DL: Aleš Suša in BBKK - Ne bo več mahal, raje bi igral

19.3.2023 | 13:40

Po novem bo Aleš Suša sedel med tistimi na levi strani fotografije. Če ga bodo sprejeli, seveda.

Po novem bo Aleš Suša sedel med tistimi na levi strani fotografije. Če ga bodo sprejeli, seveda.

Aleš Suša

Aleš Suša

Big band Krško je malo pred novim letom po skoraj tridesetih letih izgubil dirigenta. No, ne čisto povsem izgubil. Aleš Suša je le udejanjil »grožnjo«, ki jo je pred štirimi leti, ko je bil ob štiridesetletnici Big banda Krško predstavljen v portretu tedna v časopisu, ki ga ravnokar berete, napovedal – da bo leta 2022 odložil dirigentsko palico in vodenje orkestra po skoraj tridesetih letih predal nasledniku.

Čeprav se v tem času naslednik ni pojavil, je Aleš držal besedo in se od vodenja Big banda Krško lani ob izteku leta poslovil z imenitnim koncertom v precej polni dvorani Kulturnega doma Krško, na katerem so krški jazzisti zaigrali niz skladb, ki so jih imeli na repertoarju in so jih največ igrali v času, ko jih je vodil Aleš Suša, ki je prav ta dan, 1. decembra, praznoval tudi petdeseti rojstni dan.

Big band Krško je vsa ta tri desetletja pod vodstvom Aleša Suše napredoval in dosegel nekaj vrhuncev. Če pred njegovim prihodom na čelo orkestra ta ni igral lastnih skladb oziroma skladb, ki bi jih zanj napisali z orkestrom tako ali drugače povezani avtorji, pa tudi lastnih aranžmajev niso imeli in so jih morali kupiti, da so skladbe lahko igrali, se je to z Aleševo selitvijo iz prve vrste za dirigentski pult začelo spreminjati. Aranžmaje je večinoma pisal sam, orkester pa je začel igrati tudi skladbe, ki so jih zanj napisali člani Big banda Krško. Igranje v orkestru je tudi marsikaterega izmed mlajših članov spodbudilo, da se je odločil za študij jazza na kateri izmed jazzovskih akademij v tujini. Danes je med stalnimi in občasnimi člani Big banda Krško že več kot dvajset akademsko izobraženih jazzistov in študentov jazzovskih akademij. Zato bi zanj težko rekli, da gre za amaterski, še manj pa za ljubiteljski orkester, saj se za tako poimenovanje preveč članov ukvarja z glasbo poklicno.

Aleš Suša je zaposlen v Big bandu RTV Slovenija, po glasbeni plati pa je otrok Pihalnega orkestra Krško, v katerem se je pred 44 leti rodil krški big band. V glasbene vode je zašel po naključju in na začetku ga glasba niti ni kaj posebej zanimala, na vaje krškega pihalnega orkestra je hodil predvsem zaradi družbe, tja pa je prišel zaradi prijatelja, vrstnika. Bolj ga je svet glasbe, predvsem jazza, pritegnil proti koncu srednje šole, ko so s prijatelji poslušali vse, kar se je tedaj dobilo, predvsem jazzovsko glasbo tedaj Privškovega Big banda RTV Ljubljana in tisto, ki jo je v oddaji Izza odra predvajal Brane Rončel. Po srednji tehnični šoli se je vpisal na današnji konservatorij za glasbo v Ljubljani in že ob koncu prvega letnika od Draga Gradiška prevzel vodenje big banda, ki je bil tedaj še sekcija pihalnega orkestra.

Člani orkestra so mu med drugimi darili izročili tudi uokvirjeno dirigentsko palico.

Člani orkestra so mu med drugimi darili izročili tudi uokvirjeno dirigentsko palico.

Hitro je spoznal, da mu znanje, ki mu ga je omogočal konservatorij, ne bo dovolj za vse, kar si je želel početi, in da bo treba na študij jazza v tujino. Najbližje je bila Visoka šola za glasbo v Gradcu, za katero pa je veljalo, da je nanjo iz Slovenije skoraj nemogoče priti. Zadnji od slovenskih jazzistov, ki se je tam šolal, je bil Tone Janša, ki je potem študij nadaljeval na znamenitem Berkleeju v Bostonu, pred njim je davnega leta 1974 v Gradcu diplomiral Andy Arnol. Poskusil je na sprejemnih izpitih, pa so ga na njegovo veliko presenečenje in zadovoljstvo sprejeli. Že med študijem je začel sodelovati tudi z Big bandom RTV Slovenija, kjer so ga takoj po diplomi tudi vzeli v službo. Ljubljanski big band je tedaj po smrti Jožeta Privška vodil Lojze Kranjčan, občasno pa tudi Petar Ugrin, ki je imel tudi svojo nekoliko bolj komercialno zasedbo Petar Ugrin orkestra, v kateri se je znamenitemu žal prezgodaj umrlemu trobentaču s svojim alt saksofonom pridružil tudi Aleš.

V Big bandu Krško se je z znanjem, ki ga je pridobil v Gradcu in z igranjem v Big bandu RTV in drugih zasedbah, lahko lotil tudi aranžiranja, njegova želja pa je bila, da bi igrali svojo muziko. Želja se mu je v popolnosti izpolnila, ko je Big band Krško ob štiridesetletnici delovanja lahko izdal ploščo, na kateri so bile skladbe, ki so jih za orkester napisali izključno njegovi člani.

Enega od vrhuncev je Big band Krško dosegel pred desetimi leti z nastopom na prestižni prireditvi Montreux Jazz Festival v Švici, kjer se je predstavil s projektom Depeched, jazzovsko predelano glasbo skupine Depeche Mode, ki so jo Aleš in prijatelji v mladosti zelo radi poslušali. Aleš je za to priložnost pripravil aranžmaje sedmih skladb, ki so izšle tudi na plošči Big band KK – Depeched (Tribute to Depeche Mode), v Švici pa so med občinstvom posavski glasbeniki poželi precej zanimanja.

Je bilo res zadnjič?

Je bilo res zadnjič?

Velika pridobitev so tudi urejeni prostori za vaje in klubsko prizorišče Studio 44 v središču starega mestnega jedra v Krškem, kjer deluje edini jazzovski klub zunaj Ljubljane in Maribora v Sloveniji. V njem redno gostujejo nekatera največja jazzovska imena iz Slovenije in tudi tujine, v kotu pa stoji imenitno obnovljen 106 let star koncertni klavir prestižne znamke Steinway & Sons, ki ga je Big band Krško ob pomoči pokroviteljev kupil pred dobrim letom.

Kot rečeno, Aleš Suša odlaga dirigentsko palico, a se od Big banda Krško ne poslavlja. Seli se v prvo vrsto, kjer je prostor za saksofonsko sekcijo. »Če me bodo sprejeli, seveda,« je ob koncu svojega nedavnega poslovilnega koncerta v šali izjavil Aleš Suša, ki bo moral orkester še naprej voditi na vajah, na koncertih pa se bodo za dirigentskim pultom vrstili gostujoči dirigenti. Za nekatere se že ve, a naj njihova imena ostanejo skrivnost.

Članek je bil objavljen v 2. številki Dolenjskega lista 12.  januarja 2023

Besedilo in fotografije: Igor Vidmar

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava