DL: Zavarovalnica Tilia - Če odmisliš čustva, je prava pot združitev

19.5.2016 | 13:55

DL: Zavarovalnica Tilia - Če odmisliš čustva, je prava pot združitev

Od oktobra lani ima Zavarovalnica Tilia novega predsednika uprave, ki ga čaka vsaj eno težko leto. Brežičan Tadej Avsec, ekonomist in magister aktuarstva, je po izobrazbi torej pravi človek za analize finančnih posledic poslovnih tveganj, je pa vsekakor tudi oseba, ki jo velja vprašati, kaj bo s Tilio in zavarovalništvom na širšem Dolenjskem po napovedani združitvi vseh slovenskih in hrvaških zavarovalnic v lasti Pozavarovalnice Sava v eno podjetje. Od leta 2008, ko je prišel iz zavarovalnice Triglav, do oktobra lani je bil član Tiliine uprave, zadolžen za razvoj produktov, prevzem rizikov in škode. V Triglavu je bil 11 let, sprva je bil zaposlen v Krškem, pozneje v Ljubljani, v zavarovalništvu pa je nabiral izkušnje vse od zaključka študija naprej.

Je Zavarovalnica Tilia ta hip še samostojna pravna oseba? Kdaj načrtujete združitev oz. kdaj bo zaživela nova zavarovalnica?

Po trenutnem planu je datum za združitev Zavarovalnice Tilia in Zavarovalnice Maribor ter hrvaških zavarovalnic Velebit in Velebit životno 1. november 2016. Za zdaj kaže, da bo ta datum tudi dosežen.

Zakaj se je lastnica vseh teh štirih zavarovalnic Pozavarovalnica Sava odločila za združitev? Se je na trgu kaj zgodilo?

Če pogledamo slovenski del, Tilio in Maribor, sta to relativno močni zavarovalnici na premoženjskih in življenjskih zavarovanjih, ki delujeta na dokaj majhnem slovenskem trgu s komaj dvema milijonoma ljudi. Ta trg je premajhen, da bi si na njem konkurirali dve zavarovalnici z bolj ali manj podobnimi produkti, ki sta v lasti istega lastnika.

Sta si Tilia in Zavarovalnica Maribor doslej konkurirali na trgu?

Obe zavarovalnici sta lokalno malo bolj močni, mi na Dolenjskem, Maribor na Štajerskem, hkrati pa eni in drugi ciljamo na ostala območja in tu smo si največji konkurenti.

Mislim, da bo večina funkcij tudi v Novem mestu, torej bo ostala na obeh lokacijah.

Cilj je najbrž razširiti dejavnost.

Če si v zavarovalništvu geografsko preveč omejen, to za razpršitev tveganj ni najbolje, zato je bila strategija Tilie že pred leti, da iz dolenjsko-belokranjske zavarovalnice postanemo slovenska zavarovalnica, da povečujemo obseg prometa in po drugi strani tudi izboljšamo izravnavo rizika.

Kakšne sinergije in prihranke pričakujete od združitve - gotovo so analize že zdavnaj narejene?

Moram vas popraviti. Osnovni namen združitve ni, da bi imeli neke večje prihranke in sinergije, ampak da se združimo in smo zaradi tega večji, boljši in močnejši. Vsaka združitev ali druge vrste transformacije seveda pomeni določeno reorganizacijo, tudi racionalizacijo, tako da ne moremo reči, da tega ne bo, ampak osnovni namen združitve je, da bomo navzven delovali močnejši.

Kakšen delež bo imela nova zavarovalnica na trgu?

Skupaj bo delež okrog 18 odstotkov, če govorimo o celoti, a dejstvo je, da bo pri avtomobilskih zavarovanjih ta delež bistveno večji, 30 odst. recimo, zato bomo drugi največji igralec na tem segmentu v celotni regiji, ne zgolj v Sloveniji.

Maribor je večji, Tilia pa je v zadnjih letih naredila veliko korakov naprej v prepoznavnosti.

So avtomobilska zavarovanja potem poseben adut nove zavarovalnice?

Ne adut, a treba si je priznati, da so vse slovenske zavarovalnice, sploh kompozitne, v veliki večini še vedno avtomobilske zavarovalnice. Velik del portfelja slovenskih zavarovalnic predstavljajo avtomobilska zavarovanja: v Tilii je ta delež, če gledamo celoten paket, blizu 60 odst., v Mariboru je nekaj manjši, a še vedno velik, zato je ta vrsta zavarovanj še vedno zelo pomembna.

Kakšno pa je razmerje med premoženjskimi in življenjskimi zavarovanji v vaši zavarovalnici? Se kaj spreminja in v katero smer?

V Tilii je razmerje žal precej v prid premoženjskih zavarovanj, ki predstavljajo kar 90 odst. portfelja, le 10 odst. pa je življenjskih zavarovanj. Tilia je že pred leti poskušala uravnotežiti portfelj, saj vsaj po teoriji velja, da naj bi imeli tretjino avtomobilov, tretjino ostalega premoženja in tretjino življenjskih zavarovanj.

Že pred leti smo pisali, da se Tilia trudi povečati delež življenjskih zavarovanj.

Trudimo se, a gre to bistveno bolj počasi, kot smo si želeli. Nekaj na to vpliva tudi gospodarska kriza, zaradi katere se je cel trg življenjskih zavarovanj malo skrčil. Res pa je tudi, da so nekatere večje zavarovalnice startale z boljšimi osnovami kot mi.

Vsako združevanje prinaša v lokalnem okolju vznemirjenje glede zaposlenih. Koliko jih je v Tilii trenutno, kakšni so načrti - so predvidena odpuščanja, morda kakšna drugačna razporeditev delovnih mest?

Trenutno nas je v Tilii 385, to so zaposleni v centrali v Novem mestu in v vseh predstavništvih po Sloveniji. Z združitvijo bo imela celotna nova zavarovalnica okrog 1.200 zaposlenih. Njen sedež bo v Mariboru, a to še ne pomeni, da bo celotno poslovanje tam, kajti želja je, da poskušamo s sodobnimi telekomunikacijskimi orodji delati v različnih krajih Slovenije – v Mariboru, Novem mestu in Ljubljani, kjer že danes obe zavarovalnici opravljata določene funkcije, poskušali pa bomo uporabiti tudi nekatere hrvaške kadre. Kako konkretno bodo določene funkcije razporejene, je še prezgodaj govoriti, saj bo to znano v naslednjih mesecih. Nikakor pa ni namen ob združitvi določenih funkcij seliti tja, kjer je sedež.

Z združitvijo bo imela celotna nova zavarovalnica okrog 1.200 zaposlenih, 18-odst. delež na trgu. Njen sedež bo v Mariboru.

Se vam zdi, da se združujejo enakovredni partnerji? Kot kakšna zavarovalnica vstopa Tilia v novo družbo? Kaj pomeni na trgu?

Mislim, da vstopamo enakopravno, saj ima vsaka od teh zavarovalnic neke kvalitete. Maribor je večji, Tilia pa je v zadnjih letih naredila veliko korakov naprej v prepoznavnosti; tudi hrvaški del bo nekaj k temu prinesel.

Ste lahko konkretni s podatki o Tiliinem deležu na trgu, velikosti zbranih premij, lanskoletnem poslovanju in rezultatu poslovanja?

Leto 2015 lahko ocenimo kot še eno uspešno poslovno leto Zavarovalnice Tilia. Dobiček je znašal 4,3 milijona evrov, kar je nekoliko več, kot smo načrtovali. Nekoliko slabše smo se sicer odrezali pri obračunani zavarovalni premiji, ki je nekoliko nižja od načrtovanih vrednosti in znaša 80,5 milijona evrov. Ob tem poudarjam, da smo se glede na zahtevne razmere na slovenskem zavarovalnem trgu odločili, da damo prednost kvaliteti portfelja in srednjeročni stabilnosti poslovanja. To se vidi pri dobičku, ki se še naprej giblje v želeni smeri. Na drugi strani smo v letu 2015 obračunali 48,8 milijona evrov škod. Tako lahko rečem, da je od 2008 do danes nastala uspešna zgodba o poslovanju Tilie.

Je uspeh rezultat prizadevanj v Tilii ali tudi ugodnih razmer na trgu?

Mislim, da je to pokazatelj uspešne ekipe, res pa lahko tudi razmere na trgu koristijo. Če smo pošteni, je bilo nekaj let brez večjih naravnih katastrof, toda brez dela ne bi šlo, v teh letih smo se močno prestrukturirali, postavili sodobno zgodbo in prišli so rezultati. Tilia je četrta ali pa peta zavarovalnica po deležu, če gledamo klasične zavarovalnice. Je inovativna, malo drugačna in posebna, a velik del zavarovalniškega posla je še vedno precej klasičen in konstanten.

Kaj bi pa izpostavili kot drugačnost?

Že pred leti smo s produktom Moj avto na kilometer poskušali premijo pri avtomobilski odgovornosti vezati na to, koliko kilometrov prevoziš, kasneje smo prvi v državi razvijali zavarovanje sončnih elektrarn in še danes ima poleg nas tak produkt le še ena zavarovalnica v Sloveniji. Tudi Kasko totalka je edini takšen produkt v državi, namenjen starejšim vozilom, poleg tega pa imamo še pri osnovnih zavarovanjih avtomobilov določena kritja, ki jih druge zavarovalnice ne ponujajo. Vse te novosti smo povezovali tudi z dobrimi marketinškimi kampanjami.

Ali sta bili Tilia in Zavarovalnica Maribor že do sedaj kaj poenoteni v poslovanju? Koliko dela vas čaka z združitvijo?

Potem ko je Pozavarovalnica Sava postala 100-odst. lastnik Zavarovalnice Maribor, so se začela določena poenotenja, še posebej v financah, informatiki, notranji reviziji, kjer je lažje poenotiti postopke. Z združitvijo bodo spremembe večje, saj gre za dve zavarovalnici, ki sta v določenih segmentih podobni in v drugih različni. Potrebno bo poenotiti kulture, tudi procesi niso vsi enaki. Mislim, da nas čaka veliko dela.

Kako konkretno poteka združitev, poenotenje – imate kakšno posebno ekipo, ki to pripravlja?

Oblikovana je bila projektna skupina, januarja smo imenovali tudi vodje podprojektov, tj. vodje posameznih poslovnih linij, ki bodo spoznavali oba sistema in ju primerjali ter na koncu poskušali izluščiti najboljšo prakso.

Čeprav ste omenili, da je zamišljena drugačna organizacija in se ne bo vse kar selilo v Maribor, me vseeno zanima, katere funkcije nove zavarovalnice bodo tu ostale?

Mislim, da bo večina funkcij tudi v Novem mestu, torej bo ostala na obeh lokacijah. Pustimo to, kdo je v prvi vrsti odgovoren za posamezno področje in kje je sedež tiste funkcije, vsekakor pa se ne bo cela ekipa preselila v Maribor in ne bo tukaj ta ekipa postala odveč ali obratno. Že danes Tilia določene funkcije opravlja primarno v Ljubljani, npr. celotna ekipa aktuarjev sedi tam, in tudi Zavarovalnica Maribor ima določene funkcije, za katere večina odgovornih oseb sedi v Ljubljani. Na daljavo se danes lahko naredi marsikaj.

Kaj pa se bo zgodilo s Tiliino mrežo po Sloveniji?

Trenutno imamo v prodajni mreži 12 predstavništev, ki bodo v takšni ali drugačni obliki ostala. Tudi Maribor ima svoja predstavništva – nekatera so na istih lokacijah, zato bo prišlo do združitve, kjer pa je predstavništvo samo ene zavarovalnice, bo to ostalo. Želja je, da število predstavništev ohranimo oz. morda celo povečamo, saj bo navsezadnje polic več, tudi škod bo več, poleg tega pa imata tudi obe zavarovalnici skupaj še vedno določene sive lise v Sloveniji.

Kako pa se bosta vključevali hrvaški zavarovalnici?

Obe, premoženjska in življenjska zavarovalnica, se bosta pripojili novi zavarovalnici in nastala bo podružnica na Hrvaškem.

Kakšna usoda čaka znamko Zavarovalnica Tilia?

Novoustanovljena zavarovalnica bo imela novo ime, ki ne bo ne Tilia in ne Maribor. Odločitve o imenu še ni, trenutno pa še potekajo debate, ali bi ohranili imeni zavarovalnic Tilia in Maribor kot imena produktnih linij. To se bo izkristaliziralo v nekaj mesecih, vsekakor pred poletjem. Trenutno sta to znamki, ki sta precej močni, prepoznavni, povezani z ljudmi, ki z njimi delajo, in s tistimi, ki jih kupujejo. Sčasoma pa bo morda drugače.

Z nakupi in združevanji skupina postaja trdnejša in močnejša. To je v razmerah globalizacije, ki prinaša določena tveganja, zelo pomembno. Je pa zgodba združevanja tudi čustvena, sploh za ljudi, ki delajo v eni in drugi zavarovalnici, a če ta čustva odmisliš, je poslovno to gotovo prava pot, zaradi katere bodo imeli koristi vsi: zavarovanci bodo imeli večjo in trdnejšo zavarovalnico, ta se bo lažje prilagajala njihovim željam in potrebam, celo sprejemala v zavarovanje neke stvari, ki jih do danes ni mogla. Tudi skupina pridobiva s povezavo, in če vse skupaj povežemo, pridobivajo tudi zaposleni.

Na dolgi rok si obetate torej večjo stabilnost in varnost?

Gotovo. Na kratek rok bo gotovo tudi nekaj pretresov, čeprav ni osnovni namen, da bi z reorganizacijami in prestrukturiranji odpuščali ljudi, temveč se bomo osredotočili na naravne odhode. Naše želje so, da bomo čez nekaj let večji in boljši, z dodatnimi storitvami in produkti. Toda po letošnjem 1. novembru, ko bo prišlo do združitve, in nato še v letu 2017 bo fokus na tem, da čim bolj poenotimo delo in ga izboljšamo. Na srednji rok pa verjamem, da gradimo uspešno združeno zavarovalnico, ki nam bo vsem skupaj lahko v ponos.

Članek je bil objavljen v 5. številki Dolenjskega lista 4. februarja 2016

Breda Dušič Gornik

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava