DL: Kdaj 3. razvojna os do Bele krajine, kjer se valijo težki tovornjaki?

20.2.2021 | 17:30

S ceste čez Gorjance (foto: arhiv DL)

S ceste čez Gorjance (foto: arhiv DL)

Bralcu iz okolice Novega mesta, ki se pogosto vozi v Belo krajino, bi seveda prav prišla že dolgo načrtovana tretja razvojna os. Njena gradnja se je na severnem koncu menda le začela, povezala pa naj bi Slovenijo v smeri Koroška–Bela krajina. Gorjanski predor, ki je tudi načrtovan, bi mu občutno olajšal pot, a je v dvomih glede hitrosti gradnje, saj ima s tem le slabe izkušnje.

Opaža pa, da so gradbenike že zdavnaj prehiteli avtoprevozniki. Ti so zadnje čase močno obremenili to relacijo. Videti je ogromne tovornjake najrazličnejših registracij: slovenskih, hrvaških in bosanskih, veliko pa je tudi madžarskih, nemških, avstrijskih in drugih. Očitno so ugotovili, da se s težkim tovorom, ki ga prevažajo iz jadranskih pristanišč v srednjo Evropo in še naprej, tako izognejo plačilu drage cestnine za avtoceste, uničujejo pa cestne povezave, ki jih mnogi dnevno uporabljajo za prevoz na delo v Ljubljano. Mnogokrat ustvarjajo tudi nevarne prometne situacije, saj so čedalje daljši in komaj premagujejo najhujše gorjanske ovinke. Da jih zvozijo, potrebujejo celo širino ceste, nevarna pa so tudi medsebojna srečanja.

Bralec je prepričan, da bi na to morali misliti že na mejnem prehodu v Metliki, ki te mastodonte spuščajo v Slovenijo. Sicer pa se je v desetletjih, odkar je bila načrtovana tretja razvojna os, vse že močno spremenilo. Vse je zastarano. Tovor, ki se zdaj prevaža s tovornjaki, bi moral po njegovem na vlake. Železniško povezavo je v tej smeri pred dobrimi stotimi leti zgradila že stara Avstrija, pa zaradi svetovnih vojn in nespametnih politikov nikoli ni prav zaživela. Progo bi morali že zdavnaj obnoviti in posodobiti. S tako rešitvijo bi zmanjšali onesnaževanje zraka in uničevanje plodne zemlje, vse skupaj pa bi bilo tudi precej ceneje.

Članek je bil objavljen v 47. številki Dolenjskega lista 19. novembra 2020 v rubriki HALO, tukaj bralec Dolenjca!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava