DL: Gospa, ki natančno pozna Clio 5 - Jelka Kurnik 'izpolnjuje' želje kupcev

18.8.2019 | 18:30

V zadnji fazi snovanja novega avtomobila, kakršen je clio, ki je najmočnejši Renaultov model na trgu, je pri delu tudi veliko čustev, pravi Kurnikova.

V zadnji fazi snovanja novega avtomobila, kakršen je clio, ki je najmočnejši Renaultov model na trgu, je pri delu tudi veliko čustev, pravi Kurnikova.

Jelka Kurnik, produktni vodja za projekt clio 5

Jelka Kurnik, produktni vodja za projekt clio 5

Za darilo pa Revozova majčka, ki jo je Kurnikovi izročil predsednik Revozove uprave Kaan Ozkan.

Za darilo pa Revozova majčka, ki jo je Kurnikovi izročil predsednik Revozove uprave Kaan Ozkan.

»Clio je najuspešnejši model znamke Renault v svetovnem merilu, saj je bilo od leta 1990 prodanih že 15 milijonov teh vozil. To je najbolje prodajan avto v svojem razredu na evropskem trgu, najbolj prodajan v Franciji in na drugem mestu (za golfom) po prodaji v Evropi med vsemi segmenti vozil,« je vozilo, ki smo ga Slovenci in še posebej Dolenjci vzeli za svojega, predstavila Jelka Kurnik, produktni vodja clia 5.

Slovenka, ki že 15 let dela v Renaultu v Parizu, je bila prejšnji četrtek gostja mreže Women@renault, ki deluje od leta 2010, razširila se je na 14 držav, v katerih ima Renault svoje proizvodne obrate, in šteje več kot 5.000 članov. V Revozu deluje tri leta.

Jelka Kurnik je študirala na tehnični fakulteti v Mariboru, doktorirala iz kemijskega inženirstva v Ljubljani in postala docentka na univerzi, od koder je šla v tujino zgolj zato, da bi videla, kako delajo tam. Kot gostujoči profesorici na univerzi v Severni Karolini, ZDA, ji je bila všeč dobra izmenjava znanja med univerzo in industrijo, zato se je odločila za študij MBA, in to v Parizu (njen mož je Francoz), kjer se je pred 15 leti zaposlila v Renaultu.

JE CLIO ŽENSKI AVTO?

Čeprav clio velja bolj za ženski avto, je, kot je dejala Kurnikova, med njegovimi kupci 55 odst. moških, zato so to upoštevali tudi pri zasnovi novega vozila. O tem je lahko govorila suvereno, saj je prav ona kot produktni vodja odgovorna, da so čim več želja in pričakovanj kupcev upoštevali pri zasnovi novega vozila.

Da je bila pri tem uspešna, je morala dobro poznati aktualne in bodoče smernice na trgu, sodelovati s številnimi strokovnjaki različnih strok, od tistih za marketing in prodajno mrežo do tistih, ki analizirajo, kakšno vrednost dobi kupec za ceno, ki jo plača, in ne nazadnje do strokovnjakov z vseh področij načrtovanja in konkretne izdelave avtomobila, od mehanike do navigacije.

Iz vseh zbranih informacij produktni vodja oblikuje zasnovo novega modela avtomobila, ki jo potem zagovarja pri nastajanju izdelka. »Tako želimo priti do izdelka, ki res odgovarja zahtevam kupcev. Ko avto nastaja, pri izdelavi prototipov in preizkusih ves čas preverjamo, ali bo to res izdelek, ki so ga želeli kupci. Stike imamo z različnimi tehničnimi centri, v primeru clia tudi z Novim mestom in turško Burso, da pridemo do uspešnega ekonomskega modela,« je razložila Jelka Kurnik v pogovoru v novomeškem Revozu.

»Na cliu se uresničujejo kolektivne ambicije, na njem se kažejo tendence na trgu, učinkovitost Renaulta, kaj je Renault sposoben narediti in tudi učinkovitost človeškega kapitala. Clio je povezan s sistemom multimedia, električnim pogonom in bo tudi prvi Renaultov avtonomni avtomobil,« je dejala in priznala, da je zaradi vsega tega zadnja faza priprave avtomobila polna emocij.

ŽELJE KUPCEV

V čem se jim je z novo generacijo clia uspelo približati željam kupcev? »Našim kupcem prej ni bila všeč moč in uporaba motorjev, prostornina se jim ni zdela zadostna, zlasti za odlaganje predmetov, kakovost materialov ni bila dovolj dobra, sistem multimedia se jim ni zdel dovolj odziven. Na vseh teh področjih smo iskali rešitve, in mislim, da nam je zelo dobro uspelo,« je odgovorila na naše poizvedovanje.

Kot je razložila, so povečali volumen in ergonomijo avta. Pri prostornini so dobili polivalenten izdelek z dovolj prostora za odlaganje, ne da bi pri tem zmanjšali prostornino na zadnjih sedežih, tako da ima clio 5 v segmentu majhnih vozil rekordno prostornino prtljažnika. Stari multimedjski sistem so nadomestili z novim, naslednje leto pa bodo ponudili tudi hibridne verzije avtomobilov.

»Kupec bo lahko izbiral med devetimi možnostmi moči motorja, od majhnega, cenejšega motorja do zelo močnega štiricilindrskega turbo motorja s 130 konjskimi močmi, ki se zelo dobro prodaja tudi na drugih avtomobilih. Ta motor je povezan tudi z avtomatskim menjalnikom, ki ga bo mogoče izbrati tudi pri avtu s srednjo močjo motorja (100 konjskih moči),« je nizala rezultate svojega dela Jelka Kurnik. Kupci bodo dokončno potrdili, koliko je bila uspešna v »prepričevanju« vseh vpletenih v postopku snovanja in izdelave vozila.

Članek je bil objavljen v 23. številki Dolenjskega lista 6. junija 2019

B. Dušič Gornik

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava