DL: Sprememba - Bo servisna cesta državna?

17.4.2021 | 13:00

DL: Sprememba - Bo servisna cesta državna?

Trd oreh bo predvsem odkup zemljišč na odseku za podjetjem Grča – Cesta naj bi se priključila na krožišče v Hrovači – Podpora na ministrstvu za infrastrukturo

Gradnja državnih obvoznic okrog Kočevja, Ribnice in Velikih Lašč je projekt v nastajanju, ki že nekaj let čaka v predalih pristojnega ministrstva, in vprašanje je, kdaj, če sploh, bo izpeljan. Vmes državna cesta od Škofljice do Livolda postaja vse bolj obremenjena, največji zamaški pa nastajajo prav v omenjenih krajih.

Tako je tudi v Ribnici, kjer se promet z ljubljanske smeri proti Kočevju steka po ozki, pred leti sicer obnovljeni Gorenjski cesti mimo šole, številnih prehodov in stanovanjskega naselja. Cesta je postala pretesna in seveda tudi nevarna in le vprašanje časa je, kdaj se bo tam pripetila hujša nesreča. Zato je župan Samo Pogorelc v pogovoru na ministrstvu za infrastrukturo ob koncu lanskega leta skušal pridobiti naklonjenost za projekt iz leta 2010, po katerem bi t. i. servisno cesto, ki pri črpalki za tablo Breg zavije po ravnem delu proti tovarni Inles oziroma križišču za Lepovče, prekategorizirali v državno cesto, Gorenjska cesta pa bi dobila status lokalne.

Servisna cesta je občinska prometnica, zgrajena pred dvajsetimi leti, namenjena pa je napajanju stanovanjskih objektov in dostopu do železniške postaje in poslovnih objektov v tukajšnji obrtni coni. Najzahtevnejši del, da bi se pri krožišču v Hrovači povezala z državno cesto, je približno 600-metrski odsek, ki se začne s štirikrakim križiščem obvozne ceste s cesto v Lepovče in Struške ulice. Lepovčani pod nobenim pogojem ne privolimo v zaprtje Struške ulice, ki je že od nekdaj povezava naselja s središčem občine oziroma priključek na vse druge ceste. V tem primeru bi morali uporabljati veliko daljšo obvozno pot po Kolodvorski ulici, so bili odločni stanovalci tega naselja, ko jim je bila pred leti v okviru projekta Servisna cesta II nakazana možnost, da bi to cesto zaprli za javni promet in bi ostala le še kot dostop do Inlesa. Se bodo ob morebitni oživiti te ideje znova uprli?

»Po obnovi železniških tirov na tem delu in tudi industrijskega tira proti podjetju Grča ter temeljiti rekonstrukciji ceste v smeri Lepovč (industrijske cone) imamo tam pred seboj povsem drugačno sliko stanja,« poudarja župan Pogorelc, ki ne dvomi o podpri pri morebitni oživitvi tega projekta. V tem primeru bi se razbremenilo središče Ribnice, ki bi bilo lahko zlasti v poletnem času z drugačnimi urbanističnimi rešitvami, tudi enosmerni promet ali zaprtje dela trga, primerno za mirne dejavnosti.

Občina ima za podaljšanje Servisne ceste II pripravljen projekt za izvedbo, naslednji korak, kar bo zagotovo najtrši oreh, pa bosta parcelacija in odkup zemljišč od podjetja Grča, ki pod starim vodstvom temu ni bilo preveč naklonjeno. Na občini upajo, da bodo z novim lastnikom Borutom Miklavčičem le našli rešitev pri usklajevanju odkupne cene kvadratnega metra zemljišča. Da pri tem ne bo šlo gladko, meni občinski svetnik Vojko Štamfelj, ki se nagiba k prekategorizaciji že dolgo zelo obremenjene in ponekod dotrajane ceste. »Za vse to imamo ustno podporo ministrstva za infrastrukturo, pričakujemo pa, da bodo to potrdili tudi pisno,« se nadeja Pogorelc.

Članek je bil objavljen v 4. številki Dolenjskega lista 28. januarja 2021

M. Glavonjić

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava