DL: Družinsko podjetje Cerjak - Predvidljivost je mogoče že pol uspeha

1.9.2015 | 14:50

Poslovno zgodbo piše vsa ekipa, kot poudarja Polona Cerjak Brod (v drugi vrsti druga z leve). (Foto: M. L.)

Poslovno zgodbo piše vsa ekipa, kot poudarja Polona Cerjak Brod (v drugi vrsti druga z leve). (Foto: M. L.)

Ivan Cerjak (Foto: M. L.)

Ivan Cerjak (Foto: M. L.)

Koliko časa v delovanju podjetja mora preteči, da podjetnik že lahko oceni pravilnost svoje poslovne zamisli in spozna, ali je državno gospodarstvo naklonjeno njegovi dejavnosti, nemara želi ugotoviti vsak, ki posluje resno in dolgoročno. Družinsko podjetje Cerjak iz Bukoška (pri Brežicah) preverja svoj poslovni model in družbeno ozračje skozi dve obletnici.

Kmetijska trgovina Cerjak je letos vstopila v 25. leto delovanja, kar je podjetje zaznamovalo tudi z nedavnim dnevom odprtih vrat na sedežu v Bukošku. »Začelo se je pred štiridesetimi leti, ko je imel moj oče proizvodnjo kardanskih gredi,« pojasnjuje lastnica trgovine Polona Cerjak Brod. Kot pravi, so trgovino ustanovili zato, ker so jim kupci plačevali z blagom, ki ga je Cerjakovo podjetje moralo nekako prodati. Izdelkom iz te blagovne menjave so sčasoma dodali še veliko drugega, kar vključuje oznaka kmetijska trgovina. »Hočemo zaključiti celoto. Oblikujemo poslovno zgodbo. V vse to so vpeti vsi družinski člani in naših devet zaposlenih, ki jih vse izjemno cenim,« poudari Polona Cerjak Brod tudi nekaj podrobnosti, ki povedo še nekaj več, kot bi sporočili številke in grafi o gospodarskih kazalcih.

Plačila v blagu namesto v denarju, ki jih omenja Cerjak Brodova, so zaznamovala neko obdobje v nekdanji Jugoslaviji. Polonin oče Ivan Cerjak se je na take posebnosti novejše gospodarske zgodovine sedanje Slovenije in širše odzval, kot že rečeno, ustvarjalno. »Imeli smo kompenzacije. Prodajali smo firmam naše izdelke, a niso plačevale z denarjem, zato smo posel zapirali z njihovimi izdelki. Prisiljeni smo bili v to. Tako smo odprli trgovino. Ampak te prostore v Bukošku smo naredili za proizvodnjo, ne za trgovino. Trgovina je nastala ´silom prilike´, če pa trgovine takrat ne bi bilo, bi bilo z našim podjetjem konec. Prodajo je prevzela hčerka, ki je bila ves čas zraven. S trgovino je šla naprej, da je prišla do tega, kar je zdaj,« pravi Cerjak, ki je kot ključavničar ostal pri kardanih. Proizvodnjo teh mehanskih sklopov so Cerjakovi preselili v Krško, kjer ima sin Matjaž podjetje s 35 zaposlenimi.

Prvi začetki Cerjakove izdelave segajo v leto 1970, s tem da je redno proizvodnjo Ivan začel devet let pozneje. »Namučili smo se. Ni šlo vse gladko,« strne ustanovitelj kovinsko predelovalnega podjetja iz Bukoška svoje večdesetletne izkušnje v gospodarstvu. Izražene v nekaterih številkah te izkušnje pomenijo, da so v obdobju, ko je Cerjak začel proizvajati, veljali 15-dnevni plačilni roki. »In smo se jih držali. Potem so bili plačilni roki trideset dni. Pa smo se jih spet držali. Točno si vedel, kdaj boš prodal ´robo´ in kdaj boš zanjo dobil denar, tako da si lahko naročil nov izdelavni material. Vse to je za obrtnika zelo pomembno. Brez tega se ne da delati. Če bi bila tako slaba plačilna disciplina, kot je danes, ne bi uspeli. Mislim, da vsi starejši obrtniki to poznajo,« pravi Ivan Cerjak o predvidljivosti malih in velikih tržnih gibanj. Ta predvidljivost prinese mogoče kar polovico uspeha, tisto težje dosegljivo polovico.

Članek je bil objavljen v 21. številki Dolenjskega lista, 28. maja 2015

M. Luzar

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava