DL: Težave zaradi elektronskih napotnic v zdravstvu

14.4.2019 | 18:00

Kako v praksi deluje sistem eNapotnice in eNaročanja, je aprila 2017 v Novem mestu pokazala tedanja ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc. (foto: arhiv)

Kako v praksi deluje sistem eNapotnice in eNaročanja, je aprila 2017 v Novem mestu pokazala tedanja ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc. (foto: arhiv)

Marjeta iz Novega mesta ima zadnje čase nekaj več opravkov pri zdravnikih, pri specialistih in tudi na različnih preiskavah. Ob tem se sprašuje, ali elektronske napotnice res prispevajo k hitrejšemu poteku administrativnih opravil. Včasih je namreč zdravnik samo napisal vrsto preiskave na napotnico in označil dva ali tri okenca, kar mu je vzelo nekaj sekund, potem pa je delo prevzela medicinska sestra.

Po novem izpolnjuje obrazec zdravnik sam in elektronska napotnica mu vzame precej več časa. Poleg tega po njenih izkušnjah napotnica sicer potuje po elektronski poti, a bolnik dobi na papirju potrdilo o elektronski napotnici, ki ga mora dostaviti na napotno mesto in ob obravnavi večinoma prinesti s seboj. »Kaj smo potem pridobili?« se sprašuje in dodaja, da se ji je že zgodilo tudi, da so ji v ustanovi, kjer opravljajo preiskave, rekli, da mora napotnico prinesti osebno, kar ni logično, glede na to, da imajo vse ambulante v javni mreži dostop do elektronskih napotnic. Za zaključek je še menila, da se ji ne zdi prav, da napotnica z oznako redno velja le 14 dni, tiste, ki so nujne, pa celo pet dni, saj se je že zgodilo, da je po težkih mukah našla pravega izvajalca, ki pa je ugotovil, da zdravnik napotnice ni pravilno izpolnil. Zaradi tega ji je naročil, naj gre po novo napotnico, ker se v tistih petdni štejeta tudi sobota in nedelja in bi ji napotnica na koncu propadla. »Poseben problem je tudi iskanje izvajalcev v javni mreži, saj mora biti človek vešč računalnika, kar številni starejši ljudje niso, zato morajo dobiti nekoga, da jim pomaga oz. to opravi namesto njih. Poleg tega seznam na spletni strani Zavoda za zdravstveno zavarovanje tudi nima ažurnih čakalnih dob, tako da ne veš, pri čem si, in moraš vsakega posebej klicati, da preveriš čakalne dobe. Včasih še zdravnik ne ve, pod katero rubriko je storitev, za katero ti da napotnico, ali pa konkretne storitve sploh ni na seznamu. Kako naj v takem primeru človek najde mesto, kamor naj se naroči?« se še sprašuje.

Članek je bil objavljen v 6. številki Dolenjskega lista 7. februarja 2019 v rubriki HALO, tukaj bralec Dolenjca!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava