DL: Novo mesto ni parkirni eldorado; v kratkem bo parkirišč še manj

31.5.2023 | 14:40

Peščeno parkirišče na Novem trgu z blizu 80 parkirnimi mesti bo mestne  težave s parkiranjem reševalo le še letos, saj naj bi prihodnje leto tam  že začeli graditi stanovanjsko-poslovni objekt, v katerem pa bo tudi  garažna hiša. (Foto: I. Vidmar)

Peščeno parkirišče na Novem trgu z blizu 80 parkirnimi mesti bo mestne težave s parkiranjem reševalo le še letos, saj naj bi prihodnje leto tam že začeli graditi stanovanjsko-poslovni objekt, v katerem pa bo tudi garažna hiša. (Foto: I. Vidmar)

Približno šeststo javnih parkirnih mest v upravljanju mestne občine komaj zadostuje potrebam mesta – V kratkem zaradi gradnje na Novem trgu in obnove tržnice sto parkirnih mest manj – Načrti nad Loko in pod Kapitljem

Kot vsako regijsko središče ima tudi Novo mesto težave s parkiranjem, ki jih na obrobju starega mestnega jedra rešuje z dvema najetima peščenima parkiriščema pri nekdanjem hotelu Kandija in na Novem trgu, kar pa ne more biti dolgoročna rešitev, saj imajo tam investitorji svoje načrte. Trenutno na občini načrtujejo gradnjo novih parkirnih hiš nad Loko in pod Kapitljem.

V Novem mestu je, če ne upoštevamo brezplačnih 150 parkirnih mest pri pokopališču v Srebrničah, nekaj več kot 600 plačljivih javnih parkirnih mest, h katerim seveda niso všteta parkirna mesta, ki pripadajo stanovanjskim blokom, podjetjem in individualnim hišam ter regijski bolnišnici. Številka je približna, saj peščeni parkirišči v Kandiji in na Novem trgu nimata označenih parkirnih mest in je število avtomobilov, ki tam lahko parkirajo, odvisno od parkirne discipline.

Obe peščeni parkirišči ima občina v najemu. Za najem peščenega parkirišča na Novem trgu pred Kulturnim centrom Janeza Trdine občina lastniku, podjetju Trgograd, plačuje letno deset tisoč evrov najemnine. Glede na načrte investitorja tam že prihodnje leto ne bo parkirišča. Če se ne bi kaj zapletlo, bo že letos za gradnjo stanovanjsko-poslovnega objekta izdano gradbeno dovoljenje, prihodnje leto naj bi začeli graditi, do konca leta 2025 pa na bi bil objekt, ki bo imel v dveh kletnih etažah tudi parkirno hišo, končan. V eni izmed obeh etaž bo na voljo od 60 do 80 javnih parkirišč, parkirišča v drugi etaži bodo na voljo stanovalcem in uporabnikom objekta. Druga zgodba je peščeno parkirišče v Kandiji, kjer je prav tako predvidena gradnja stanovanjsko-poslovnega objekta, v katerega naj bi bila skupaj z vrtom umeščena tudi obstoječa stavba nekdanjega hotela Kandija, a kakšne resnejše dejavnosti morebitnih investitorjev ni čutiti, tako da bo to parkirišče najbrž še leta na voljo obiskovalcem za promet in parkiranje zaprtega Glavnega trga.

PARKIRIŠČ BO ŠE MANJ

Čeprav parkirna kriza v Novem mestu ni primerljiva s težavami, ki jih poznajo na primer v središču Ljubljane ali nekaterih drugih mestnih središčih in se v Novem mestu vedno najde kakšno prosto parkirno mesto, so potrebe vseeno večje od ponudbe, še posebej to velja za parkiranje v neposredni bližini Glavnega trga oziroma starega mestnega jedra.

Po besedah Iztoka Kovačiča, vodje Urada za prostor in razvoj na Mestni občini Novo mesto, se je število parkirnih mest v zadnjem času zmanjšalo tudi na račun polnilnih postaj za električne avtomobile in postaj za izposojo koles sistema GoNM. Poleg tega v kratkem ne bodo več na voljo parkirišča zaradi gradnje na Novem trgu in Florijanovem trgu zaradi prenove mestne tržnice, kar pomeni začasno skoraj sto parkirišč manj. »Kar se tiče pridobivanja novih parkirnih mest smo temu najbližje na območju pod stavbo upravne enote, kjer bomo v bregu, kot predvideva občinski prostorski načrt, nad Loko zgradili parkirno hišo s približno 50 parkirnimi mesti v dveh etažah. Trenutno je v postopku prenos lastništva zemljišča z države na občino. Gradnjo parkirne hiše načrtujemo tudi pod Kapitljem, kjer pa je uresničitev načrtov časovno že bolj oddaljena. Imamo že neke idejne rešitve in se pri tem še dogovarjamo z Zavodom za varstvo kulturne dediščine, saj gre za varovano območje starega mestnega jedra. Poleg tega nas tu čaka tudi še urejanje lastništva,« trenutne načrte v povezavi z novimi parkirnimi zmogljivostmi v mestu pojasnjuje Kovačič.

Če so se meščani bolj kot ne sprijaznili, da ne morejo več parkirati na Glavnem trgu in da morajo, če želijo priti do tja, narediti kak korak več, in da kljub temu, da ne morejo imeti vozila parkiranega v neposredni bližini, obstaja sorazmerno veliko zanimanje potencialnih stanovalcev na Glavnem trgu za vselitev, pa precej slabe volje povzroča gneča na parkirišču novomeškega zdravstvenega doma, ki je zgodba zase. Tam je sicer načrtovana tudi parkirna hiša, a se v bližnji prihodnosti njena gradnja še ne predvideva, zato bo treba do takrat urediti parkirni režim, s katerim bo olajšan dostop uporabnikov do ustanove.

Iztok Kovačič v prihodnosti večjih težav s parkiranjem v Novem mestu ne vidi, nasprotno: »Naš cilj je brezogljična družba. Globalno segrevanje s seboj prinaša manj snežnih dni in s tem tudi daljše obdobje, primerno za uporabo alternativnih sredstev prevoza. Novo mesto sicer z zelo razgibanim terenom ni najprimernejše za uporabo navadnega kolesa, saj morajo manj trenirani uporabniki tovrstne oblike prevoza na marsikaterem klancu sestopiti s kolesa. Primerna rešitev je uporaba električnih koles, s katerimi je lažje premagati klance. Že nekaj let je njihov delež v prodaji večji od deleža prodanih navadnih koles,« je, kar se tiče mobilnosti v Novem mestu, optimističen Iztok Kovačič.

Članek je bil objavljen v 13. številki Dolenjskega lista 30. marca 2023

I. Vidmar

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (2)

31.5.2023+1     + (1)     – (0)     Oceni miha 

Skratka. Spet nobene vizije. A potem bodo park res požagal? Je pa zanimivo, da bodo delali parkirno hišo za 50 avtomobilov, medtem ko bodo privatniki na zdajšnjem parku naredili 60-80 parkirišč v eni etaži... Ali se sploh splača graditi parlirno hišo s 50 mesti? Si pa predstavljam, kje se bo parkiralo po novem, ko ne bodo omenjena parkirišča na voljo.

31.5.2023+7     + (7)     – (0)     Oceni Jožko 

Torej po parku poleg KCJT, se bo prekopavalo kosti pokojnikov kar jih je še ostalo. A ostalo jih je še, kar jih ni oskrunjenih pri gradnji vojaške komande bivše JLA. In na področju bivšega pokopališča, bodo kasneje stanovali ljudje. Zanimivo. Temu območju po nekih Človeških kriterijih, pristoji le lepo urejen park, ampak brutalni kapital ima drugačne načrte.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava