Transformacija lesa v Galeriji Božidar Jakac

16.10.2022 | 09:00

Branko Ružić, Canto Jondo, 1988. Iz zbirke NMMU

Branko Ružić, Canto Jondo, 1988. Iz zbirke NMMU

Dragica Čadež, Simbol T, 1967. Iz zbirke GBJ

Dragica Čadež, Simbol T, 1967. Iz zbirke GBJ

Jože Slak Đoka, Praslika, 2007. Iz zbirke GBJ (še več fotografij izbranih avtorjev spodaj v fotogaleriji)

Jože Slak Đoka, Praslika, 2007. Iz zbirke GBJ (še več fotografij izbranih avtorjev spodaj v fotogaleriji)

V Galeriji Božidar Jakac – Muzej moderne in sodobne umetnosti, Kostanjevica na Krki, bomo v petek, 21. oktobra 2022, ob 18. uri odprli občasno Transformacija lesa, ki je nastala v sodelovanju z Nacionalnim muzejem moderne umetnosti iz Zagreba.

Razstavo bo odprl veleposlanik Republike Hrvaške v Sloveniji Njegova Ekscelenca mr. sc. Boris Grigić.

Kustosa razstave sta Tatijana Gareljić (NMMU) in Miha Colner (GBJ).

O razstavi:

Skupinska razstava Transformacija lesa, ki je bila izvorno predstavljena v Nacionalnem muzeju moderne umetnosti (NMMU) v Zagrebu, predstavlja dela nekaterih osrednjih hrvaških likovnih umetnikov 20. in 21. stoletja, ki so uporabljali les kot material svojih kiparskih del. Razstava v Kostanjevici na Krki je nekoliko spremenjena in prilagojena prostoru, poleg tega pa dela hrvaških umetnikov postavlja v dialog z nekaterimi izbranimi deli umetnikov iz zbirke Galeriji Božidar Jakac (GBJ).

Razstava naslavlja pomen lesa, dreves in gozda za obstoj človeške vrste, kakor tudi za njen odnos do narave. Na pričujoči razstavi je predstavljenih 50 del hrvaških umetnikov iz zbirke NMMU in 18 del umetnikov iz zbirke GBJ. Izbrana dela odkrivajo presenetljive oblike lesa kot prvinskega naravnega materiala v svojih številnih transformacijah, ki so se odvijale v obdobju preteklih stotih let. Avtorica razstave je Tatijana Gareljić (NMMU), v sodelovanju z Miho Colnerjem (GBJ).

Interakcija človeka in dreves je pogojena z željo človeka po ohranitvi lastne eksistence, vendar je zgodovina civilizacije hkrati tudi zgodovina transformacije lesenih oblik. Ko človekova potreba po ustvarjanju in oblikovanju presega utilitarnost, transcendira tudi v umetnost. Inventivnim premislekom in veščinam imanentne lastnosti lesa postajajo artefakti. (Tatijana Gareljić)

Umetniki:

Petar Barišić, František Bilek, Peruško Bogdanić, Iris Bondora Dvornik, Vojta Braniš, Boris Brzić, Dragica Čadež, Lojze Čampa, Ferdo Ćus, Ljubo De Karina, Josip Diminić, Joško Eterović, Vinko Fišter, France Gorše, Petar Hadži Boškov, Kažimir Hraste, Ante Jakić, Ksenija Kantoci, Dora Kovačević, Kuzma Kovačić, Ivan Kožarić, France Kralj, Tone Kralj, Vasko Lipovac, Ivan Lovrenčić, Dubravka Lošić, Bata Marianov, Armando Marrocco, Carlos Medina, Ivan Meštrović, Matko Mijić, Sofija Naletilić Penavuša, Silvan Omerzu, Izvor Oreb, Šime Perić, Ivan Picelj, Oto Rimele, Branko Ružić, Jože Slak Đoka, Petar Smajić, Damir Sokić, Aleksandar Srnec, Dalibor Stošić, Marin Studin, Juraj Škarpa, Goran Štimac, Miroslav Šutej, Dušan Tršar, Šime Vulas, Josip Zeman, Zlatko Zlatić, Mirko Zrinšćak, Bogosav Živković.

Razstavo bo odprl veleposlanik Republike Hrvaške v Sloveniji g. Boris Grigić.

Razstava, ki je nastala v sodelovanju z Nacionalnim muzejem moderne umetnosti iz Zagreba, bo na ogled do 19. februarja 2023.

Galerija Božidar Jakac

Galerija

_01 Vasko Lipovac, Kuglas, 1971. Iz zbirke NMMU
_02 Ivan Kozaric, Reagiranja, 1956-1978. Iz zbirke NMMU
_03 Perusko Bogdanic, Prvi heretik, 1990. Iz zbirke NMMU
_04 Vojta Branis, Zena iz predgradza, 1928. Iz zbirke NMMU
_05 Branko Ruzic, Canto Jondo, 1988. Iz zbirke NMMU
_06 Dusan Trsar, Pescena ura - Srecanje, 1968. Iz zbirke GBJ
_07 Dragica Cadez, Simbol T, 1967. Iz zbirke GBJ
_08 Joze Slak Dzoka, Praslika, 2007. Iz zbirke GBJ

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava