DL: Izrezali vetrobransko steklo - Novo vinjeto bo morala kupiti sama

21.4.2019 | 18:00

Zjutraj je na vetrobranskem steklu lastnica opazila luknjo.

Zjutraj je na vetrobranskem steklu lastnica opazila luknjo.

Kdor se je lotil dela, je moral biti zelo natančen.

Kdor se je lotil dela, je moral biti zelo natančen.

Takšno okence je zazijalo na njenem avtomobilu.

Takšno okence je zazijalo na njenem avtomobilu.

Kakšno presenečenje, ko zjutraj ugotoviš, da je nekdo ponoči na tvojem avtomobilu izrezal vinjeto (vključno s steklom)! Pa to še ni vse, ko opraviš nekaj klicev, spoznaš, da boš moral strošek nakupa druge vinjete plačati sam.

»Ko zjutraj izveš, da ti vinjete ne povrnejo, če so ti jo ukradli, kljub zavarovanju parkirišča in zavarovanju stekel! Da, profesionalno so jo ukradli ... izrezali ... poklon Zavarovalnici Triglav ...« je pred dnevi na družbenem omrežju zapisala Nataša in njeno objavo je samo v enem dnevu delilo 3.500 ljudi. Razočarana avtorica zapisa je objavila tudi fotografije (njihovo objavo je dovolila tudi nam), s katerih je razvidno, kako je bilo zjutraj videti njeno vetrobransko steklo.

VINJETA NI PREDMET ZAVAROVANJA

Ko smo prebrali njen zapis, se nam je zdelo nemogoče, da bi nakup vinjete na koncu padel na njena pleča.

»Zavarovalnica lahko povrne tisto škodo, za katero so podana kritja v sklenjenih zavarovanjih. Škodo na steklu bo voznica lahko uveljavljala iz zavarovanja delnega kaska kombinacija E – steklo, vendar to zavarovanje ne vključuje zavarovanja vinjete. Po zavarovanju delnega kaska kombinacija H – parkirišče voznica ni upravičena do kritja stroška popravil stekla in kraje vinjete, saj gre pri tovrstnem zavarovanju za škodo, ki nastane kot posledica dotika drugega neznanega vozila. Voznici svetujemo, da se glede vinjete obrne na Dars, sicer pa da pokliče tudi policijo,« se je glasil odgovor iz Zavarovalnice Triglav.

Obrnili smo se tudi na Zavarovalnico Sava, saj smo menili, da je morda pri njih drugače, a so nam tudi iz njene službe za odnose z javnostmi sporočili, da vinjeta ni predmet zavarovanja.

NIMAJO PRAVNE PODLAGE

Zadnje upanje je torej ostal Dars, saj so nam znani primeri, da so že izdali nadomestne vinjete v primeru poškodovanih stekel. A tudi njegov odgovor ni bil spodbuden: »Dars, d. d., nima nobene pravne podlage, da vrne kupnino za vinjeto, ki jo je nekdo ukradel.«

Sicer so z Darsa pojasnili, da letno izdajo v povprečju 15.000 nadomestnih vinjet (oz. vrnejo kupnino za nadomestne vinjete). »Vse te vloge morajo imeti priloženo staro vinjeto (ali odlepljeno ali na koščku stekla). Vsako leto pa dobimo nekaj sto vlog, ki jih zavremo zaradi različnih razlogov, najpogosteje, ker ni podlage za izdajo nadomestne vinjete (npr. prodaja vozila) ali pa zahtevek ni popoln (najpogosteje manjka stara vinjeta ali račun za zamenjavo vetrobranskega stekla).«

500 EVROV GLOBE

Na Darsu še pravijo, da vinjete, če je pravilno nameščena, ni mogoče odstraniti, ne da bi se razveljavila, če ni pravilno nameščena (na foliji, pritrjena samo na robovih), je to seveda mogoče. To naj si zapomnijo predvsem tisti, ki menijo, da bi tako, kot smo opisali v uvodu, lahko prišli do vinjete.

»Ravno tako so se nekatere delavnice, kjer menjajo vetrobranska stekla, ukvarjale s tem, da so (potem ko je vetrobransko steklo že odstranjeno) s posebnim postopkom vinjeto odstranile in jo prenesle na drugo vozilo. V teh primerih se je pogosto zgodilo, da so take vinjete sčasoma odstopile (ker niso bile več nameščene z originalnim lepilom, kot to zahteva navodilo na hrbtni strani) in so naknadno uporabniki od nas zahtevali nadomestne, ki jih v takem primeru ne izdamo,« pojasnjujejo na Darsu.

Sicer vsako leto cestninski nadzorniki odkrijejo povprečno 1.000 kršilcev (skoraj brez izjeme domačih), ki vinjete prenašajo med vozili na različne načine, v tem primeru je globa 500 evrov, še dodajajo.

Članek je bil objavljen v 7. številki Dolenjskega lista 14. februarja 2019

Janja Ambrožič, Foto: Facebook

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava