DL: Kako lahko traktor vozi dvanajsttonsko prikolico?

11.9.2020 | 14:15

Simbolna slika (foto: arhiv)

Simbolna slika (foto: arhiv)

Poklical je bralec iz Novega mesta, ki se je pred dnevi peljal iz Novega mesta v Ljubljano. Na cesti je videl dva traktorja s prikolicama. Prvi je imel dvanajsttonsko, naloženo z balami, drugi pa prikolico za prevoz strojev, na njej pa naložen bager. »Kako je to mogoče?! Kako lahko s traktorji vozijo takšne prikolice?!« se je čudil in dodal, da je to nevarno. Zanima ga, ali policija zaznava takšne kršitve in ali kršitelje kaznuje. Sam je poklicni voznik in so ga že večkrat tehtali, prepričan pa je, da traktorjev ne tehtajo. Prepričan je tudi, da imajo traktoristi samo izpit za traktor (kategorijo F) oziroma največkrat kategorijo B in opravljen tečaj iz varnega dela. Sam je moral narediti tudi izpit za kategorijo E. Tega morajo narediti tudi vozniki osebnih vozil, ki pripenjajo prikolico. Zato se mu, ko gre za traktoriste, ki imajo pripete prikolice, to ne zdi prav.

Vodja Oddelka za cestni promet na Policijski upravi Novo mesto Željko Zrilič je podal pojasnilo, kaj je po določilih zakona o motornih vozilih traktor in kaj priklopno vozilo. Traktor je motorno vozilo, ki je konstruirano tako, da vozi, vleče ali potiska traktorske priključke in se uporablja za njihov pogon ali za vleko priklopnega vozila, priklopno vozilo pa vozilo brez lastnega pogona, zasnovano in izdelano z namenom, da ga vleče motorno vozilo. »Priklopno vozilo je lahko konstruirano kot priklopnik z vrtljivim ojesom, priklopnik s centralno osjo ali polpriklopnik. V tem delu je potrebno upoštevati tudi določila definicije traktorskega priključka (28. točka 3. člena ZMV-1), kamor tudi sodi del priklopnikov (nakladalni priklopnik, gozdarski traktorski priklopnik, cisterna itd.),« je zapisal. Pojasnil je tudi, da je za vozila kategorije F, v katero spadajo traktorji in traktorski priklopniki, predpisana starost voznikov 16 let, če gre za vozila, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 40 km/h, če pa presega 40 km/h, pa 18 let. »Zakon o motornih vozilih določa, da morajo biti motorna in priklopna vozila za udeležbo v cestnem prometu registrirana. Za kmetijska in gozdarska vozila to pomeni, da morajo biti registrirani traktorji in priklopniki, razen traktorskih priklopnikov, katerih največja tehnično dovoljena masa ne presega pet ton in katerih hitrost je konstrukcijsko omejena na 30 km/h,« je zapisal in dodal, da med poostrenimi nadzori, v katerih občasno sodelujejo s podjetjem, ki na podlagi koncesije izvaja tehtanje motornih vozil, policisti odredijo tehtanje vseh kontroliranih vozil, za katere obstaja sum, da so preobremenjena. »V letu 2019 smo ugotovili 35 kršitev, ki so jih storili vozniki traktorjev,« je zapisal. Glede glob, ki po besedah našega bralca znašajo od štiri pa tudi do 15 tisoč evrov, pa je povedal, da je njihova višina odvisna od storjenega prekrška in od tega, ali je kršitelj posameznik, samostojni podjetnik, pravna ali odgovorna oseba.

Članek je bil objavljen v 28. številki Dolenjskega lista 9. julija 2020 v rubriki HALO, tukaj bralec Dolenjca!

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (2)

12.9.2020–2     + (0)     – (2)     Oceni Jan Božič 

TALE BRALEC JE MAL FUKNJEN IN ZIJALAST

13.9.2020–2     + (0)     – (2)     Oceni Milan Rijavec 

To budalo ki ima cas in neve kaj bi delu ce nima pojma za kaj se gre ni treba da se utika tam kodr ni potreba ... kaj vejo mestne frajle o traktorjih...

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava