50-letnico delovanja OŠPP Mirna obeležili z avtorsko predstavo
19.5.2019 | 09:55
Vseh 36 učencev Osnovne šole s prilagojenim programom je nastopilo v avtorski predstavi Levček najde strah, ki jo je za učence napisala pedagoška vodja Melita Lekše. 50-letnico delovanja OŠPP Mirna so obeležili z nastopom v do zadnjega kotička napolnjeni dvorani doma Partizan.
Levček najde strah je zgodba o levčku, ki želi raziskovati svet in spoznati strah, čeprav mu njegov oče pravi, da se lev kot kralj živali ničesar ne boji. To je tudi pravljica o nenavadnem prijateljstvu, sprejemanju drugačnosti z različnih zornih kotov. Levček najde strah, prav tako tudi njegov oče. Predstava, v kateri so sodelovali prav vsi učenci OŠPP Mirna, nikogar v dvorani ni pustila ravnodušnega in je še enkrat več pokazala, da so ti otroci edinstveni in v kraju sprejeti, kar je tudi posledica dolgoletne vključenosti v utrip kraja in šole. »Učenci oddelkov šole s prilagojenim programom so enakovredni deležniki na vseh kulturnih prireditvah, ki jih imamo, sodelujejo na dnevih dejavnosti in so vključeni v ekskurzije, ravno tako v petem razredu v šolo v naravi s poudarkom na plavanju, na morju. Vsak od učencev v rednih oddelkih od prvega dne vstopa v osnovno šolo vsak dan videva tudi te učence in … Enostavno so del nas vseh,« pravi ravnateljica Osnovne šole Mirna, pod okriljem katere deluje tudi OŠPP, Anica Marinčič. (- pripeta tonska izjava A. Marinčič)
Večina učencev danes je iz občine Trebnje, prihajajo pa še iz občin Žužemberk, Mokronog-Trebelno, Šentrupert, Mirna Peč in Mirna. Organizirana skrb za otroke s posebnimi potrebami pa se je začela oktobra 1969, ko sta bila ustanovljena dva oddelka šole s prilagojenim programom – en na Mirni in drugi v Trebnjem. Že v šolskem letu 1971/72 sta bila oddelka združena na Mirni, deloval je internat in delavnice varstveno-delovnega centra. Zaradi družbenih sprememb so internat ukinili, šola pa je zaradi prizadevanj takratnih strokovnih delavcev ostala na Mirni. V vsem tem času je šolski prag prestopilo 276 učencev. Danes jih je manj kot pred desetletji, saj sistem omogoča, da so nekateri ob dodatni strokovni pomoči vključeni v redni pouk: »V naših klopeh je vse več otrok z motnjami v duševnem razvoju, tudi z novo opredeljenimi , kot je recimo avtizem, vsi pa imajo iste potrebe, kot so jih imeli včasih: da so videni, da jih slišimo, da jih razumemo. Izzivi danes – če so se včasih učenci s težjimi in težkimi motnjami vključevali v oskrbo zavodov, danes starši želijo, da so čim dlje doma. Šola kot taka pa ni pripravljena v celoti na njihove potrebe, saj je treba zagotoviti specifično nego in oskrbo, kar pa je v šolskem prostoru kadrovsko in tudi prostorsko težko,« pojasnjuje pedagoška vodja Melita Lekše. (- pripeta tonska izjava M. Lekše)
Drugi izziv pa je dejstvo, da lahko posebni program vzgoje in izobraževanja v OŠPP obiskujejo otroci in mladostniki do 26. leta, nato pa se vključijo v varstveno-delovne centre. Ker so ti prezasedeni, na Mirni opažajo stisko staršev, ki ne vedo, kam vključiti otroke po zaključku šolanja na šoli in v kraju, kjer se počutijo varne, dobrodošle in sprejete.
P. K. L.
Jasna Kuljaj nova direktorica
FranciD: Čestitam Jasna! Lepa mora bit...
DL: Zakaj novomeški Glavni trg ne živi...
Marian: Občina je tista, ki lahko privabi...
DL: Portret tedna - Sašo Đukić
FranciD: Malo se je pa že ispel...
DL: Tatovi so se lotili vežice - Brez...
FranciD: Obvezno napisat ime zavarovalnice!
DL: Pri Slavku Barboriču - Gasilci obiskali...
pureber: Slavko, še na mnoga leta ti želim.
Na vrtu: Koliko prostora potrebujejo?
sre, 24.4.2024
DL: Kevin Tudija, Rom iz Križevske vasi - Njegov cilj: študij in služba
pon, 22.4.2024
DL: Grad Mirna v angleških rokah - Speča lepotica se prebuja
ned, 21.4.2024
Martin Golob: ''Molim, da bi zmagala pamet''
tor, 23.4.2024
To so prvi znaki, ki napovedujejo infarkt
tor, 23.4.2024