Leto, ki si ga bo zapomnila tudi pogrebna služba MONUMENTUM

31.3.2021 | 12:15

Leto, ki si ga bo zapomnila tudi pogrebna služba MONUMENTUM
Leto, ki si ga bo zapomnila tudi pogrebna služba MONUMENTUM
Leto, ki si ga bo zapomnila tudi pogrebna služba MONUMENTUM
Leto, ki si ga bo zapomnila tudi pogrebna služba MONUMENTUM

Pogrebno podjetje MONUMENTUM je letošnjega januarja obeležilo eno leto delovanja v Beli krajini, na Dolenjskem in Kočevskem.

»Tako zasebna kot javna pogrebna podjetja smo usposobljeni za ureditev celostnega pogrebnega obreda. Delo je zahtevno, zato sem še toliko bolj ponosna na našo usklajeno in profesionalno belokranjsko ekipo, ki je bila do sedaj kos še vsaki nalogi. Vsak pogreb je namreč zgodba zase. Podobna posebnost je z željami svojcem – saj je vsak človek unikat zase.« pove direktorica Marjeta Herksel in nadaljuje:

Začetek

»Ustanovitev pogrebnega podjetja zahteva mesece priprav in celo zbirko papirjev. Po njegovi ustanovitvi pa smo se morali soočiti še z vrsto drugih težav. V prvi vrsti nas je takoj zadelo zaprtje države. Nismo bili pripravljeni, tako kot ni bila vsa ostala Slovenija. To je bil resnično šok, tudi za nas, ki smo vajeni marsičesa. Veliko je bilo potrebno spremeniti in prilagoditi.«

Aktivni član pogrebnega moštva, gospod Roman iz Semiča, ki opravi največ prevozov pokojnikov, opaža druge spremembe: »Približuje se datum, do katerega se morajo občine opredeliti, kateremu podjetju bodo zaupale prvi prevoz pokojnikov. To so prevozi, ki se opravijo od kraja smrti do hladilnih prostorov. Ta odločitev bo lahko za marsikatero pogrebno službo, ki ne bo pogodbenik z občino, tudi smrtna obsodba, enostavno zato, ker svojci pokojnika pogrebno slovo skoraj avtomatično naročijo pri službi, ki opravi prav ta prevoz.«

Spremembe v razmišljanju in sprejemanju

»V pogrebništvu je zasidrano mnenje, da ljudje ne marajo sprememb in da so navajeni določenega protokola, ki si ga želijo ohraniti. Hitro sem ugotovila, da temu ni tako. Seveda so tudi ljudje, ki jim spremembe niso ljube, vendar je veliko ljudi bilo pripravljenih nanje ali so jih celo sami predlagali. V resnici so pripravljeni na drugačno ponudbo storitev, predvsem pa so tega željni. Nekateri želijo obuditi stare običaje, nekateri stremijo k oblikovanju svojih, novih običajev. Tak pristop spodbujam.« je svoj pogled razložila direktorica.

Nekatere spremembe so nujne, druge zaželene

»Ljudje so razumevajoči tudi glede sprememb, ki jih prinaša nesigurna sedanjost in prihodnost. Spremenjena komunikacija je ena od teh. V tem letu smo marsikateri sprejem pogreba in dogovor morali opraviti preko telefona in elektronske pošte. Svojcem smo pomagali pri izboru žar in cvetja, ter opravili izmenjavo podrobnih informacij kar preko naše vsebinsko bogate spletne strani. Svojcem smo 24-ur na razpolago preko telefona tako za dogovarjanje okoli pogrebnega slovesa, kot tudi glede pomoči pri administrativnih opravilih, ki jih morajo sami opraviti,« vidi svojo vlogo gospoda Valentina iz sprejemne pisarne.

Novost v Sloveniji - nastala v Semiču

»Ponosna sem tudi na našo spletno trgovino – prvo in edino v Sloveniji te vrste, ki je nastala ravno v Beli krajini. Na spletni strani lahko svojci opravijo nakup okrasnih žar, cvetja in literature ali si preberejo resnične pripovedi ljudi – brez cenzure. Na strani so vsem na voljo tudi tiste informacije, ki svojce ob smrti najbolj zanima. Splača se preveriti. Projekt se je prijel brez zgražanja in odpora, stranke so ga sprejele hitro in kot nekaj povsem normalnega. Kar priznam, da me je prijetno presenetilo.«

To leto je bilo leto sprememb za vse – vas in nas. V novem letu pričakujemo, da bo teh sprememb še več. Kaj točno nas čaka, pa bomo šele videli.

Spletna stran podjetja: www.monumentum.si

Oglasno sporočilo

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava