Z glasbili bogatejši šoli v Brestanici in Podbočju - Le skupaj lahko zaigramo najlepše melodije

18.1.2019 | 09:40

Z glasbili bogatejši šoli v Brestanici in Podbočju - Le skupaj lahko zaigramo najlepše melodije
Z glasbili bogatejši šoli v Brestanici in Podbočju - Le skupaj lahko zaigramo najlepše melodije

Ponedeljek je tisti dan v tednu, ki ga nihče ne mara, a tokratni ponedeljek, 14. 1. 2019, je bil več kot težko pričakovan dan za učence in učiteljice v Brestanici in Podbočju. S slovesno predajo glasbil na osnovnih šolah v Brestanici in Podbočju se je zaključil projekt Analogni spomin za dober namen. Projekt je Klub posavskih študentov začel izvajati že v letu 2017, v letu 2018 pa je mlada ekipa združila moči s slovenskim bobnarjem Markom Soršakom – Sokijem in zbrana sredstva v celoti namenila za nakup glasbil.

ANALOGNI SPOMIN ZA DOBER NAMEN

Projekt Analogni spomin za dober namen je v času trajanja opozarjal na več ključnih dejavnikov. Od umika od digitalnega sveta s pomočjo polaroidnih fotografij, osveščanja in spodbujanja dobrodelnosti med mladimi do sodelovanja in sooblikovanja skupnosti in medosebne pomoči. Vse skupaj se je pričelo na Kifl fešti Posavje v letu 2017, ko so sredstva zbirali za osnovnošolko Zalo iz okolice Senovega, ki je za nemoteno življenje v domači hiši potrebovala vgraditev dvigala, nadaljevalo pa skozi celotno leto 2018. Spomladi so sredstva še zbirali za ekipo mladih zdravnikov, ki so se aprila odpravili na humanitarno-medicinsko odpravo v Zambijo, nato pa so se vse aktivnosti projekta usmerile v zbiranje prispevkov za projekt 20 za 20. »Veseli smo, da smo svoje moči in mladostno zagnanost v želji po dobrem sodelovanju v skupnosti lahko združili z Markom Soršakom in njegovim projektom. Klub veliko svojih aktivnosti skozi leto namenja prav glasbenim dogodkom in zato se nam zdi prav, da ustvarjanje glasbe podpremo že na samem začetku, pri učenju igranja inštrumentov,« je povedla Tina Šoln, predsednica Kluba posavskih študentov.

Povodov, da so se odločili za sodelovanje s projektom 20 za 20 je bilo več. Od pobude Zveze ŠKIS, ki je s projektom sodelovala na Škisovih tržnicah v letu 2016 in 2017 do iskanja višjega cilja projekta Analogni spomin za dober namen, ki bo doprinesel tako posameznikom kot celotni skupnosti, eden izmed ključnih vzvodov pa je bila tudi sama lokacija največjega projekta Kluba posavskih študentov: »Naš Festival za mlade ŠROT poteka praktično na dvorišču Osnovne šole Adama Bohoriča Brestanica in kljub temu da poteka na zadnji šolski dan, včasih celo kak dan prej, ko v šoli še potekajo aktivnosti, nam vsako leto omogočijo, da s pripravami na festival začnemo že v času pouka na šoli. Del sredstev smo nabrali prav na Šrotu in jih namenili za opremo brestaniške osnovne šole. Na pobudo naše aktivistke Neže Jurečič, vodje programa na Mladinskem kulturnem festivalu lani jeseni, ko smo ponovno zbirali sredstva za projekt, pa smo izbrali še Osnovno šolo Podbočje. Da je Podbočje zakladnica mladih glasbenih talentov dokazuje tudi sama, saj poleg študija in udejstvovanja na KPŠ uspešno gradi svojo pevsko kariero s petjem v različnih zasedbah,« pojasnjuje Šolnova.

OSNOVNI ŠOLI BRESTANICA IN PODBOČJE ŽE 104. IN 105. ŠOLA Z NOVIMI GLASBILI

Projekt 20 za 20, katerega začetnik in pobudnik je Marko Soršak – Soki, bobnar slovenske skupine Elvis Jackson, je svoje začetne okvire prerasel že zdavnaj: »Cilj je bil, da ob dvajsetletnici svoje bobnarske kariere z glasbili obdarim 20 osnovnih šol. No, danes smo po štirih letih trajanja projekta smo v sodelovanju s Klubom posavskih študentov obdarili že 104. in 105. osnovno šolo v Sloveniji. In ob odzivih, ki prihajajo iz osnovnih šol, ob iskrenem veselju učencev in učiteljic, ki nato še dodatno spodbujajo ustanovitve šolskih bendov in različnih zasedb motivacije za nadaljevanje projekta ne manjka,« je pojasnil Soršak.

POSAVJE: ZAKLADNICA MLADIH TALENTOV

Šolnova sicer dodaja, da moramo biti ponosni na to, da iz Posavja izhaja veliko izjemnih profesionalnih glasbenikov, ki danes zasedajo vidnejša mesta v slovenskih in evropskih orkestrih ter v različnih glasbenih skupinah: »Glasbene šole v Posavju delujejo res dobro in vzgajajo veliko dobrih glasbenikov, tako tistih, ki se na glasbeno pot podajo profesionalno kot tudi ljubiteljskih glasbenikov, ki še leta po prenehanju šolanja z veseljem v roke primejo svoj inštrument. Hkrati pa se zavedamo, da vsi otroci nimajo priložnosti, da bi se z igranjem srečali v glasbeni šoli, zato je prav, da lahko svoje glasbene sposobnosti preizkusijo kar na svoji osnovni šoli. Upamo, da bo naš prispevek pripomogel k temu, da se bodo lahko prav vsi otroci na osnovnih šolah spoznali z aktivnim (po)ustvarjanjem glasbe. Ne dvomim, da se bo med otroci našel tudi kak talent, ki se sicer ne bi vpisal v glasbeno izobraževanje. Mladi včasih še po srednji šoli ne vemo, kaj je naše poslanstvo v življenju, zato tudi od sedem- in osemletnikov ne moremo pričakovati, da bodo sami od sebe vedeli, da bi lahko kariera glasbenika bila njihova prava izbira.«

SKUPAJ DO NAJLEPŠIH MELODIJ

Na Klubu posavskih študentov pojasnjujejo, da se s predajo glasbil zgodba projekta Analogni spomin za dober namen zaključuje: »No, vsaj v takšni obliki, kot smo ga izvajali od leta 2017. Pred nami je novo leto, ki prinaša veliko novih ciljev in izzivov, idej je že ogromno. Če se je te dni vse vrtelo okoli dvajsetice, saj se Sokijev projekt imenuje 20 za 20, ne smemo izpustiti dejstva, da v letošnjem letu 20. edicijo doživlja naš največji projekt Festival za mlade ŠROT,« je povedala Mojca Kranjec, podpredsednica in predstavnica za odnose z javnostmi na Klubu posavskih študentov. Da pa je bil projekt kluba pripravljen izredno premišljeno in je zares spodbujal sodelovanje v družbi potrjuje tudi dejstvo, da ga je preko razpisa za doseganje ciljev lokalnega programa za mlade 2016–2019 podprla tudi Občina Krško. Na KPŠ-ju jih tudi sicer spodbuja dejstvo, da je potrebno sodelovanje, saj se tako lahko doseže veliko več, kot če vsakdo deluje za sebe: »Če to prevedemo v glasbeni žargon, lahko zaključimo, da lahko le skupaj zaigramo najlepše in najbolj čarobne melodije,« še zaključuje Kranjčeva.

T. Š.
foto: Benjamin Kovač

Galerija

_zzzzsoki (01), _zzzzsoki__01_
_zzzzsoki (02), _zzzzsoki__02_
_zzzzsoki (03), _zzzzsoki__03_
_zzzzsoki (04), _zzzzsoki__04_
_zzzzsoki (05), _zzzzsoki__05_
_zzzzsoki (06), _zzzzsoki__06_
_zzzzsoki (07), _zzzzsoki__07_
_zzzzsoki (08), _zzzzsoki__08_
_zzzzsoki (09), _zzzzsoki__09_
_zzzzsoki (10), _zzzzsoki__10_
_zzzzsoki (11), _zzzzsoki__11_
_zzzzsoki (12), _zzzzsoki__12_
_zzzzsoki (13), _zzzzsoki__13_
_zzzzsoki (14), _zzzzsoki__14_
_zzzzsoki (15), _zzzzsoki__15_
_zzzzsoki (16), _zzzzsoki__16_
_zzzzsoki (17), _zzzzsoki__17_
_zzzzsoki (18), _zzzzsoki__18_
_zzzzsoki (19), _zzzzsoki__19_
_zzzzsoki (20), _zzzzsoki__20_
_zzzzsoki (21), _zzzzsoki__21_
_zzzzsoki (22), _zzzzsoki__22_
_zzzzsoki (23), _zzzzsoki__23_
_zzzzsoki (24), _zzzzsoki__24_
_zzzzsoki (25), _zzzzsoki__25_
_zzzzsoki (26), _zzzzsoki__26_
_zzzzsoki (27), _zzzzsoki__27_
_zzzzsoki (28), _zzzzsoki__28_
_zzzzsoki (29), _zzzzsoki__29_
_zzzzsoki (30), _zzzzsoki__30_
_zzzzsoki (31), _zzzzsoki__31_
_zzzzsoki (32), _zzzzsoki__32_
_zzzzsoki (33), _zzzzsoki__33_
_zzzzsoki (34), _zzzzsoki__34_
_zzzzsoki (35), _zzzzsoki__35_
_zzzzsoki (36), _zzzzsoki__36_
_zzzzsoki (37), _zzzzsoki__37_
_zzzzsoki (38), _zzzzsoki__38_
_zzzzsoki (39), _zzzzsoki__39_
_zzzzsoki (40), _zzzzsoki__40_
_zzzzsoki (41), _zzzzsoki__41_
_zzzzsoki (42), _zzzzsoki__42_
_zzzzsoki (43), _zzzzsoki__43_
_zzzzsoki (44), _zzzzsoki__44_
_zzzzsoki (45), _zzzzsoki__45_
_zzzzsoki (46), _zzzzsoki__46_
_zzzzsoki (47), _zzzzsoki__47_
_zzzzsoki (48), _zzzzsoki__48_
_zzzzsoki (49), _zzzzsoki__49_
_zzzzsoki (50), _zzzzsoki__50_
_zzzzsoki (51), _zzzzsoki__51_
_zzzzsoki (52), _zzzzsoki__52_
_zzzzsoki (53), _zzzzsoki__53_
_zzzzsoki (54), _zzzzsoki__54_
_zzzzsoki (55), _zzzzsoki__55_
_zzzzsoki (56), _zzzzsoki__56_
_zzzzsoki (57), _zzzzsoki__57_
_zzzzsoki (58), _zzzzsoki__58_
_zzzzsoki (59), _zzzzsoki__59_

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava