DL: Tri fare - Osvetljene še bolj privlačne

19.7.2019 | 12:00

Koncert v eni od trifarških cerkva je popestril tudi moški pevski zbor Kolpa. (Foto: M. B. J.)

Koncert v eni od trifarških cerkva je popestril tudi moški pevski zbor Kolpa. (Foto: M. B. J.)

V cerkvah pri Treh farah so v zadnjem poldrugem desetletju opravili številna obnovitvena dela – Prižgali še 10 reflektorjev, ki osvetljujejo zunanjost – Na obnovo čaka srednja cerkev – Ponosni na stare, a še delujoče orgle

V cerkvi Žalostne matere božje, eni od treh cerkva pri Treh farah v Rosalnicah, je bil minuli teden koncert, po katerem so slavnostno prižgali novo razsvetljavo, ki osvetljuje cerkve in za katero je znatna sredstva prispevalo podjetje Kolpa iz Rosalnic ob svoji 40-letnici, ki jo je praznovalo lani. Tako so postale Tri fare, nekdaj pomembno romarsko središče, danes pa tudi turistična točka, še bolj privlačne.

V prej omenjeni cerkvi so namreč najstarejše še delujoče orgle na Slovenskem, ki jih je leta 1753 izdelal orgelski mojster Janez Jurij Eisel. Danes imajo deset registrov, razdeljenih v manualu in pedalu, ter igralnik na hrbtni strani orgelske omare. Poleg starosti jim daje poseben čar baročna ornamentika, ki jo krasi še kip kralja Davida s harfo. A tudi sicer imajo Tri fare bogato zgodovino, ki je delno še vedno zavita v skrivnost, in vprašanje je, ali bo vse materialno in duhovno bogastvo mogoče kdaj popolnoma doumeti. Cerkev v Rosalnicah je zanesljivo stala vsaj že leta 1228, ko je cerkveno upravo v Beli krajini z listino na novo izoblikoval oglejski patriarh Bertold Andeški s posredovanjem grofice Zofije Višnjegorske. Verjetno je bil tukaj sedež ene najstarejših župnij v Beli krajini. Zaradi nenehnih turških vpadov pa so leta 1467 sedež župnije prenesli v mesto Metliko, kjer je še danes.

V zadnjih 15 letih so pri Treh farah, ki je kulturni spomenik državnega pomena, obnovili dvoje ostrešij, dve fasadi in delno tudi notranjost. Z desetimi reflektorji pa so sedaj osvetlili še zunanjost celotnega kompleksa. Srednji cerkvi morajo povrniti še trdnost in lepoto preteklih stoletij in upajo, da bo osvetlitev spodbuda, da se bo to zgodilo kmalu.

Polna cerkev Žalostne matere božje je na koncertu prisluhnila zvokom orgel, na katere je igral akademski glasbenik, skladatelj in dirigent prof. Aleš Makovac. Makovac je ob spremljavi orgel tudi pel, prav tako Mateja Bobek, ki je zapela več pesmi tudi ob spremljavi klaviatur, na katere je igrala Mojca Jenič. Slovesnost so popestrili še pevci moškega pevskega zbora Kolpa z dirigentom Alešem Makovcem.

Članek je bil objavljen v 17. številki Dolenjskega lista 25. aprila 2019

M. Bezek Jakše

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava