DL: Drugačno fotografiranje - Uroševa fotostojnica

21.7.2019 | 18:30

Uroš pravi, da nima nikakršnih skrivnosti, kaj se skriva v ohišju.

Uroš pravi, da nima nikakršnih skrivnosti, kaj se skriva v ohišju.

Raztresen ob svoji fotostojnici iz masivnega hrastovega lesa

Raztresen ob svoji fotostojnici iz masivnega hrastovega lesa

Uroš Raztresen s Primostka je uresničil zanimivo idejo. Čeprav je po izobrazbi dipl. inženir računalništva, opravlja poklic fotografa in snemalca. Zato ne preseneča, da ves čas razmišlja, kako bi popestril ponudbo in hkrati svojim strankam na dogodkih pripravil dodatno zabavo.

Raztresen ima svoje podjetje VIA studio, za delni delovni čas pa je zaposlen na Višji ekonomski šoli v Novem mestu, na kateri poučuje v programu medijski tehnik. Ker večinoma snema in fotografira poroke, je dobil idejo za photo booth, torej fotostojnico, kot jo je poimenoval po slovensko. »Poroke oz. zabave po uradnem delu so danes povsem drugačne, kot so bile nekdaj. Svatje se seveda želijo zelo zabavati, zato iščejo vedno nove načine, ki so povezani s trenutnimi trendi, kot so družbena omrežja. Zato sem se odločil spraviti v življenje fotostojnico. Gre za samostojno fotografsko postajo, polno zabave in smeha. V tujini je nekaj podobnega že mogoče kupiti, pri nas še ne. V Veliki Britaniji sem photo booth že videl, a ni bil takšen, kot sem si ga želel. Bil pa je tudi zelo drag, kar nekajkrat dražji, kot sem imel z njim stroškov jaz,« razloži Uroš.

Fotostojnico je Raztresen zasnoval sam. Narisal je načrt za ohišje iz masivnega hrastovega lesa, ki ga je izdelal Cveto Šuligoj. Vanj je postavil fotoaparat, tablični računalnik in tiskalnik. »Tisti, ki se želi fotografirati, se postavi k fotostojnici in na ekranu na dotik si izbere, kar želi, torej fotografiranje ali snemanje videa. Sledi navodilom na ekranu, ki so preprosta, tako da photo booth lahko uporablja vsak laik. Končni izdelek je fotografija v digitalni ali tiskani obliki, lahko pa uporabnik fotografije pošlje po elektronski pošti ali jih da na družbena omrežja. Tiskalnik poskrbi, da fotografirani dobi fotografijo v roke v pičlih desetih sekundah,« pove Uroš. Uporabniki imajo na voljo še interaktivne dodatke, ki popestrijo fotografijo. Lahko pa si izberejo tudi različna ozadja.

Uroš je fotostojnico naredil pred kratkim, a jo je že preizkusil na nekaj dogodkih. Z odzivom je zadovoljen. »Zanimivo je, da se odločijo za fotografiranje tudi tisti, ki se sicer izogibajo fotoaparatu. Pred photo boothom se počutijo sami, a saj tudi v resnici gre za selfije,« pove o svojih prvih izkušnjah. Prav maja pa se začne za fotostojnico prava sezona, saj je navadno več porok, začenjajo se tudi večji javni dogodki, kot so Teden vseživljenjskega učenja, Vinska vigred, Semiška ohcet, kjer se je Raztresen že dogovoril za sodelovanje.

»Za organizatorje prireditev je fotografiranje na fotostojnici lahko tudi močno reklamno sredstvo, saj ljudje za spomin s seboj odnesejo fotografijo, na kateri je tudi logotip ali reklamno sporočilo organizatorja dogodka,« pravi Uroš, prepričan, da bo čas pokazal, v katero smer bo razvijal fotostojnico. Prepričan je namreč, da omenjena stojnica ni zadnja, že zdaj pa ve, da je mogoče pripraviti precej izpeljank. Zato že razmišlja o takšni, ki jo bo lažje prenašati.

Članek je bil objavljen v 19. številki Dolenjskega lista 9. maja 2019

Besedilo in fotografiji: M. Bezek Jakše

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava