DL: Podgorje - Postopna in stabilna rast je prava pot

26.1.2020 | 16:30

V Podgorju se trudijo za dobre delovne pogoje in medsebojne delovne odnose.

V Podgorju se trudijo za dobre delovne pogoje in medsebojne delovne odnose.

Denis Stepančič

Denis Stepančič

Podjetje Podgorje največji proizvajalec pohištva za vozila za prosti čas v Evropi – S 430 delavci največji zaposlovalec v šentjernejski občini – Glavni kupec Adria – Cilj prenova proizvodnje z optimizacijo, prenovo strojne in informacijske tehnologije – Nakup zemljišč v novi coni

V dolenjsko-posavski regiji je nedavno naziv regijska gazela 2019 pripadel šentjernejskemu podjetju Podgorje, kar ga uvršča med najhitreje rastoča in bonitetno odlična slovenska podjetja.

Podjetje Podgorje se je v 64 letih razvilo v največjega proizvajalca pohištva za prosti čas pod eno streho v Evropi z visoko avtomatizirano in robotizirano proizvodnjo. Odlikuje ga postopna, zdrava in trajnostna rast. V svoji lesni dejavnosti imajo nadpovprečne plače, dobiček in druge kazalnike uspeha, s 430 delavci so največji zaposlovalec v šentjernejski občini. Njihova dodana vrednost je nad povprečjem panoge, in sicer za več kot 15 odstotkov.

Material za delo v Podgorju, to so vezane lesene plošče, uvažajo iz tujine, v glavnem iz Italije in Nemčije.

Naziva regijska gazela so v Podgorju seveda veseli, saj so jih, kot pravi direktor podjetja Denis Stepančič, očitno v okolju prepoznali kot hitro rastoče in uspešne. »Razlog je gotovo v tem, da smo hitro rastli, pri čemer je bila rast zdrava in stabilna, kar pomeni, da nismo rastli le s prihodki, temveč tudi s produktivnostjo, plačami in dodano vrednostjo. To je pomembno,« pove Stepančič, izkušen gospodarstvenik, ki je vodenje podjetja prevzel pred letom in pol.

»Gazela je rezultat dolgotrajnega pravilnega dela in odločitev in to pot bomo z ustvarjalnim in učinkovitim delom nadaljevali,« je dodal. Podgorje, ki sodi med najuspešnejša podjetja v okviru lesne panoge v Sloveniji ter deluje tudi na evropskem in svetovnem trgu notranjega pohištva za počitniška vozila, pod novim vodstvom teži k prenovi in optimizaciji proizvodnje ter ustvarjanju dodane vrednosti za vse deležnike.

OPTIMIZACIJA PROIZVODNJE

Večinski in dolgoletni partner Podgorja je novomeška Adria Mobil, ki je obenem tudi njegov največji lastnik, zato je podjetje del francoske skupine Trigano. Kupci izdelkov Podgorja poleg iz Slovenije prihajajo tudi s Švedske, iz Nemčije in Anglije, njihovo število pa se povečuje.

Kot pravi Stepančič, pridobivajo zlasti kupce v skupini Trigano, ki je zdrav strateški partner, »ker omogoča, da rastemo in se razvijamo«. Seveda je potrebno trg vseskozi spremljati, saj se nenehno spreminja. Nujno je slediti trendom, iskati rešitve za kupca, mu predlagati nadgradnje in izboljšave, »skratka potrebni sta prilagodljivost in proaktivnost. Kupcem skušamo pomagati, kajti če bodo uspešnejši, bomo uspešnejši tudi mi,« se zaveda Stepančič. »V verigi želimo biti prepoznavni kot tisti, ki dodajajo vrednost,« poudari.

Trenutno je glavni projekt Podgorja prenova proizvodnje. »Za tem stoji pomembna investicija znotraj obstoječega podjetja. Gre za prenovo strojne in informacijske tehnologije, spreminjamo procese, poučujemo ljudi o novi tehnologiji in novem načinu obnašanja v podjetju, skratka sprememba se dogaja na vseh področjih. Spreminja se kompleten poslovni model, saj s kupcem sodelujemo od faze razvoja do faze izdelave končnega izdelka. Prisluhnemo njegovi ideji in potrebam ter jih prilagodimo svoji tehnologiji, da so izdelki konstrukcijsko in cenovno optimalni. Kupec s tem dobi izdelek vrhunske kakovosti in dizajna, izdelek pa pridobi ekonomsko vrednost,« razloži Stepančič.

Kot prvo nalogo v podjetju vidi avtomatizacijo in digitalizacijo v smeri industrije 4.0, da izdelki skozi proizvodnjo tečejo gladko in kontinuirano, da se resursi uporabljajo optimalno, da ni nepotrebnih zalog materiala, kar pa brez naprednih informacijskih rešitev in ljudi, ki jih obvladajo, ne gre. Sodelujejo s centri znanja doma in v tujini, stremijo k trajnostnemu razvoju in zeleni tehnologiji.

CENIJO DOBRE DELAVCE

V Podgorju je med zaposlenimi največ lesnih tehnikov in lesnih inženirjev ter drugih tehničnih poklicev, ki v glavnem prihajajo iz lokalnega okolja.

V podjetju se zavedajo, da brez dobrih in zadovoljnih zaposlenih uspehov ni mogoče doseči, zato skrbijo za čim boljše pogoje del, razvoj kompetenc, dober pretok informacij med zaposlenimi ter spodbujajo inovativno razmišljanje in delovanje.

Pri pridobivanju kadra sta pomembni prepoznavnost in ugled podjetja. »Trudimo se ustvarjati dobre delovne pogoje in odnose, saj se nam potem dobri delavci tudi radi pridružijo,« meni direktor, ki poudari, da želijo doseči sinergijo med starejšimi delavci, ki imajo znanje in izkušnje, ter novozaposlenimi z novo energijo in idejami.

»Prizadevamo si, da kompetence starejših zaposlenih nenehno razvijamo, s kadrovskimi štipendijami in praksami ter vajeništvom mladih pa pridobivamo bodoče zaposlene,« pravi Stepančič, in doda, da v tem trenutku sicer ne zaposlujejo, »a dober kader je vedno dobrodošel«.

Podjetje se sedaj nahaja na 46 tisoč kvadratnih metrih površin, od tega je kar 20 tisoč pokritih. Kot pove Stepančič, so za širitev podjetja kupili dodatnih 16 tisoč kvadratnih metrov zazidljivih zemljišč v novi coni, vendar bodo tudi vložkom v novo tehnologijo najprej optimalno izkoristili obstoječe zmogljivosti.

Kot pravi direktor Podgorja Denis Stepančič, si bodo še naprej prizadevali ostati eden vodilnih evropskih in svetovnih proizvajalcev pohištva na trgu notranje opreme za počitniška vozila.

Članek je bil objavljen v 48. številki Dolenjskega lista 28. novembra 2019

Besedilo in fotografiji: L. Markelj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava