DL: Zrno na zrno oz. cent na cent - plača?

22.10.2016 | 19:00

Banka se je našemu bralcu dvakrat opravičila in neupravičeno zaračunane negativne obresti vrnila na njegov TRR. Prvič so za odgovor potrebovali dva tedna, drugič več kot tri mesece. (Foto: M. M.)

Banka se je našemu bralcu dvakrat opravičila in neupravičeno zaračunane negativne obresti vrnila na njegov TRR. Prvič so za odgovor potrebovali dva tedna, drugič več kot tri mesece. (Foto: M. M.)

DL: Zrno na zrno oz. cent na cent - plača?

Bralec Dolenjca ugotovil, da so mu neupravičeno zaračunali negativne obresti – Po opravičilu se je napaka ponovila že čez nekaj mesecev – Je še več takšnih primerov? Banka pravi, da ne.

Na naše uredništvo se je obrnil bralec, ki želi ostati anonimen, s tezo, da SKB banka neupravičeno zaračunava negativne obresti. Svojo trditev je potrdil z dvema dopisoma banke, s katerima so mu sicer priznali reklamacijo in neupravičeno zaračunane negativne obresti tudi vrnili na njegov osebni tekoči račun. Preverili smo, kaj se dogaja.

Bralec zatrjuje, da mu je banka, katere komitent je že več kot 20 let, neupravičeno zaračunala nekaj centov negativnih obresti, čeprav niti en dan dejansko ni imel negativnega stanja na osebnem računu. »Razumem, če bi se to zgodilo enkrat in bi lahko zadevo pojasnil kot enkratno napako kakšne uslužbenke ali računalniškega programa, čeprav so tudi zanj odgovorni ljudje. Ker pa sem jih pri tem »ujel« celo dvakrat, pa dvomim, da gre za naključje,« je povedal za Dolenjski list.

Prvič se je zgodilo julija lani. Zjutraj je prek spletne banke plačal račune in kakšni dve uri kasneje, torej še isti dan, prek bankomata položil gotovino na svoj račun. Nakazilo je bilo vidno na računu, zato se ni obremenjeval, a je konec meseca opazil, da je prejel oz. so mu z računa vzeli tri cente negativnih obresti. Na banki se je pritožil in v dveh tednih oz. konec avgusta prejel njihovo opravičilo. V odzivu na reklamacijo so med drugim zapisali, da »pri pologih gotovine na multifunkcijskem bankomatu prihaja do težav pri obračunavanju obresti.«

V danem primeru se je na SKB izvršeni polog valutiral dan kasneje, čeprav je imel že prvi dan sredstva na voljo. Kot omenjeno, so se v banki opravičili in mu denar vrnili, med drugim pa so še zapisali: »Ker lahko do podobnih napak prihaja tudi v bodoče, vas prosimo, da nas v takšnem primeru obvestite o nastali napaki in vam bomo takoj izvršili popravek oziroma opravičilo.«

KMALU PONOVITEV

Bralec je opravičilo sprejel, a kaj ko se je nekaj mesecev kasneje zgodba dejansko ponovila, le da so tokrat za odziv potrebovali več kot tri mesece. »Ugotavljamo, da vam je bilo na isto temo odgovorjeno že v avgustu 2015, pri čemer vam je odgovorna oseba PE Novo mesto in Krško pojasnila, da je bil polog na multifunkcijskem bančnem avtomatu valutiran na dan knjiženja (moral bi biti na dejanski dan pologa), kar je povzročilo obračun limitnih obresti v višini 0,03 evra. Za napako smo se vam opravičili in vam obresti vrnili na račun. Glede na ponovljeno situacijo v mesecu februarju 2016 vas obveščamo, da smo naredili vse potrebno, da do neupravičenega zaračunavanja limitnih obresti ne bo več prihajalo. Ugotavljamo tudi, da vam napačno zaračunane limitne obresti v višini 0,04 evra še niso bile vrnjene na vaš osebni račun, zato smo to storili …« so konec letošnjega junija zapisali v SKB.

»Ker sem njihov komitent že tako dolgo, se seveda sprašujem, ali ni bilo mogoče teh primerov več. Pa ne le pri meni, tudi ostalih. Saj vem, da pri treh ali štirih centih res ne gre za neke pomembne zneske, zato običajno nanje niti nismo pozorni. A pomnožite ta znesek z nekaj tisoč strankami, potem mogoče lahko govorimo že o sistemski kraji,« se je na glas spraševal.

SKB: LE DVE PRITOŽBI

Na SKB smo poslali več vprašanj in prejeli krajše pojasnilo. Zanimalo nas je, koliko komitentov imajo v naši regiji, kako komentirajo opisana primera, ali je bil še kakšen tak primer, kako so se odzvali ipd.

»Glede na to, da gre v konkretnem primeru za stranko, ki bi želela biti anonimna, banka zelo težko komentira vaše navedbe bolj natančno. Na podlagi grobega opisa nepravilnosti, ki jih želi anonimna stranka izpostaviti, lahko le ocenjujemo, da gre za temo, ki je bila v zadnjih dveh letih predmet pritožb le v dveh primerih, in sicer s strani enega pritožnika. V primeru obeh pritožb smo postopali korektno, na podlagi česar stranka ni bila oškodovana,« so zapisali na SKB.

Članek je bil objavljen v 30. številki Dolenjskega lista 28. julija 2016

Mirjana Martinović

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava