Delo na daljavo na OŠ Dragotina Ketteja iz Novega mesta

23.4.2020 | 10:40

Delo na daljavo na OŠ Dragotina Ketteja iz Novega mesta
Delo na daljavo na OŠ Dragotina Ketteja iz Novega mesta
Delo na daljavo na OŠ Dragotina Ketteja iz Novega mesta

Ni še prav dolgo nazaj, ko smo izvedeli za okužbo s COVID-19 na Kitajskem. Takrat se nam je to sicer zdelo zelo daleč stran od nas, situacijo smo spremljali s sočutjem do ljudi, ki so to doživljali.

Sedaj se tudi mi soočamo z izbruhom okužbe pri nas. O dogajanjih v Sloveniji nas obveščajo mediji. Budno spremljamo novice in obvestila ter ukrepe.

Tudi na naši šoli, OŠ Dragotina Ketteja iz Novega mesta, ki je namenjena izobraževanju otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem razvoju, smo se prilagodili novi situaciji. Sedaj že peti teden poteka izobraževanje naših učencev na daljavo.

Od vseh, ki smo vključeni v ta proces poučevanja, zahteva nov način dela predanost in inovativne pristope k delu. Pomembno je, da smo drug drugemu v oporo in to na naši šoli vedno počnemo, v trenutni situaciji pa sploh. Otroci s posebnimi potrebami niso posebni samo v svojih specifikah, pač pa tudi v svoji tenkočutnosti, zaznavah ljudi in okolice ter nenazadnje tudi v ranljivosti in potrebi po varnosti in zaupanju.

S starši ohranjamo stike na način in preko orodij ter komunikacijskih naprav, ki so jih vajeni. Za ta namen smo ustvarili tudi posebno spletno stran. Strokovne, srčne ter vzpodbudne besede dajejo občutek varnosti. In tako so varni tudi naši otroci, za katere se starši trudijo vedno, vsak dan.

Učitelji smo zaradi vseh zgoraj naštetih dejstev pozorni na to, da gradiva, ki jih ustvarjamo, vključujejo čim več življenjskih situacij: opazovanje sprememb v naravi, vremena, bližnje okolice, pomoč v gospodinjstvu, pri vsakodnevnih opravilih, … in pri tem urijo ter razvijajo različne spretnosti. Pri delu vključujemo multisenzorno učenje, ob upoštevanju individualnih potreb posameznika, upoštevajoč njihova močna področja (usmeritev na različne interaktivne igre, svetovanje o gibanju v naravi, posredujemo spodbudne misli za sprostitev in socialne igre za razvijanje veščin in organizacijskih spretnosti). Povratne informacije o delu pa učitelji prejemamo preko telefona in na elektronske naslove.

Ob tem bi želela pohvaliti tudi gospo ravnateljico, ki nas je svojo prisebnostjo, mirnim pristopom ter čuječnostjo do zaposlenih, naših otrok in staršev, popeljala na pot poučevanja na daljavo, ki je sedaj že dobro utečena in zelo uspešna. Tudi na socialno šibkejše vedno pomisli, z različnimi oblikami ter načini pomoči. Dejstvo je, da tudi vsi naši otroci nimajo enakih možnosti pri učenju na daljavo.

Skratka, delo na daljavo na naši šoli poteka v skladu z opisanimi načeli, predvsem pa diferencirano in individualizirano. Ne le z občutkom do otrok, ko jim posredujemo gradiva, temveč tudi v skrbi za naš odnos s starši. Pomembno je, da se začutimo in s tem ohranjamo pozitivizem in s toplino poskrbimo za naše otroke, da se ti počutijo dobro, varno in so kljub spremenjenim razmeram srečni.

Veseli pa bomo povratka v »našo hišo učenosti« in zagotovo ne bo manjkalo smeha in tudi kakšna solzica se bo prikradla v oči.

Srečno in ostanite zdravi!

Sestavila in zapisala: Nataša Jakše, prof.def.

Galerija

_zzzkette (0)
_zzzkette (1)
_zzzkette (10)
_zzzkette (11)
_zzzkette (12)
_zzzkette (13)
_zzzkette (14)
_zzzkette (15)
_zzzkette (16)
_zzzkette (2)
_zzzkette (3)
_zzzkette (4)
_zzzkette (5)
_zzzkette (6)
_zzzkette (7)
_zzzkette (8)
_zzzkette (9)

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava