DL: Več kot 270 zaposlitev - Novo v mestu: prvi serijski Clio 5

14.9.2019 | 18:15

Premier Marjan Šarec si je prvi izmed gostov temeljito ogledal tudi notranjost in motor novega Renaultovega vozila.

Premier Marjan Šarec si je prvi izmed gostov temeljito ogledal tudi notranjost in motor novega Renaultovega vozila.

Gostje skupaj z zaposlenimi ob simboličnem zagonu serijske proizvodnje

Gostje skupaj z zaposlenimi ob simboličnem zagonu serijske proizvodnje

Prvo vozilo clio 5 je s tekočega traku zapeljal predsednik vlade Marjan  Šarec, njegov sopotnik pa je bil prvi mož Revoza Kaan Ozkan.(Foto: B. D.  G.)

Prvo vozilo clio 5 je s tekočega traku zapeljal predsednik vlade Marjan Šarec, njegov sopotnik pa je bil prvi mož Revoza Kaan Ozkan.(Foto: B. D. G.)

V Revozu bodo lahko dnevno izdelali do 600 cliov pete generacije;  število je odvisno od povpraševanja in glede tega so v tovarni  optimistični.

V Revozu bodo lahko dnevno izdelali do 600 cliov pete generacije; število je odvisno od povpraševanja in glede tega so v tovarni optimistični.

V Revozu stekla serijska izdelava novega clia pete generacije – Od septembra bodo izdelovali le še novega clia, twinga in električnega smarta, clia 4 ne več – 90 milijonov vredna naložba, čez 270 zaposlitev in ohranitev lani uvedene nočne izmene – V Sloveniji vse več tujih naložb

Sredi prejšnjega tedna sta s proizvodnih trakov novomeške tovarne Revoz odpeljala prva dva serijsko izdelana clia pete generacije. Kako pomemben je ta dogodek za Revoz, širšo Dolenjsko in za Slovenijo, sta s svojo prisotnostjo pokazala tudi voznika teh prvih v Novem mestu izdelanih novih vozil: predsednik slovenske vlade Marjan Šarec ter minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.

Na dogodku, ki so ga pripravili ob tej priložnosti, sta bili med okoli sto gosti tudi veleposlanici Turčije in Francije v Sloveniji. Kot je spomnil predsednik Revozove uprave Kaan Ozkan, ta tovarna že skoraj 50 let igra pomembno vlogo v Renaultu. Revoz je v uvedbo proizvodnje clia pete generacije vložil 90 milijonov evrov; od tega je šest milijonov prispevala država, z naložbo in novim modelom pa so, kot pravi Ozkan, utrdili stabilnost tovarne, dosegli tehnološki preboj, pomembno posodobili proizvodnjo in na novo zaposlili več kot 270 ljudi. Ob tem poudarja, da so pred enim letom zaradi clia 4 že uvedli nočno izmeno in nove zaposlitve, ki jih zdaj, zahvaljujoč novemu modelu, ohranjajo.

Revoz je usmerjen v izdelavo manjših vozil, svojo prihodnost znotraj Skupine Renault in Zveze Renault Nissan Mitsubishi, lani največje zveze v avtomobilski industriji na svetu, pa si zagotavlja predvsem z visoko učinkovitostjo in s kakovostjo.

Projekt uvedbe proizvodnje novega clia z internim imenom BJA je v tovarni potekal dve leti, medtem pa so med drugim robotizirali obrat za varjenje in sestavo karoserij, tako da tam zdaj že 75 odst. dela opravijo roboti. Prejšnji teden so začeli še serijsko proizvodnjo, medtem ko so avtomobile poskusno izdelovali že prej in jih tudi že javno predstavili.

Zmogljivost tovarne Revoz je zdaj 220.000 avtomobilov letno, zato bo poleg clia 5 še naprej izdelovala tudi twinga in električnega smarta Forfour. Trenutno v Novem mestu še vedno izdelujejo clia 4, vendar nameravajo s koncem junija ukiniti izdelavo tega avtomobila, tako da bodo po izteku kolektivnega dopusta izdelovali le še clia 5. Povprečno naj bi jih letno izdelali do 80.000, kar bi predstavljajo 40 odst. vseh izdelanih vozil; še 40 odst. bo twingov in 20 odst. električnih smartov. »Če bo povpraševanje po cliu 5 večje, lahko povečamo njihovo proizvodnjo do dveh tretjin vseh proizvedenih vozil,« je napovedal Ozkan. Revoz je sicer ena izmed treh tovarn, v katerih bodo delali clia pete generacije, kot je razložil prvi mož tovarne, pa bodo hibridno različico vozila izdelovali v turški Bursi, medtem ko je za proizvodnjo v Novem mestu predvidena le ena izmed »mini« hibridnih različic.

Do zdaj so v Novem mestu izdelali že skoraj dva milijona cliov različnih generacij, saj gre za Renaultovo svetovno prodajno uspešnico, clio pa je bil že dvakrat do zdaj tudi evropski avto leta.

Revoz je največji slovenski izvoznik in edini proizvajalec avtomobilov v državi. Zaposluje več kot 3.400 ljudi, prispeva kar 3,9 odst. k slovenskemu BDP in pri svojem poslovanju dosega nadpovprečno visoko dodano vrednost na zaposlenega, ki znaša, kot je ob zagonu proizvodnje novega clia poudaril minister Zdravko Počivalšek, 75.800 evrov.

»Revoz je lahko vzor za avtomobilsko industrijo, v kateri sicer v Sloveniji dela 284 podjetij, ki ustvarijo 10 odst. bruto družbenega produkta in več kot 20 odst. vsega slovenskega izvoza ter sama zaposlujejo 16.000 ljudi, medtem ko jih še petkrat toliko dela v dobaviteljskih verigah. Slovenija je zato prepoznala avtomobilsko panogo kot eno izmed devetih za državo pomembnih,« je poudaril minister. Premier Marjan Šarec je k temu dodal, da avtomobilske tovarne čakajo težki časi in veliko izzivov (avtonomna vozila, električni avtomobili), saj je motor z notranjim izgorevanjem v svojem bistvu že sto let enak.

Po oceni ministra Počivalška imamo v Sloveniji spodbudno okolje za naložbe tujih in domačih podjetnikov. »Zdaj odpiramo, kar smo v preteklosti sejali: končan je projekt clio 5 v Revozu, pred kratkim se je začela proizvodnja v Yaskawi v Kočevju in te dni tudi uradno odpiramo proizvodnjo v Magni v Mariboru. Veseli me, da ima ARSO čez sto vlog za okoljevarstvena soglasja, kar pomeni, da se bo še veliko investiralo,« se je pohvalil. Kot je dejal, tuje neto naložbe v Sloveniji od leta 2014 izjemno hitro rastejo, tako da jih je bilo konec leta 2018 za 15,2 milijarde evrov, kar je za dobro milijardo več kot leto prej. Tuje naložbe predstavljajo kar tretjino BDP. »Podjetja v tuji lasti so tudi nadpovprečno uspešna, če jih primerjamo z drugimi podjetji,« je še dejal.

Država je do zdaj delno sofinancirala vse pomembne Revozove projekte. Tokratnega sofinanciranja ni pogojevala z deležem lokalnih dobaviteljev, ker je že zdaj zadovoljna z njim. Med drugim je tudi »gumb«, s katerim so prejšnjo sredo simbolično zagnali proizvodnjo clia 5, pripeljalo avtonomno vozilo, v bistvu avtomatsko voden industrijski voziček, ki ga je razvil novomeški TPV, prvi Revozov sosed in eden izmed njegovih pomembnih razvojnih dobaviteljev. Kot poudarja gospodarsko ministrstvo, se bo šestmilijonska podpora državi večkratno povrnila. Revoz bo v treh letih samo s prispevki in z davki od izplačil plač državi plačal 14 milijonov evrov, medtem ko naj bi skupni učinki celotne naložbe dosegli celo prek 800 milijonov evrov.

Članek je bil objavljen v 28. številki Dolenjskega lista 11. julija 2019

B. Dušič Gornik

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava