminjal lego med predstavo, hkrati pa ga bo enostavno prepeljati. V dveh mesecih je bil nihajni oder, ki je gledališčnikom omogočal prehod iz nebes v pekel in obratno, narejen. Po tistem sem podobno, kot bi naredil vsak podjetnik, razmišljal, kako bi stvari, ki sem jih razvil, nadgradil in uporabil pri novem produktu. Po glavi mi je rojila ideja, da bi bilo to lahko orodje za predstavitev avtomobilov. Moj prvi poklic, za katerega sem se izšolal, je avtomehanik, pozneje sem ob delu naredil še šolo za strojnega tehnika in dve fakulteti, a avtomobili so bili in so še vedno moja velika ljubezen,« je priznal.

NI BILO ENOSTAVNO

Ko se je lotil dvižne ploščadi, je najprej mislil, da bo od ideje do uresničitve prišel v nekaj mesecih. A se je pošteno zmotil. Najprej je ideja zorela, letos, ko se je lotil izvedbe, pa je ugotovil, da tovrstne inovacije zahtevajo svoj čas in denar.

»Nisem prepričan, ali bi se brez Razvojnega centra Novo mesto odločil za realizacijo te ideje. Prvo spodbudo mi je dala tista raziskava, ki je pokazala, da ima moja ideja prihodnost, pozneje pa mi je mentor dajal pogum, ki me je gnal naprej. Dobil sem tudi finančne spodbude, tako za blagovno znamko, patent kot za druge faze, ki jih zahteva razvoj produkta,« je pojasnil.

Prejel je pomoč iz projekta SIO-PIP-2018-19, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Pri realizaciji so mu pomagali tudi strokovnjaki s področja risanja, statike, hidravlike, elektronike. Zelo vesel je, da je pri njenem razvoju ves čas sodeloval tudi njegov sin, ki se je poklicno kot oče odločil za strojništvo.

PRVA JAVNA PREDSTAVITEV PRED VRATI

Dvižna ploščad Motulii je tik pred prvo javno predstavitvijo, ki bo v Podjetniškem inkubatorju Podbreznik prihodnji teden. »Zanimanje za Motulii je veliko, čeprav ga nisem nič oglaševal. Želim, da ga najprej spoznajo na Dolenjskem, šele potem ga bomo pokazali Sloveniji in Evropi.«

Jakše se zaveda, da Motulii ni izdelek široke potrošnje, zato se namerava usmeriti na globalno tržišče.

S tem produktom se njegovo delo še zdaleč ni končalo, ravno nasprotno, to je šele začetek nove zgodbe: »Moje sanje so, da bi imel ekipo, ki bi skrbela za razvoj, proizvodnjo in prodajo tega in novih produktov na globalnem trgu.«

Njegov naslednji izziv je že znan: dvižna ploščad z nosilnostjo sedem ton.

Članek je bil objavljen v 50. številki Dolenjskega lista 12. decembra 2019

Janja Ambrožič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava