DL. Parkirišča zavodov po novem javna in plačljiva

26.1.2020 | 19:30

Cene parkiranja na javnih površinah z novim odlokom ostajajo nespremenjene. A mnoge bolj moti dejstvo, da parkomati sploh ne vračajo drobiža. (Foto: M. M.)

Cene parkiranja na javnih površinah z novim odlokom ostajajo nespremenjene. A mnoge bolj moti dejstvo, da parkomati sploh ne vračajo drobiža. (Foto: M. M.)

Občinski svetniki na zadnji seji med drugim potrdili spremembo odloka, s katerim parkirišča občinskih javnih zavodov postajajo javna – Ukrep bodo uvajali postopoma – Parkirna mesta za službena vozila, za vse zaposlene pa ne

Še letos naj bi v veljavo stopil nov odlok o ureditvi cestnega prometa v MO Novo mesto, s katerim želi občina prav vsa parkirišča občinskih javnih zavodov vključiti v sistem javnih parkirišč, torej za plačilo dostopnih tudi občanom.

Da mestu, sploh pa mestnemu jedru manjkajo parkirišča, je znano dejstvo. V luči izvrševanja ukrepov celostne prometne strategije, učinkovitejšem reševanju težav dolgotrajnega parkiranja, omogočanju večjega števila parkirišč stanovalcem mestnega jedra in preostalim uporabnikom je občinska uprava pripravila omenjeni novi odlok, s katerim se je na zadnji seji sredi novembra strinjal tudi občinski svet.

Nedavno so med javna parkirišča, za katera je treba plačati parkirno uro, že vključili parkirišče pri železniški postaji Kandija in prenovljeno parkirišče na ulici Ob Težki vodi, po novem pa bodo del javnega sistema tudi tista parkirna mesta, ki so bila doslej na neki način »rezervirana« večinoma za zaposlene javne uslužbence: gre za parkirišča pri Dolenjskem muzeju, parkirišča za občinsko stavbo ob Seidlovi cesti, kjer je zapornica, pa tista ob gasilskem in zdravstvenem domu, parkirišča med OŠ Center in Gimnazijo, pred KC Janeza Trdine …

»Ne morem se strinjati s predlogom, po katerem zaposleni v javni upravi, ki delujejo v starem mestnem jedru, nimajo možnosti parkiranja. Na vpadnicah nimamo urejenih javnih parkirišč, niti prevozov do mesta,« je na občinski seji opozorila Vesna Barborič (GAS) in predstavila primer zaposlenih v Dolenjskem muzeju. Vodstvo o namerah občine ni bilo niti obveščeno o načrtovanem ukrepu, parkirišča pa so bila zgrajena prav za potrebe muzeja, ki jih je v preteklosti že izgubil na račun Anton Podbevšek teatra. Nasprotno je Uroš Lubej (Solidarnost) dejal, da se s spremembo odloka strinja, saj da so bili doslej nekateri javni uslužbenci v privilegiranem položaju.

»Naš cilj je zmanjšati motorni promet v mestnem jedru,« je odlok zagovarjal Miloš Dular, vodja občinskega oddelka za promet in mobilnost, ter poudaril, da bodo parkirišča občinskih javnih zavodov v sistem javnih parkirišč vključevali postopoma: »To ne bo uvedeno čez noč. Parkirišča na ulici Ob Težki vodi in tista pri železnici smo imeli v odloku že pet let, pa to šele zdaj delamo.«

»Za službena vozila bodo parkirišča zagotovljena, za vse zaposlene pa ne. Namen je, da te površine čim bolj namenimo obiskovalcem teh zavodov in prebivalcem mestnega jedra. Mislim, da ni taka težava, če pride nekdo v službo za ves dan in pač parkira v Kandiji ter gre v službo peš,« je še dodal Dular in glede (slabega) mestnega prometa ponovil, da so linije mestnih avtobusov racionalizirali in da bodo nove dodajali zgolj, ko bo za to izkazan dovolj veliko zanimanje.

Novi odlok tako navaja območja 1. in 2. tarifnega razreda, pri čemer so cene ostale nespremenjene. Ura parkiranja v prvem znaša 0,80, v drugem pa 0,50 evra, evro boste odšteli za parkirno hišo Novi trg. Cena letne dovolilnice je 700 evrov, polletne 450 in mesečne sto evrov za cono 1 in parkirno hišo. Pravne osebe in s. p., ki imajo sedež oz. poslovno enoto na območju tega tarifnega razreda, plačajo nižje zneske oz. 450 na leto, 280 za polletje ali 70 mesečno. Za cono 2 uporabniki prispevajo 300 (letna), 225 (polletna) ali 50 evrov (mesečna).

Cene so zmotile Francija Bačarja (SLS): »Odlok podpiram, predlagam pa, da bi začeli pobirati malo nižje, kot je bila ideja, saj proračun ne bo bistveno oškodovan. Da se ljudje navadijo na nov način in da ima občina čas, da izboljša tako parkirišča kot linije mestnih prevozov.« Z odlokom se je strinjal tudi Rok Mežnar (Dobra država), a je opozoril na zagotovitev parkirišč gasilcem in reševalcem.

Odlok je občinska uprava spremenila tudi v delu, ki se nanaša na »županov« popust pri nakupu celoletne dovolilnice, ki zdaj lahko znaša do 35 odst. oziroma 10 odst. več kot doslej. Temu je glasno nasprotoval Alojz Kobe (GAS): »Predlog je primer, kako se ne bi smelo delati in kako pred zakonom nismo vsi enaki! Tu je predlog, da bo župan odločal, komu bo znižal ceno. V normalnih demokratičnih družbah se zadeve določijo s pravilniki in zakoni, ne pa župan: za prijatelje da, za druge ne. Svetnike pozivam, da to zavrnemo in tega klientelističnega predloga ne podpremo, to je že uvajanje sistemske korupcije na občinski ravni.«

Dular je pojasnil, da so popusti določeni na podlagi sprejetih kriterijev, ki jih oblikuje strokovna služba za promet, župan pa zgolj odobri. Ta pa je razpravo zaključil z besedami, da »če pustiš avto pri Srebrničah ali Qlandii in greš naprej z avtobusom, boš plačal 45 centov, če boš šel v mesto z avtomobilom, pa 70 centov. Zato te dovolilnice ne morejo stati manj. In take spremembe nikoli niso lahke, zato jih bomo uvajali postopoma.« Po seji so za Dolenjski list z občine še dodali, da »predvidene spremembe ne pomenijo plačevanja parkirnine za službena vozila (npr. zdravstveni dom in GRC). Za ta vozila bomo v sodelovanju z javnimi zavodi zagotovili parkirna mesta.«

Novi odlok je bil sicer sprejet z 18 glasovi za in petimi proti. Poleg Barboričeve, Kobeta in Mežnarja sta mu nasprotovala še Matjaž Engel (SNS) in Janez Murn (GAS).

Članek je bil objavljen v 48. številki Dolenjskega lista 28. novembra 2019

Mirjana Martinović

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava