DL: Ob avtocesti bo zrasla nova cona

18.7.2016 | 14:50

Sonja Košak (Foto: L. M.)

Sonja Košak (Foto: L. M.)

Franc Lušina (Foto: L. M.)

Franc Lušina (Foto: L. M.)

Dolenje Kronovo bo v nekaj letih spremenilo podobo, saj bo ob vstopu v šmarješko občino - na območju avtocestnega priključka - nastala nova turistično storitvena gospodarska cona (TSGC). Svetniki so na občinski seji namreč soglasno sprejeli odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu (OPPN), ki ga je šmarješka občina pričela pripravljati leta 2013, dokument pa je delo novomeškega podjetja Struktura.

Postopek je bil kot vsi takšni postopki dolgotrajen zaradi usklajevanj z nosilci urejanja prostora, pridobitvijo številnih mnenj in soglasij, zavlekle so ga zahteve po izdelavi dodatnih strokovnih podlag, od prometne študije do arheologije, saj so svetniki izbirali med dvema variantama, »a zadovoljni smo, da je akt po vseh naporih sedaj pripravljen,« je dejal direktor Strukture Jože Slak. Jože Derganc je svetnikom podrobneje predstavil območje bodoče cone, ki ga je občina že z opredelitvijo v občinskem prostorskem načrtu leta 2012 namenila razvoju gospodarstva. Gre za 10,3 hektarov nekoč kvalitetnih kmetijskih površin, ki so postale degradirane in za kmetijsko dejavnost dolgoročno manj primerne zaradi bližine avtoceste in sploh ujetosti med prometne koridorje - na drugi strani cono omejuje regionalna cesta. Območje se zato tudi ne bo moglo širiti. Kot je povedal Derganc, so pri načrtovanju morali upoštevati kar nekaj režimov varovanja. V cono bosta vodila dva uvoza iz državne ceste: glavni v osrednjem delu in pomožni v severnem delu. Seveda bo občina za boljšo prometno varnost morala določiti prometni režim z drugačnimi hitrostmi od sedanjih. V bližini cone je zagotovljena tudi osnovna komunalna oprema. Dejavnosti v coni so razdelili tako, da so turistično storitvene dejavnosti - gostinski del, bencinski servis itd. -, ki bodo služile tudi jedru naselja Dolenje Kronovo, umestili v severni del. Južni del cone vzdolž regionalne ceste bo namenjen predvsem terciarnim dejavnostim in storitvam, proti avtocesti pa logistiki, transportu ter obrtnim in proizvodnim dejavnostim. Dosti bo tudi zelenih površin, pravijo.

Županja Bernardka Krnc poudarja pomen nove cone kot priložnost za dolgoročni razvoj gospodarstva, turizma, storitveno, obrtne in trgovinske dejavnosti, nastala bodo nova delovna mesta. Povedala je, da je zanimanje za cono veliko, za polovico naj bi že imeli investitorje. Nekateri so že lastniki zemljišč, nekaj zemlje je še v lasti kmetov. Občina bo takoj po sprejetju in objavi odloka v Uradnem listu RS pristopila k pripravi projektiranja komunalne infrastrukture in komasacije zemljišč.

SLABŠI ŽIVLJENJSKI POGOJI

In če se nove cone veselijo domači podjetniki in obrtniki, zlasti pa lastniki kar nekaj transportnih podjetij, ki komaj čakajo, da bodo tu imeli urejen prostor za parkiranje velikih tovornjakov, je drugače z okoliškimi prebivalci. Nekatere je strah, da se jim bodo življenjski pogoji poslabšali.

Sonjo Košak iz Družinske vasi skrbi, ker je kar polovico cone namenjene parkiriščem za tovornjake - bilo naj bi jih 315, kar gotovo pomeni večji hrup, obremenitev okolja, onesnaženost zraka. Zato se sprašuje, kako je lahko ministrstvo za kmetijstvo in okolje prostorskemu načrtu dalo pozitivno mnenje. »Slabe izkušnje imamo že z avtocesto. Smo na hribčku, zvok se odbija navzgor. Nismo proti razvoju občine, le zahtevamo, da se primerno poskrbi za ljudi v bližnjih naseljih, ki bomo izpostavljeni dodatnim obremenitvam. Zakaj ni protihrupnih ograj tudi ob avtocesti, kdaj bodo opravljene meritve hrupa in onesnaženosti zraka, ki bi morale biti narejene že pred posegi, in to večkrat? Zahtevam, da se nam že tako slabi življenjski pogoji še ne poslabšajo, da nam cene nepremičnin ne padejo,« je Košakova svetnikom povedala pred glasovanjem. Na problem hrupa so Košakovi opozorili že v času javne razgrnitve dokumenta, a dobili odgovor, da zaščita ni potrebna. »Naivno smo verjeli, da bo večji del cone namenjen turizmu, ne pa parkirišču za kamione,« pravi.

Županja Krnčeva poudarja, da je vsa priprava OPPN potekala transparentno in v skladu z zakonodajo (čemur Košakova ne oporeka) ter da meritev hrupa občina ne more opravljati, dokler v coni ni še ničesar. »Varovalka bo že samo gradbeno dovoljenje - vsak investitor bo moral opraviti meritve hrupa pred gradnjo in po njej, predpisan je monitoring,« je dodal direktor občinske uprave Tomaž Ramovš. Jože Slak iz Strukture je poudaril, da je dejavnost v tem delu cone zelo fleksibilna in bo lahko v njej več objektov oz. proizvodnje, in ne toliko parkirišč za tovornjake, »sicer pa si boljšo seznanjenost javnosti, kot je bila v tem primeru, težko predstavljam.«

Franc Lušina, eden od večjih avtoprevoznikov v občini, ki je z nekaj stanovskimi kolegi prisostvoval seji, težko razume, da naj bi nekaj tovornjakov v coni povzročalo tak dodatni hrup, da ga okoliški prebivalci ne bi mogli prenesti. Večina ostalih občinskih svetnikov je menila, da ni strahu, da cona ne bi bila primerno urejena, saj so zanjo dala soglasja vsa ministrstva in mnoge strokovne službe, obstaja pa še veliko varovalk, ki jih bodo investitorji morali upoštevati, nad čimer bo morala paziti občina.

Članek je bil objavljen v 14. številki Dolenjskega lista 7. aprila 2016

L. Markelj

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (4)

18.7.2016Oceni smart 

Mi, ki imamo do najbližje avtoceste več kot pol ure vožnje (po luknjasti, valoviti in zelo ovinkasti cesti), bi z največjim veseljem sprejeli trušč tovornjakov in vse nesnage, ki pride zraven, da bi le imeli okno v svet tako zelo blizu.

19.7.2016Oceni santos 

Ne želi si tega , Smart.

19.7.2016Oceni dolenc 

S.Mart., a si siguren, da je s tvojim podstrešjem vse v redu ?

19.7.2016Oceni ne levi ne desni 

po komijevski logiki, cca 315 = nekaj tovornjakov..?

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava