DL: Soltec - Razvoj narekujejo kupci

7.5.2024 | 14:40

Na dnevu odprtih vrat je Soltec predstavil tudi svoje novejše produkte, s  katerimi poskrbijo za udobje zunanjega bivalnega okolja. (Foto: D. S.)

Na dnevu odprtih vrat je Soltec predstavil tudi svoje novejše produkte, s katerimi poskrbijo za udobje zunanjega bivalnega okolja. (Foto: D. S.)

Direktor Solteca Mirko Požar je pred četrt stoletja začel z manjšo delavnico za proizvodnjo senčil. (Foto: D. S.)

Direktor Solteca Mirko Požar je pred četrt stoletja začel z manjšo delavnico za proizvodnjo senčil. (Foto: D. S.)

Začeli s proizvodnjo žaluzij, danes so mednarodno priznan proizvajalec senčil in elementov za zunanje prostore – Pergole, »zeleni« nadstreški, zunanje kuhinje, pametni smetarniki

»Soltec ni startup, ampak podjetje s 25 let dolgo brado,« pravi njegov lastnik in direktor Mirko Požar. Pred četrt stoletja je na obrobju Dobove odprl manjšo delavnico za proizvodnjo žaluzij in delal za takrat uspešna slovenska gradbena podjetja, ki so nato neslavno končala. Nastopila je gradbena kriza in trga naenkrat ni bilo več. Podjetje se je leta 2011 znašlo pred težkim izzivom, a jim je, kot pravi Požar, cona neudobja prinesla dva dobra rezultata. Prvi je bil, da so morali na trge v tujino, drugi pa, da so začeli produktni razvoj, ki je bil ključen za nadaljnje korake.

Nova ključna prelomnica podjetja, ki trenutno zaposluje okoli 40 slovenskih in tujih delavcev, še deset pa je pogodbenih partnerjev, se je zgodila lani. V podjetju so skupaj z novo vodstveno ekipo postavili novo strategijo, pri kateri so v središče postavili dom in udobje zunanjega bivalnega okolja. Strategijo so razdelili na več segmentov, ki so jih v februarju uspešno predstavili tudi na mednarodnem sejmu R + T v Stuttgartu, na katerem so bili celo edini ponudnik inovativnega celovitega koncepta za udobno prebivanje na prostem.

Prvi segment se osredinja na udobje zunanjega bivalnega prostora. Eden izmed njihovih novejših prodajnih hitov so inovativne zunanje kuhinje iz ALU-konstrukcije in kompozita, odporne na vse vremenske pogoje. Za udobje zunanjega bivalnega prostora v Soltecu poskrbijo z bioklimatskimi pergolami, ki jih proizvajajo že več kot deset let. Izdelali in montirali so jih že prek 5.000, nadgradili pa so jih z različnimi izvedbami nadstreška, od aluminija do stekla in celo »zelene« strehe. V segmentu shranjevanja in energije stavijo na t. i. carport solarni paket, pri katerem so klasičen nadstrešek za avtomobil nadgradili s solarnimi paneli za potrebe polnjenja električnega vozila. Posebne pozornosti so bili na sejmu v Stuttgartu deležni tudi njihovi pametni smetarniki iz konstrukcije z ALU-ovojem in zeleno streho, ki omogočajo senzorsko odpiranje. Direktor Mirko Požar ob tem poudarja še en njihov uspešen produkt, to so podkonstrukcije za fotovoltaiko, ki so jih razvili pred letom in pol. Soltec tako z novo strategijo nadgrajuje svoje klasične izdelke, torej senčila, pergole, dinamične fasade in balkonske sisteme.

Konkurirati želijo najboljšim

Po 25 letih začenjajo novo zgodbo, dodaja Požar. »Naša konkurenca niso turški, poljski, kitajski produkti, ampak zahodnoevropski. Konkurirati moramo najboljšim, to pa pomeni, da moramo biti bistveno boljši, ker ne moremo biti cenejši,« pravi. V okviru spremembe filozofije je podjetje spremenilo tudi trženjsko strategijo. »Soltec je sicer na tujih trgih prisoten že več kot petnajst let, v Avstriji med drugim dosega že skoraj 10-odstotni tržni delež. A covid je zahteval tudi določene prilagoditve. Ko se je trg takrat ustavil, se je bilo podjetje prisiljeno preusmeriti v neposredno prodajo končnim kupcem. S tem se je začela postavljati tudi blagovna znamka,« pojasnjuje vodja marketinga in prodaje Marko Plazar, ki se je Soltecevi ekipi pridružil lani. Njihove izdelke tako srečamo že po vsej Evropi pa tudi na Bližnjem vzhodu, v Afriki in Ameriki.

V Soltecu napovedujejo večkratnik prodaje v nekaj letih. V ta namen so  že razširili proizvodne prostore, vzpostavili novo opremo, rastlo pa bo  tudi število zaposlenih. (Foto: D. S.)

V Soltecu napovedujejo večkratnik prodaje v nekaj letih. V ta namen so že razširili proizvodne prostore, vzpostavili novo opremo, rastlo pa bo tudi število zaposlenih. (Foto: D. S.)

Kot poudarja Požar, se želijo vse bolj vključevati tudi v lokalno okolje in svoje uspehe deliti z vsemi deležniki njihovega razvoja. Tako so pretekli konec tedna pripravili dneve odprtih vrat, na katere so povabili poslovne partnerje, dobavitelje, arhitekte, gradbenike, kupce pa tudi lokalno prebivalstvo in društva. »Ključno je, da s trdnimi nogami ostajamo v lokalnem okolju. Podjetja ne bomo nikamor odpeljali, želimo pa izkoristiti dneve odprtih vrat za to, da povemo ljudem, da smo tu in da želimo sodelovati,« pravi.

Napovedujejo večkratno rast

Soltec je imel lani pet milijonov evrov prihodkov, njihov cilj pa je večkratnik tega prometa, zato dobiček vlagajo v razvoj in kadre. »Razvoj vedno izhaja iz uporabnika, njegovih želja in potreb,« poudarja vodja razvoja v podjetju Niko Kristanič. Pri razvoju produktov, zlasti zahtevnejših, sodelujejo z različnimi inženirji, arhitekti in fakultetami. »Vedno izhajamo iz izkušnje uporabnika, na podlagi česar nato dobimo vpogled, na podlagi teh izkušenj pa pripravimo ideje in skice za nove produkte,« opisuje Kristanič. V Soltecu prisegajo na vertikalno integriran proizvodni model, se pravi, da vse procese, od ideje do proizvodnje in montaže pri stranki, opravijo sami. Po besedah tehnične direktorice Darje Pevec, ki se je ekipi prav tako pridružila v lanskem letu, njihove trenutne kapacitete omogočajo nekajkratno rast, na kar so se pripravili tudi z gradnjo 4.000 kvadratnih metrov velike proizvodne hale in s postavitvijo dodatne proizvodne opreme. Dneva odprtih vrat se je udeležil tudi brežiški župan Ivan Molan, ki je napovedal, da občina načrtuje širitev dobovske poslovne cone za dodatnih 10 hektarov, kar bo v prihodnje gotovo dobrodošlo tudi za Soltec. O podrobnem prostorskem načrtu naj bi občinski svet odločal že v kratkem.

Članek je bil objavljen v marčevski tiskani številki Dolenjskega lista

Dragana Stanković

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava