DL: Tekstilci in pandemija - Vračamo se v čase le dveh kolekcij

3.7.2021 | 20:50

Maja Čibej (foto: osebni arhiv)

Maja Čibej (foto: osebni arhiv)

Najsodobnejšo prejo, ki jo izdeluje Beti (na fotografiji), uporabljajo  med drugim v oblačilni in pohištveni industriji pa tudi za medicinske  namene. (foto: Beti)

Najsodobnejšo prejo, ki jo izdeluje Beti (na fotografiji), uporabljajo med drugim v oblačilni in pohištveni industriji pa tudi za medicinske namene. (foto: Beti)

Podjetje Beti Metlika je lani izdelalo Trajnostno poslovno strategijo do leta 2025 – Prejo iz predelanih plastenk izdelujejo po postopku, prijaznejšem do okolja – Cene vhodnih surovin podivjale, ladijski prevozi dvakrat dražji, prevozi počasnejši – Zaposlene iz Hrvaške tedensko testirajo

Podjetje Beti Metlika je v lanskem letu izdelalo Trajnostno poslovno strategijo 2020–2025. Gre za to, kot pojasnjuje izvršna direktorica družbe mag. Maja Čibej, da poslovanje podjetja povežejo z vsemi vidiki trajnosti, kar zajema ljudi in njihovo ustvarjalnost, okolje ter blaginjo podjetja in blaginjo širše skupnosti.

Kupci so zelo previdni pri napovedih.

Organizacija združenih narodov trajnost opredeljuje s 17 načeli. V tem mednarodnem okviru opisuje Beti svojo trajnostno usmeritev s tremi pojmi: Zeleno. Vitko. Inovativno. Razvoj novih izdelkov je po besedah Čibejeve eno izmed pomembnih področij v tej trajnostni usmeritvi. In tako so v podjetju že razvili prejo, ki jo imenujejo DyeCare 1.0. Gre za izrazito trajnosten izdelek. Prejo delajo iz recikliranega poliestra iz odpadnih plastenk, za kar so razvili poseben postopek. Barvajo jo po skrajšanem postopku in pri tem porabijo za 50 odstotkov manj vode, zmanjšali so tudi porabo elektrike, plina in izpust ogljikovega dioksida. Podjetje Beti je v zadnjih letih v posodobitev proizvodnje vložilo skupaj več kot 2 milijona evrov, pri čemer je nekatere procese tudi robotiziralo.

Omiliti reze

»Beti je leta 2020 močno čutila krizo, saj so nam v kritičnih mesecih naročila padla na vsega od 30 do 35 odstotkov običajnih. Danes so se vrnila približno na raven 80 odstotkov v primerjavi z 'normalnimi'. Trenutno se spoprijemamo z drugimi izzivi – cene naših vhodnih surovin so podivjale, podobno cene prevozov. Cene ladijskih prevozov v ZDA so se podvojile, tranzitni časi pa so vse daljši. Potem je tu še rast stroškov dela na osnovi Zakona o minimalni plači, ki je tako hiter, da ni mogoče tako hitro dvigniti produktivnosti in bomo morali varčevati pri investicijah,« pravi izvršna direktorica.

Lani so se v podjetju morali prilagoditi na zmanjšan obseg naročil, tako da so število zaposlenih zmanjšali na 125, zdaj jih je 139. »Naročila so se šele februarja letos vrnila nekje na 80 odstotkov preteklih in temu se prilagajamo. Lani nismo nadomeščali upokojitev in nismo podaljšali pogodb za določen čas, koristili pa smo ukrep čakanja in nato krajši delovni čas. Tako smo lahko preprečili še bolj drastične reze. Delo od doma je mogoče le izjemoma za določene oddelke. Zaposlene iz Hrvaške tedensko testiramo, tako da nemoteno prihajajo na delo. Tudi sicer smo se že navadili na ukrepe in jih skrbno upoštevamo vsi v podjetju,« opisuje razmere Čibejeva.

»Opažamo upad pri luksuznih blagovnih znamkah.« Maja Čibej

Beti je uspela ohraniti vse ključne trge: Italijo, Francijo, ZDA, Rusijo, Belorusijo in Turčijo, pri čemer je še okrepila svoj položaj v Nemčiji in severni Evropi. Naročila, ki jih je pridobila, so bila januarja še vedno le približno 65-odstotna v primerjavi z obdobjem iz leta 2019, zdaj so se dvignila na 80 odstotkov glede na lanska v takem času. Težko je napovedovati nadaljnji razplet, kajti kupci so, kot ugotavlja Čibejeva, zelo previdni pri napovedih naročil.

Novosti

Optimizem prihaja tudi s športnih terenov.

»Pandemija je razkrila številne pomanjkljivosti tekstilnih oskrbovalnih verig in hitre mode. Hitra moda pomeni, da se v enem letu zavrti večje število kolekcij. Modne znamke pa so zdaj najavile, da se vračajo v čase dveh kolekcij: pomlad–poletje in jesen–zima. Vzporedno prihaja po vsem svetu do zapiranja trgovin. Del prodaje se sicer seli na splet, vendar v kratkem splet ne bo nadomestil izpada v maloprodaji,« je lani pozno poleti na nastale nove okoliščine opozorila Čibejeva. Kar je veljalo takrat, velja zdaj vsaj toliko kot lani, če ne še bolj. »Predvsem opažamo upad pri luksuznih blagovnih znamkah. Te so pogosto vezane tudi na nakupovalni turizem. Na našo srečo so se vrnila športna tekmovanja, kot na primer tekme UEFE in NBA – tako da so se nam povečala naročila v športnem segmentu. Predvidevamo, da se bomo na obseg prodaje iz 2019 lahko vrnili le z novimi izdelki in s pridobivanjem dodatnih kupcev, za kar pa bo potreben čas,« je previdna v napovedih Maja Čibej, izvršna direktorica Beti.

Članek je bil objavljen v 15. številki Dolenjskega lista 15. aprila 2021

M. Luzar

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava