DL: Ukinjajo tri nevarne železniške prehode

28.11.2021 | 14:30

Na tragično nesrečo na železniškem prehodu v Biški vasi opozarja spomenik z imeni vaščanov, ki so izgubili življenje. (foto: M. Ž.)

Na tragično nesrečo na železniškem prehodu v Biški vasi opozarja spomenik z imeni vaščanov, ki so izgubili življenje. (foto: M. Ž.)

V občini Mirna Peč je kar devet nivojskih prehodov čez železnico – Dva v Biški vasi in enega nad Rogovilo Slovenske železnice ukinjajo – Prehode pod gostiščem Špolar, v Češencah in nad Šrango bodo prihodnje leto dodatno zavarovali

Nevarna nivojska železniška prehoda v Biški vasi, kjer je bilo v preteklosti kar nekaj nesreč, in prehod pri telekomunikacijski postaji nad Rogovilo nameravajo Slovenske železnice (SŽ) ukiniti do 15. oktobra. Vsi prehodi so označeni le z Andrejevim križem in so zavoljo terena ter poteka proge neprimerni za kolikor toliko varen prehod z osebnim avtomobilom, kaj šele z vse večjo in daljšo kmetijsko mehanizacijo. »Da bi bilo zavarovanje teh prehodov s signalizacijo približno finančno upravičeno, je premalo prometa, potrebna infrastruktura do njih pa je predaleč,« je pojasnil Andrej Kastelic iz mirnopeške občinske uprave.

Za nadomestno pot, s katero so se ljudje lahko izognili najbolj nevarnemu prehodu v Biški vasi, kjer so pred 44 leti v trku z vlakom življenje izgubili trije vaščani (peljali so pitno vodo na eno izmed bližnjih kmetij), je mirnopeška občina poskrbela leta 2018. Pot čez omenjeni prehod je bila namreč dolgo časa edina, ki je vodila do hiš na naslovu Biška vas 50 in 52 in dvojčka s številko 53. »V preteklosti smo iskali različne možnosti za novogradnjo in rekonstrukcijo javne poti, a je bila ta zaradi gradnje novega vrtca in šole ter investicij, povezanih s priključno cesto z avtoceste, za občino prevelik zalogaj. Krajani so potem dali idejo, da bi na drugi strani železnice obstoječo gozdno pot povezali z vzdrževalno cesto, ki je nastala v času gradnje, ju nekoliko razširili in rekonstruirali ter navezali na cesto nad predorom, nevarna železniška prehoda pa bi SŽ ukinile. Po pridobitvi rešitev, ki jih je predlagal Zavod za gozdove Slovenije, smo se odločili za gradnjo nove gozdne ceste, kjer je že obstajala gozdna vlaka, z navezavo na cesto nad tunelom. Nova cesta pot nekoliko podaljša, a je dostop varen,« je razložil Kastelic.

Na območju občine Mirna Peč je skupaj z omenjenimi tremi kar devet nivojskih prehodov – železniško progo prečkajo ceste, pa tudi javne gozdne in poljske poti. Junija letos si je na željo občine po dodatnem zavarovanju nekaterih prehodov in zaradi interesa SŽ, da tiste nevarne ukine, prehode pobliže ogledala Komisija za nivojske prehode. »V dogovoru občine z Direkcijo za infrastrukturo in SŽ so prejšnji mesec poleg vsega potrebnega za takojšno ukinitev treh prehodov stekle tudi aktivnosti za pripravo projektne dokumentacije za dodatno zavarovanje treh prehodov čez železniško progo, in sicer v zaselku Češence, na tako imenovani Hmeljniški cesti nad Šrango in pod gostiščem Špolar. Gre za dodatno signalizacijo, postavitev polzapornic in drugo. Nadgradnja prehodov bo po informacijah SŽ izvedena sredi naslednjega leta. Najprej morajo izdelati potrebno dokumentacijo,« je povedal Kastelic.

V prihodnosti naj bi SŽ ukinile še preostale tri nivojske železniške prehode v občini, in sicer dva nad zaselkom Šranga in enega pod ulico Marof. »Zanje občina od Direkcije za infrastrukturo zahteva, da v sodelovanju z Zavodom za gozdove Slovenije uredi gozdne vlake, ki bodo zagotavljale ustrezno gospodarjenje z gozdnimi zemljišči na območju prehodov, ki se opuščajo. Skladno s sporazumom bo postopke vodila direkcija,« je še dodal Andrej Kastelic.

Članek je bil objavljen v 41. številki Dolenjskega lista 14. oktobra 2021

M. Žnidaršič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava