DL: Zakaj je izogibališče? Za kamionom kot polž čez Gorjance

21.4.2014 | 15:00

Tako smo se vozili mimo izogibališča za počasna vozila proti Novemu mestu. (Foto: M. B.-J.)

Tako smo se vozili mimo izogibališča za počasna vozila proti Novemu mestu. (Foto: M. B.-J.)

Tisti, ki se pogosto vozijo čez Gorjance, so jim razmere, o katerih bom pisala, dobro poznane. Ne nazadnje pa smo nanje že večkrat opozorili tudi v Dolenjskem listu. Gre za vožnjo tovornjakov iz belokranjske smeri proti Novemu mestu. Pred leti so gradbinci ob državni cesti med odcepom za Podgrad in Koroško vasjo v smeri proti Novemu mestu izdatno nasuli dolino ob cesti in uredili parkirišče ter izogibališče za počasna vozila. Še zlasti za tovornjake, ki s počasno vožnjo po vijugasti gorjanski cesti za seboj ustvarijo dolg »rep« vozil, saj tudi največji pogumneži in poznavalci poti le težko prehitevajo. Za to tako rekoč ni možnosti.

Razumljivo je, da ti, velikokrat zaradi počasne vožnje že precej nestrpni vozniki komaj čakajo, da se bodo tovornjakarji umaknili na prej omenjeno izogibališče. A žal je to prej izjema kot pravilo. Iz lastnih izkušenj vem, da možnost, da se lahko umaknejo in sprostijo promet, bolj upoštevajo tuji kot slovenski tovornjakarji. Je že res, da so ob registraciji vozil plačali prispevek za ceste in imajo pravico voziti po naših cestah tako kot vsi ostali. Toda verjela sem in še vedno verjamem, da velja na cestah red, ki med drugim zapoveduje, da se počasna vozila  umaknejo za njimi vozečim avtomobilom in potem spet nadaljujejo pot. In to že na manj primernih krajih, kot je gorjansko izogibališče. Verjamem tudi, da to še zlasti poklicnim voznikom veleva njihova etika. Ne nazadnje na ta način poskrbijo tudi za večjo varnost v prometu, saj preprečijo, da bi kateremu izmed za njimi vozečemu vozniku popustilo potrpljenje in bi začel nevarno prehitevati.

Ko sem se minulo soboto okrog poldneva spuščala po gorjanski cesti proti Novemu mestu, sem že od daleč opazila pred seboj vozeči tovornjak - cisterno z velikim napisom Istrabenz plini. Ker je bilo do izogibališča še približno dva kilometra, si počasne vožnje nisem gnala k srcu, saj sem bila prepričana, da se bo tovornjak umaknil na izogibališče. Toliko bolj, ker je za njim vozil policijski avtomobil - marica. »Vsaj pred policisti imajo menda tovornjakarji še malo (straho)spoštovanja,« sem si mislila.

A kako sem se zmotila! Cisterna je peljala mimo izogibališča, policijski avtomobil in ostala kolona pa počasi za njim. »No, do Novega mesta bo vsaj nekaj priložnosti, da policisti varno prehitijo tovornjakarja, ga ustavijo in mu, če ne drugega, dajo vsaj kakšen poduk, kaj bi moral narediti. Kolona pa bi takrat odpeljala naprej,« sem si mislila in se spomnila, kako spektakularno so pred leti na vrhu Gorjancev policisti prehitevali in med vožnjo z lučjo ustavljali voznika, ki sredi belega dne ni imel prižganih luči.

A tokrat se ni zgodilo nič. Tovornjak ter za njim policijska marica in ostala kolona smo v takšnem vrstnem redu pripeljali do Novega mesta. Da ne bo pomote: ni se mi mudilo, nisem bila nestrpna, a takšen vzorec obnašanja v prometu mi ni bil in mi ne bo nikoli všeč. In prepričana sem, da se z menoj strinjajo vsi tisti, ki vsak dan premagujejo pot čez Gorjance. Mi je pa ob opazovanju sobotnega dogajanja prišla na misel ideja, kako bi lahko policisti polnili državno blagajno, v kateri vedno primanjkuje denarja. Le na prej omenjeno izogibališče bi se morali postaviti in policistom nekoliko naprej ob cesti proti Novemu mestu sporočati, kateri tovornjak, ki ima za seboj kolono, ni zapeljal po izogibališču. Za akcijo bi se med tovornjakarji gotovo hitro razvedelo in prepričana sem, da bi bilo več reda na cesti. In tudi manj slabe volje med vozniki, ki morajo sicer marsikdaj skoraj po polžje premagovati pot iz Bele krajine proti Novemu mestu.

Članek je bil objavljen v 5. številki Dolenjskega lista, 30. januarja 2014

M. B.-J.

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (3)

21.4.2014Oceni belokranjc 

Cesta skozi Gorjance je nujno potrebna temeljite prenove, nažalost se to v naši državi ne bo zgodilo. Vsaj na vrhu bi lahko še na drugi strani uredili makedamsko parkirišče. Razumem voznike osebnih vozil, ki ne morejo prehitete tovornjaka. Razumem pa tudi tovornjakarje saj se na prometnih cestah ne morejo neprestano umikati, ker ne bodo nikamor prišli. Tudi sam sem tovornjakar, cesto čez Gorjance poznam do potankosti in velikokrat se umaknem. Ena izmed večjih težav pa so vozniki, ki nočejo prehitevati tovornjaka tudi ko je to mogoče - ti vozniki so največji krivci za kolone in nesreče. Zakaj? Ker nočejo prehiteti tovornjaka ko je to varno naredijo kolono in potem 4., 5. ali 6. vozilo iz kolone prehiteva - to pa je nevarno! Velikokrat na primernem mestu zmanjšam hitrost in tako še olajšam prehitevanje, vozilo za menoj pa ne prehiti. Se pa velikokrat dogaja tudi obratno, da vozniki osebnih vozil naredijo kolono pa še nisem doživel, da bi se kateri umaknil ali omogočil prehitevanje tovornjaku., ampak bo na mestu, kjer je možno prehitevanje, pospešil potem pa spet vozil počasi, za njim pa kolona. Vozilo za menoj pa se jezi na tovornjakarja, da se ne umaknem. Srečno vsem skupaj na Gorjancih, vsi si želimo boljše ceste.

21.4.2014Oceni los 

Besedilo je povsem na mestu, žal je stanje takšno kar v obe smeri, tudi iz smeri Novega mesta proti Metliki. Kolikokrat sem vozil iz NM proti domu, ura 16:40, kolona vsaj 10 vozil pa še vedno na Jugorju sledi tovornjakarju po možnosti tujih registrskih oznak, ki vse od "Zajca" do Jugorja nima nikjer možnosti zapeljati s ceste, da bi spustil kolono mimo. In v kolikor je še na Jugorju parkirni prostor zaseden (kar ima biti vso pravico), gre tako karavana vse do Hrasta ali pa tudi do Bereče vasi. Ni problem v tovornjakih in tudi v tovornjakarjih ne. Zakaj sem višje omenil tuje registrske oznake? No, ker je v tem problem in sicer, da ta cesta po vseh desetletjih ropanja sredstev, služi celotnemu transportu blaga in ljudi. To je žalostno, to. Mene je sram, da se turisti, ki gredo na morje, morajo voziti po takšni slabi in praktično po izgledu, lokalni cesti. Pa saj, ko je človek na Vahti, ima občutek, da je potem, ko se spusti v dolino, na vrsti že morje. Ampak kje... Turisti morajo gledati vse te vasi in podrtije, da sploh pridejo na avtocesto in lahko normalno nadaljujejo potovanje. Enako transport. Pika na i, če pa že je kaj, je pa transport Sunrollerjevih hišic. Kdo je pa tisto dovolil na škodo prebivalcev pa tudi ne vem. Lahko gre človek od doma kot rečemo, 15 minut prej, pa če naleti na prevoz hišic, bo garant zamudil. Sploh nočne so problem, ker takrat se pojavi ta poseben prevoz, ki naredi ogromen zastoj.

23.4.2014Oceni niče 

ljudi čuvajte se teh kamikaz z hišicami mislijo da so samo oni na cesti ti kar letijo skozi naselja nič ne upoštevajo omejitve hitrosti vozijo kot da je cesta smo njihova

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava