DL: Pogrešamo policiste ob gorjanski cesti - tovornjakarji brezobzirni

5.10.2019 | 18:30

Foto: arhiv DL - iz ene prejšnjih zim :)

Foto: arhiv DL - iz ene prejšnjih zim :)

Poklical nas je Belokranjec, ki se že vrsto let pogosto vozi iz Bele krajine čez Gorjance v Novo mesto in v nasprotno smer. Povedal je, da to, kar se dogaja na gorjanski cesti zadnje čase, že presega vse meje. Dolgih tovornjakov, ki komaj premagujejo gorjanske klance, je vse več, za njimi pa se vlečejo dolge kolone. »Saj imajo pravico voziti po tej cesti, a morali bi upoštevati prometne predpise. Če vozijo počasneje kot 45 km na uro, in takšnih je kar veliko, bi se morali umakniti na parkirne prostore in spustiti mimo kolono. A jih večina tega ne stori. Zato pogrešam ob tej cesti več policistov. Spominjam se, da sem včasih pogosto srečeval policiste na gorjanski cesti ali pa so stali na katerem izmed parkirišč, najpogosteje na Vahti. In ko so jih tovornjakarji zagledali, so se takoj umaknili in spustili mimo kolono. Čeprav gredo nekaterim policisti na živce, pa jih jaz pogrešam. Mislim, da je prav, da poskrbijo tudi za red ob zelo prometni državni cesti, kot je gorjanska, ki je v turistični sezoni še dodatno obremenjena, in ne lovijo le migrantov ob meji,« je bil kritičen bralec.

Predstavnica za odnose z javnostmi Alenka Drenik s Policijske uprave (PU) Novo mesto je sporočila, da policisti PU Novo mesto v okviru rednega dela in poostrenih nadzorov opravljajo kontrole prometa na vseh tistih cestah, na katerih najpogosteje zaznavajo kršitve cestnoprometnih predpisov in na katerih prihaja do gostitev prometnih nesreč. »Dejstvo je, da je glavna cesta drugega reda št. 105 (Novo mesto–Metlika) v zadnjem obdobju bistveno bolj obremenjena s tovornim prometom, v juniju pa še dodatno zaradi omejitve tranzitnega tovornega prometa v drugih delih Slovenije. Med turistično sezono pa se v obe smeri poveča tudi število drugih motornih vozil. Zakon o pravilih cestnega prometa v 45. členu določa, da voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo. Na PU Novo mesto smo ob zaznanem povečanju tovornega prometa na cesti G2-105 že seznanili pristojnega upravljavca ceste (DRSI) in ga opozorili na pomanjkanje ustreznih površin, na katerih bi se lahko tovorna vozila varno in pravočasno izločila. Na PU Novo mesto bomo tudi v prihodnje skladno z zmožnostmi pomagali udeležencem cestnega prometa ter v okviru svojih pristojnosti in infrastrukturnih zmožnosti poskušali zagotavljati čim večjo pretočnost prometa. Prav v tem tednu v okviru mednarodne akcije Truck & Bus pri voznikih tovornih vozil in avtobusov preverjamo spoštovanje cestnoprometnih pravil. Pozorni smo predvsem na kršitve, ki so povezane s časom trajanja vožnje ter z obveznimi počitki in odmori voznikov, manipulacijami z zapisovalnimi napravami (s tahografi) in s tehnično brezhibnostjo vozil. Nadzorujemo ustreznost listin ter pozornost namenjamo pravilnemu nalaganju in pritrditvi tovora ter preobremenjenosti vozil,« je pojasnila Drenikova.

Članek je bil objavljen v 30. številki Dolenjskega lista 25. julija 2019 v rubriki HALO, tukaj bralec Dolenjca!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava