DL: Kako dobri vozniki smo? Kot detektor laži

19.9.2019 | 11:30

Andrej Brglez in Tomaž Taufer (Foto: M. M.)

Andrej Brglez in Tomaž Taufer (Foto: M. M.)

Je pogovor po telefonu in s sovoznikom enako moteč za vožnjo? – Simulator med drugim spremlja, kam je ves čas usmerjen pogled voznika – Ne le zaznati nevarnost, ampak se nanjo odzvati

Zavarovalnica Triglav je v novomeški Qlandii končala preventivno akcijo, s katero so s pomočjo posebnega simulatorja vožnje ugotavljali, kakšni vozniki smo. Izsledki jim bodo pomagali zasnovati natančnejše ozaveščevalne akcije v prihodnje.

Statistike prometnih nesreč kažejo, da so Dolenjci »v zlati sredini«, je povedal vodja prodaje novomeške območne enote Triglava Tomaž Taufer in nadaljeval, da lahko s simulatorjem vozniki preverijo, kako bi se na cesti znašli v različnih nepredvidljivih okoliščinah. Turnejo mobilnosti so po petih krajih za letos končali v Novem mestu, njihov sodobni DRAJV simulator, ki ga v Triglavu razvijajo že vrsto let, pa je med mimoidočimi požel precejšnje zanimanje.

»Iz statistike prometnih nesreč vemo, da vozimo prehitro, da pogosto vozimo pod vplivom alkohola, postajamo arogantni in tudi vedno bolj nasilni vozniki. Hkrati je v naš vozniški vsakdan vstopil svet komunikacije po telefonu, ne gre le za telefoniranje, mlajši uporabljajo tudi vsa družbena omrežja, medtem ko vozijo. To vemo. Na simulatorju pa še ugotavljamo, kdo to počne, na kakšen način in tudi kakšne so razlike med nami,« je dodal prometni strokovnjak in direktor inštituta ICK Andrej Brglez.

Za natančnejše analize zbranih podatkov po njegovih besedah potrebujejo več časa, tako da odgovora na vprašanje, kako vozijo Dolenjci, še ni mogel podati. Na sedežu podjetja je simulator voznikom na voljo ves čas, za terenske akcije, kot je bila pretekli petek, pa uporabljajo krajšo vožnjo, ki jo spremlja tudi inštruktor varne vožnje, saj je njegova ocena del končnega rezultata.

»Obdržali smo tiste elemente, ki so po našem mnenju ključni, kakšne so torej naše težave na cestah. Zato je poleg inštruktor varne vožnje, ki voznika na simulatorju ob točno določenih trenutkih zmoti, enkrat z zvonjenjem telefona, drugič s pogovorom. Na ta način ugotavljamo, kako se ljudje odzivamo, ko govorimo po telefonu, lahko tudi prostoročno, kot je z zakonom dovoljeno. In ali je razlika med takim pogovorom in pogovorom z nekom na sosednjem sedežu. Ugotavljamo namreč, da je razlika bistvena,« je še rekel Brglez.

Navedel je še primer iz simulatorja, ko med vožnjo ob cesti na parkirišču zaznamo avtobus s šolarji. V določenem trenutku lahko vidimo, da so otroci izstopili in lahko zaznamo nevarnost, da bo kdo prečkal cesto. A analize voženj na simulatorju, ki med drugim spremlja usmerjenost pogleda posameznega voznika, so pokazale, da veliko ljudi nevarnosti ni niti zaznalo, nekateri pa, čeprav so jo, svoje vožnje niso prilagodili.

»V simulatorju izveš nekaj, kar o sebi ne veš. Jaz mu pravim detektor vozniške resnice, podobno kot tisti za ugotavljanje laži,« je še nadaljeval in zaključil, da jim izsledki služijo za snovanje bolj ciljno usmerjenih in posledično učinkovitih preventivnih akcij Zavarovalnice Triglav.

Članek je bil objavljen v 26. številki Dolenjskega lista 27. junija 2019

M. Martinović

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava