DL: Za otrokov telefon tisoč, za klimo pa sto

11.11.2019 | 14:45

Po nakupu klimatske naprave ne pozabite na njeno vzdrževanje in redno servisiranje.

Po nakupu klimatske naprave ne pozabite na njeno vzdrževanje in redno servisiranje.

Robert Dulc

Robert Dulc

Na trgu je vse več cenovno dostopnih klimatskih naprav, ki so lahko brez pravilnega in rednega vzdrževanja idealno gojišče bakterij ... Nič nenavadnega ni, da večje trgovske verige ob izjemnih akcijah posamičnih prehranskih izdelkov ali pralnih praškov ponujajo tudi cenovno dostopne klimatske naprave. A te vsebujejo ozonu škodljive pline, zato bi morali uporabniki več pozornosti nameniti tako prvi montaži kot poznejšemu vzdrževanju. Kar pa ni vedno tako.

»Brez vzdrževanja ni nič, tako kot pri vse aparaturah. Že ko se posamezniki odločajo o nakupu klime, je dobrodošlo, da se o njih bolje pozanimajo. Na prvem mestu vsekakor ne sme biti cena. Pri najcenejših klimatskih napravah z npr. petimi leti garancije je lahko težava ravno pri vzdrževanju. Poznam primere, ko so nudili tudi daljše garancije, a nihče ni preveril garancijskih pogojev, zaradi katerih potem nekdo ni mogel uveljaviti garancije niti pol leta po nakupu. Zato bi bralcem svetoval, da nikar ne nasedajo dolgim garancijam,« je uvodoma pojasnil dolgoletni strokovnjak za klimatske naprave Robert Dulc iz podjetja Dulc Rofleks.

Tudi sam opaža, da je nemalo ljudi zadovoljnih, ko za klimo v kakšnem trgovskem centru odštejejo denimo 130 evrov, potem pa v nadaljevanju njeno montažo zaupajo nepooblaščenim izvajalcem. »Montaža klim je ekološko zelo odgovorno dejanje. In vsi, ki imamo za to certifikate in smo opravili šolanje za ravnanje z nevarnimi plini, se tega zavedamo. Po mojem mnenju se klim v prosti prodaji ne bi smelo kar tako prodajati, prav zaradi teh nevarnih oz. ozonu škodljivih plinov. A danes lahko klimo kupiš tako zlahka kot žemljico.«

Težava je namreč ne zgolj v nestrokovni montaži, ampak tudi v tem, da pri najcenejših klimatskih napravah njihovo servisiranje ni enostavno, saj se ne da dobiti rezervnih delov ali so ti dražji od enake nove naprave. Zato sogovornik svetuje, da se uporabniki pred nakupom pozanimajo tudi o teh zadevah. Na naše vprašanje, koliko naj bi povprečni uporabnik torej odštel za dobro klimatsko napravo v gospodinjstvu, je odgovoril: »Z montažo vred je kakovost dosegljiva za tisočaka ali nekaj več, ampak to so kakovostne naprave, s senzorji za gibanje ipd. Na žalost pa vse prepogosto vidim, da nekdo zlahka odšteje tisočaka za otrokov telefon, da bo imel enakega kot sošolec. Pa čeprav ve, da ga bo verjetno čez leto ali dve že menjal. Za klimo, ki naš zrak tudi filtrira in vse to vpliva dobro na naše zdravje, tu je še vidik ogrevanja ... tu pa bi najraje odšteli le nekaj stotakov ali še manj.«

Ko se vendarle odločimo za klimatsko napravo po našem okusu in zmožnostih, nikar ne smemo pozabiti, da to ni enkraten nakup oz. da sta pri uporabi klimatskih naprav redno vzdrževanje in servisiranje prav tako ključni.

»Servisi za klime se običajno delajo spomladi, preveri se plin, klimo razkužimo, saj je bila vse leto na toplem v stanovanju. Vedno več ljudi jih uporablja za vmesna obdobja med sezonami tudi za ogrevanje. Hkrati klimatske naprave filtrirajo oz. čistijo zrak. Priporočilo je torej, da imamo servis pred vsako sezono, torej pred poletno in zimsko, ki je lahko tudi daljša od letne. Skratka, generalni servis s preverjanjem plina, čiščenjem filtrov in razkuževanjem je priporočljivo opraviti vsaj enkrat letno,« je pojasnil Robert Dulc in nadaljeval, da klime vsebujejo tudi enostavne mehanske filtre, ki jih lahko uporabniki očistijo sami. »Z blagim čistilom jih dobro sperejo, posušijo in namestijo v napravo. To naj bi naredili dvakrat na leto, v stanovanjih, kjer se kadi, če je v hiši veliko hišnih ljubljenčkov, pa je priporočljivo še večkrat.«

Po njegovih izkušnjah nekateri servisa ne opravijo tudi po več let skupaj. »Pokličejo nas šele tedaj, ko klima ne dela več oz. ne hladi dobro. Potem vidimo, da so denimo filtri povsem zapacani. A moramo se zavedati, da je tam idealno gojišče bakterij, plesni ipd., saj so za to idealni pogoji: toplota in vlaga. Kar seveda ni dobro za naše zdravje.«

Sogovornik je zato vnovič opozoril, da klimatske naprave kupujemo za dlje časa, zato težko razume tiste, ki nasedejo oglasom o res poceni »premičnih« klimah, ko je marsikdo šele po nakupu ugotovil, da zadeva ne deluje, kot je pričakoval. »Ko klima hladi, na drugi strani proizvaja toploto. To toploto prek cevi odvajamo ven, zato imajo fiksne klime notranjo in zunanjo enoto. Pri premičnih, kot so dostopne na našem trgu, pa lahko te naprave kvečjemu pihajo mrzel zrak na nas, ne morejo pa ohladiti celotnega prostora, saj ga hkrati hladijo in grejejo. Klima mora imeti zunanjo in notranjo enoto. Na tujem so tudi takšne klime, kjer je notranja enota premična, a je z gibljivo cevjo povezana z zunanjo enoto. To, kar obljubljajo naši reklamni oglasi, pa običajno ne drži.«

Ker bodo v oglasnih letakih ohlajevalne naprave kmalu zamenjale ogrevalne, velja pri teh enaka previdnost. Dulc se pri tem pošali z anekdoto, ko je videl oglas za majhno napravo, ki z električno energijo ogreje tudi velike prostore. Pravi, da takšna naprava – če pomislimo na velikosti klimatskih naprav ali denimo radiatorjev – lahko deluje izključno na čarovnijo. Ta pa zna biti na koncu najdražja.

Članek je bil objavljen v 35. številki Dolenjskega lista 29. avgusta 2019

Besedilo in fotografiji: Mirjana Martinović

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava