DL: Od ideje do posla - Štromle: Ljudje so žejni, telefoni tudi

28.8.2015 | 13:45

Podjetni Trebanjci Bojan Vidmar, Janez Pekolj in Luka Žvar (Foto: J. S.)

Podjetni Trebanjci Bojan Vidmar, Janez Pekolj in Luka Žvar (Foto: J. S.)

Univerzalna prenosna polnilna naprava Štromle (Foto: J. S.)

Univerzalna prenosna polnilna naprava Štromle (Foto: J. S.)

Luka Žvar, Janez Pekolj, Bojan Vidmar in Aleš Pintar so štirje Trebanjci, stari 31 oz. 32 let, ki so se naveličali praznih telefonov in se zato lotili zanimivega podviga. Zasnovali so univerzalno prenosno polnilno napravo, ki je v prvi vrsti namenjena gostincem, pa tudi hotelirjem in drugim, ki želijo svojim strankam ponuditi nekaj več. Priročna je tudi za uporabo v sejnih sobah, na zabavah, piknikih in ne nazadnje tudi doma, pravijo mladi inovatorji.

»Nek večer smo bili skupaj na pivu in vsi smo imeli prazne baterije na telefonih, zato smo začeli razmišljati, kaj bi lahko naredili,« pripoveduje Žvar, in štirim prijateljem se je porodila ideja o Štromletu, kot so polnilno napravo poimenovali. »Strom je nemška beseda za električno energijo, ki je tudi poslovenjena. Zdelo se nam je simpatično, zakaj pa ne bi bil Štromle,« še pove.

Omenjena polnilna naprava deluje na 99,9 odst. modernih mobilnih napravah, izdelana je iz hrastovega, bukovega ali orehovega lesa, lahko tudi iz drugega, saj, kot pravi Pekolj, z lesom v Sloveniji ni težav. Štromle, za katerega je treba odšteti dobrih 100 evrov, tehta 220 gramov in zadostuje za šest polnjenj popolnoma praznih telefonov. Nato je treba njegovo baterijo preprosto napolniti in ponovno je pripravljen za uporabo.

Dizajn domiselne prenosne polnilne naprave je pripravil Pekolj, Vidmar je poiskal ustrezno baterijo z zadostno kapaciteto, Pintar je poskrbel za diferenciacijo produkta in raziskavo trga, Žvar pa je gonilna sila projekta in v štirih mesecih je bil izdelan prvi prototip, zdaj jih izdeluje mizar v Domžalah. »Jaz sem bil najbolj skeptičen v ekipi, tako da sem presenečen nad odzivi, ki so odlični. Nekaj imamo že prodanih, tudi v tujino smo začeli prodirati,« pripoveduje Pekolj.

KORAK PO KORAK, DRŽAVA PO DRŽAVI

Nekaj naprav so tako že prodali v Ljubljani, kjer imajo terenskega agenta, na tujih trgih pa bodo poskusili prek distributerjev, ki so že pokazali nekaj zanimanja, prvega za Veliko Britanijo so dobili pred dnevi. Na ta način bodo lahko dosegli širši trg, so prepričani podjetni Trebanjci.

Univerzalno prenosno polnilno napravo so sicer za slovenski, nemški in nizozemski trg poimenovali Štromle, na angleškem in ameriškem trgu pa jo bodo prodajali pod blagovno znamko Bartricity. Nove priložnost se odpirajo, a vse potrebuje svoj čas, saj so trženje praktično šele začeli. Tudi novih idej jim ne manjka, saj nameravajo polnilno napravo še nadgraditi. »Tehnologija gre naprej. Lahko bi dodali modul za brezžično polnjenje ali GPS sledilnik, ki bi gostincu, če bi mu napravo kdo ukradel, omogočil spremljanje njene lokacije. A vendar, korak po korak ... « še pravi Žvar.

DOBRA IDEJA IN DELO

Potrebna je dobra ideja in nato je treba delati na njej, Žvar svetuje mladim, ki se sprašujejo, kaj početi. Da potrebuješ predvsem čas in voljo, pa meni Pekolj. »Jaz imam tri majhne otroke in službo, zato si moram res znati vzeti čas. In očitno rabiš eno »brco v rit«, da najdeš tisto pravo idejo in jo izpelješ,« še pravi.

Štirje Trebanjci, ki so se prvič skupaj lotili uresničevanja poslovne ideje, tako dokazujejo, da je mogoče s pravo zamislijo, voljo in delom doseči tudi na videz neuresničljivo.

Članek je bil objavljen v 20. številki Dolenjskega lista, 21. maja 2015

J. Sinur

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava