Ali je imel Einstein prav, ko je trdil, da je lažje razbiti atom kot predsodke?

27.5.2016 | 11:15

Ali je imel Einstein prav, ko je trdil, da je lažje razbiti atom kot predsodke?

RIC Novo mesto je skupaj s partnerji organiziral strokovni dogodek Skupaj za sožitje. Dogodek je bil namenjen spodbujanju razvoja temeljnih zmožnosti in ključnih kompetenc odraslih in je del projekta 'Uresničevanje Evropskega programa za učenje odraslih (EPUO) 2015–2017 v Sloveniji', ki ga vodi Andragoški center Slovenije in projekta Zgodnja poroka – kultura ali zloraba. V Novem mestu smo pozornost namenili dvema skupinama naših sokrajanov, Romom in priseljencem.

V pogovoru, ki ga je vodila dr. Vera Klopčič, so sodelovali mag. Hedina Sijerčić, književnica in publicistka iz Bosne in Hercegovine, Maja Žunič Fabjančič, zaposlena na DRPD Novo mesto, Brigita Kropušek Razinger, direktorica AZ LU Velenje, Sandi Horvat, novinar RTV Slovenija in Tea Sulič iz RIC-a. Spregovorili so o lastnih izkušnjah, povezanih s stereotipi in predsodki ter ovirah za njihovo premagovanje. Ugotavljali so, da je kljub številnim pobudam, sprejetim deklaracijam, zakonom na državni in evropski ravni, dobro zastavljenim projektom, ki delujejo v smeri premagovanja stereotipov in predsodkov do drugačnosti, to področje, o katerem bo potrebno še veliko govoriti, saj predsodki in stereotipi obstajajo tako na strani marginaliziranih skupin do večinskega prebivalstva kot tudi obratno. Doseči sožitje različnih na skupnem prostoru pa pomeni, da vsak posameznik prevzame odgovornost za vsakodnevno gradnjo odnosov, spoštovanja različnosti v svojem okolju in pripravljenost na medkulturni dialog.

V drugem delu strokovnega dogodka so potekale tri delavnice - Medkulturni mostovi, Kaj moram vedeti o nakupovanju in Podpora izobraževalcem odraslih pri razvijanju finančne pismenosti, v katerih so udeleženci spoznavali različne dežele in običaje ter ovire, s katerimi se srečujejo priseljenci pri nas, ugotavljali, kakšne pasti nakupovanja nas čakajo v trgovinah in kako lahko trošimo tudi pametno ter spoznavali načine zgodnjega razvijanja finančne pismenosti in didaktične pripomočke Finally.

Vsi udeleženci delavnic so ob koncu izrazili veliko zadovoljstvo in predlagali takšna srečanja tudi v prihodnje.

Ob zaključku strokovnega dogodka so udeleženci in izobraževalci odraslih podprli Manifest za učenje odraslih v 21. stoletju, ki ga je pripravilo Evropsko združenje za izobraže¬vanje odraslih (EAEA). Z njim predlaga, da ustvarimo učečo se Evropo: Evropo, ki bo imela potrebne spretnosti, znanje in kompetence, da se pozitivno spopade s prihodnostjo. Poziva k vseevropskemu prizadevanju za skupni napredek, da bi zgradili družbo znanja, ki zmore obvladati izzive našega časa in zahteva trajnostno vlaganje v izobraževanje odraslih na evropski, državni, regionalni in lokalni ravni, kar bo dolgoročno koristno z več vidikov, med drugim tudi za konku¬renčnost, blaginjo, zdravje prebival¬stva in rast.

Izobraževanje odraslih lahko spremeni življenja in preoblikuje družbo – je človekova pravica, dolžnost in dobrina. Skladno z evropskim manifestom delujemo tudi v lokalnem okolju, zato so udeleženci podprli tudi lokalni manifest o učenju odraslih za 21. stoletje, ki bo objavljen na spletni strani RIC-a. K njegovemu sooblikovanju RIC vabi vse deležnike.

RIC Novo mesto

Galerija

_e (1)
_e (2)
_e (3)
_e (4)
_e

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava