DL: Kdo bolj išče koga? Trenutno na boljšem iskalci zaposlitve

10.7.2019 | 14:45

Zgrabite svojo priložnost! Morda se kakšna ponudi tudi na katerem od kariernih sejmov.

Zgrabite svojo priložnost! Morda se kakšna ponudi tudi na katerem od kariernih sejmov.

Tadeja Majer

Tadeja Majer

Katja Bahor

Katja Bahor

Monika Kontelj

Monika Kontelj

DL: Kdo bolj išče koga? Trenutno na boljšem iskalci zaposlitve

Delodajalci v širši dolenjski regiji težko najdejo ustrezne kadre, saj je bazen z delovno aktivnimi prebivalci že pošteno izropan – Ni dovolj le razmišljati o novi službi – Pomemben osebni stik in tudi sodelovanje s šolami in stroko - Kariero puščamo ob strani

Čeprav iz Evrope in tudi iz nekaterih slovenskih gospodarskih panog že prihajajo napovedi, da se gospodarska rast umirja, delodajalci v širši dolenjski regiji še vedno težko najdejo nove sodelavce, saj je bazen z razpoložljivimi delovno aktivnimi prebivalci že kar pošteno izropan. To se vidi tudi po dobrem odzivu podjetij na karierno-zaposlitvenih sejmih, kakršen je prejšnji četrtek že drugo leto potekal tudi v Novem mestu.

Po podatkih organizatorja, zaposlitvenega portala MojeDelo.com, je na dogodku nove sodelavce iskalo 23 podjetij, med njimi nekatera najuspešnejša in največja podjetja v regiji, kot so Krka, Revoz, Skupina TPV, Akrapovič, Adria Mobil, Livar in drugi, pa tudi Pošta Slovenije in največji trgovci, kot so Hofer, Merkur, Mercator in Spar.

Delodajalci so na stojnicah sprejemali življenjepise in se podrobno pogovarjali z iskalci zaposlitve. Tako oni kot tudi iskalci zaposlitev so nam povedali, da je tak sejem odlična priložnost za srečanja v živo.

MojeDelo.com že 16 let organizira karierne sejme v Ljubljani, a zadnja leta zaradi vse večjih potreb delodajalcev tudi po nekaterih regijah. »Na regionalni sejem lahko pripeljemo tudi 30 ali 40 podjetij in na drugi strani obiskovalce, ki si želijo narediti nov korak v svoji karieri. Povezati oboje pa je glavni namen sejma,« nam je povedala Maruša Grah, vodja področja iskalcev zaposlitve pri Mojedelo.com.

Zanimanje podjetij je zadnja leta veliko, ker imajo zelo velike težave pri pridobivanju novih kadrov. Pomembno pa je tudi, da karierni sejmi niso namenjeni le brezposelnim, med katerimi je veliko ljudi, ki nimajo takih kompetenc, kakršne iščejo delodajalci, ampak tudi zaposlenim, ki želijo videti, kje so priložnosti za spremembo na njihovi karierni poti.

KARIERO PUŠČAMO OB STRANI

»Raziskave kažejo, da smo Slovenci izredno pasivni pri gradnji svoje kariere. Ko smo zadovoljni, se s kariero ne ukvarjamo. To je še posebej izrazito, ko so gospodarske razmere zelo dobre in podjetja zelo veliko iščejo kadre, zato imamo takrat več dela s tem, da pripeljemo na sejem prave obiskovalce. V času večje krize je bilo drugače. Takrat smo imeli ogromno ljudi, ki so bili zainteresirani za te sejme, pa podjetja niso bila. Zdaj pa je že dve leti ogromno povpraševanja pri delodajalcih, ki imajo odprta delovna mesta, a je na trgu premalo primernih delavcev,« nam razloži Grahova.

Kot dodaja, si podjetja na takih sejmih lahko gradijo bazo morebitnih kadrov, poleg tega pa je bilo na osnovi sejemskih stikov že kar nekaj zaposlitev. »Tukaj se nihče ne zaposli, ne podpiše pogodbe, a lahko pride skozi kadrovski proces naprej. Podjetja na sejmu niso zato, da bi se le predstavljala ali delila brošure, ampak dejansko iščejo ljudi. In tudi obiskovalci se ne pridejo le malo pozanimat, ampak tukaj ves dan potekajo zaposlitveni razgovori. Kdor si pogleda, kdo sodeluje na sejmu in kaj potrebuje, lahko tukaj opravi več zaposlitvenih razgovorov, kot jih je prej morda v letu in pol. Saj veste, koliko časa traja, da pridete skozi na razpisih, tukaj pa sodelujejo kadroviki, ki lahko iskalcem zaposlitve odprejo vrata v podjetje. Tu so zato, da spoznavajo ljudi in pridobijo čim več potencialnih kandidatov,« spomni Grahova.

Na podlagi takih stikov je po njenih izkušnjah že veliko ljudi dobilo zaposlitev ali pa so jih vsaj zapisali v bazo in jih poklicali takrat, ko so jih potrebovali. Kot kažejo podatki OECD, moramo v Sloveniji narediti še zelo veliko na ravni vseživljenjskega učenja in izobraževanja odraslih. »Danes nikjer ni več tako, da 16 let hodiš v šolo in potem 40 let delaš na isti poziciji v isti službi,« je realna Maruša Grah. Vsem zaposlenim priporoča, naj o zamenjavi službe nikar samo ne razmišljajo več let, ampak naj ves čas skrbijo za svojo kariero.

»Morda ste res v podjetju, ki vas razvija, a to počne v smer, kjer vas potrebuje. Če to ni vaša smer, morate sami ukrepati, se udeleževati predavanj, kariernih dogodkov, spoznati kadrovike, se preizkusiti na zaposlitvenih razgovorih, poiskati znanja, ki vam manjkajo, in jih nadgrajevati, sicer boste imeli težave v karieri. Saj vemo, kakšne so težave pri zaposlovanju starejših,« opomni sogovornica.

DOBITI IN OBDRŽATI

Kot pravi Tadeja Majer, kadrovica in organizatorka izobraževanj v Livarju iz Ivančne Gorice, se tudi to podjetje kot vrsta drugih delodajalcev sooča s pomanjkanjem kadra, sploh v proizvodni dejavnosti. »Na sejmu se želimo predstaviti kot dober delodajalec in poiskati ustrezne kadre, predvsem tehnične. Kadre sicer iščemo z oglasi na zaposlitvenih portalih, preko zaposlitvenih agencij, z lastno bazo kadrov, preko že zaposlenih delavcev, na kariernih sejmih. Promoviramo tudi mentorstvo, sodelujemo s srednjimi šolami in univerzo, predvsem s strojno fakulteto v Ljubljani, imamo vajeniška mesta in štipendiramo ter tako poskušamo po vsem kanalih vzpostaviti vezi z bodočimi kadri,« opiše Majerjeva. Kot pravi, so trenutne razmere na trgu težke, saj se vsa podjetja soočajo z vprašanjem, kako pridobiti ustrezen kader in ga tudi ohraniti. V Livarju najbolj iščejo delavce različnih profilov v proizvodnji, od strojnih mehanikov in kovinarjev do mehatronikov in strojnih inženirjev.

OSEBNA POZNANSTVA

Tudi srednje veliko podjetje Hyb Šentjernej vidi v kariernem sejmu priložnost za povečanje prepoznavnosti med iskalci zaposlitve. Išče predvsem tehnični kader. »Tu lahko v enem dnevu opravimo veliko pogovorov, tudi s profili, ki jih trenutno ne potrebujemo, si ustvarimo sliko o dogajanju na trgu in o povpraševanju, da lahko načrtujemo za naprej; izmenjamo tudi izkušnje z drugimi podjetji,« nam je povedala Katja Bahor, vodja službe za finance in razvoj kadrov v tem podjetju.

V Hybu sicer kadre iščejo preko oglasov in spletnih strani, a največ preko osebnih poznanstev in s spodbujanjem zaposlenih, da pripeljejo koga na razgovor. Bahorjeva meni, da veliko pomeni, če so kandidati iz lokalnega okolja in da jih spoznajo preko koga, ker potem več vedo o njih.

Na sejmu so stike z iskalci zaposlitve iskali tudi največji trgovci v državi. Med drugimi je poklic prodajalca in možnost zaposlitve predstavljal tudi Mercator. »Absolutno je prednost takega sejma osebni stik, kajti iz življenjepisov, ki jih pošljejo kandidati, ne razberemo vsega; največ velja tisto, kar vidimo, ko človek sedi pred nami,« nam razloži Monika Kontelj iz službe za selekcijo kadrov v Mercatorju. Tudi to podjetje objavlja razpise na lastnih spletnih straneh in na zaposlitvenih portalov, a v mnogih primerih iskalci sami prinesejo prošnje kar v trgovine ali pa zaposleni koga predlagajo za zaposlitev.

Članek je bil objavljen v 17. številki Dolenjskega lista 25. aprila 2019

Besedilo in fotografije: B. Dušič Gornik

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava