DL: Vzhodna obvoznica ali plačljiva hitra cesta?

19.12.2018 | 14:10

Tak bo novi novomeški most v Ločni.

Tak bo novi novomeški most v Ločni.

Ob prebranem prispevku – Darilo mestu in regiji v DL – I. Vidmar z dne 20. september 2018 in po temeljito prebranem prispevku M. Jaklič »Namesto vzhodne obvoznice plačljiva hitra cesta?«, v IZZIV-u glasilu Društva Novo mesto, z dne 15. junij 2018, se sprašujem kje je novomeška javnost, da ni nikakršnega odziva?

Prispevek »Namesto vzhodne obvoznice plačljiva hitra cesta?«, je temeljit, analitičen z vsemi argumentacijami. Sprašujem se, kaj so delali v vsem preteklem obdobju tisti, ki so bili in so še odgovorni za usodo občanov Novega mesta pa tudi širše? Ali je mogoče, da izdelovalec OPN (občinski prostorski načrt), ki ga je v letu 2009 potrdil občinski svet, izdela v začetku leta 2010 strokovne podlage za DPN tretja razvojna os s priključevanjem na avtocesto A2 –Novo mesto vzhod? Ali je sploh mogoče in dopustno, da strokovne službe občine NM niso poskrbele za uskladitev OPN in DPN- tretja razvojna os v vseh minulih letih? Sklicevanje na pokojnega župana Muhiča ni moralno in etično, saj župan je imel in ima strokovne službe, da pripravljajo ustrezna gradiva, oziroma dajejo pobude. Torej časa za to je bilo tudi v aktualnem mandatu sedanjega župana.

Kaj Novo mesto dobiva in kaj izgublja s predvideno gradnjo I. etape tretje razvojne osi? Izgublja zelo pomembno razvojno možnost, ker izgublja predvideno mestno obvoznico - zbirno cesto z navezovanjem in povezovanjem mesta v severnem območju. Hitra cestninska cesta ni nadomestilo, ker se mesto lahko veže le na predvidenih priključkih. Tako je predviden prvi priključek mesta na Šentjernejski cesti in priključek Osredek s priključno cesto na obstoječo G2 pri Gotni vasi za potrebe Revoza. Če so projektne rešitve v skladu s kriteriji za določanje priključkov na avtocesti A2 - priključek Mačkovec, priključek Osredek ne more ustrezati.

Zagotavljanje, da se bodo prometne razmere v Novem mestu z izgradnjo tega odseka hitre ceste bistveno izboljšale pa lahko temelji le na dokazih, za kar pa ni podatka. Investitor DARS ni dolžan preveriti prometne učinke na prometne razmere, kar bi bila dolžnost občine, kot skrbnika občanov. Sprašujem ali je bila izdelana prometna študija ali kakšna druga preveritev učinkov? Za to je bilo dovolj časa v vsem preteklem obdobju.

Da ne bo prevelike hvaležnosti DARS-u pa to, da občina podarja prostor, ki je za mesto dragocen in praktično izgubljen. Predvidevanja za izgradnjo poslovne cone Mačkovec, v kar je bilo vloženega veliko denarja bi dajala dolgoročno ekonomske učinke mestu. S predvideno izgradnjo hitre ceste realizacija ne bo možna v predvidenem obsegu in s predvideno vsebino. Koliko delovnih mest je s tem izgubljenih in ali bodo potencialni investitorji zahtevali morebitne odškodnine in kolikšne bodo? Z izgradnjo hitre ceste mesto ne bo dobilo novih delovnih mest ali pa kakšno v upravi DARS za določenega kandidata.

Veliko nejasnosti je navedenih, še več pa bo posledic! Po naravi sem optimist in upam, da bo prevladal razum. Upanje umre zadnje!

Članek je bil objavljen v 40. številki Dolenjskega lista 4. oktobra 2018

Albert Račečič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava