O motivaciji za različne generacije

16.12.2018 | 13:15

Foto: Alenka Stražišar Lamovšek (2)

Foto: Alenka Stražišar Lamovšek (2)

 O motivaciji za različne generacije
 O motivaciji za različne generacije

Predpogoj za korektno komunikacijo in doseganje dobrih rezultatov v podjetju je spoštovanje in upoštevanje dejstev. Pogovor z mlajšo generacijo je zahtevnejši, saj se ta pogosto ne strinja, sprašuje, medtem ko starejša generacija ne dvomi, ampak le posluša.

Ko se generacije srečajo v delovnem okolju, jih je treba obravnati individualno, posameznik pa mora na vrh temeljnih vrednot postaviti sebe: »Jaz opažam, da je zadnje čase v podjetjih vse več individualizirane motivacije. Ljudje ugotavljajo, da imajo sestanki pogosto kontraučinek – eni so užaljeni, drugi navdušeni, eni motivirani, drugi demotivirani. Dokler se skupina ne strukturira tako, da sprejmejo eni druge in razmišljajo kot skupina, je treba motivacijo individualizirati. Energetsko se je bolj zahtevno pogovarjati z mlajšo generacijo. Mene veseli, ko ljudje vprašajo, ko se z mano ne strinjajo, pri moji generaciji, bolj tradicionalni, pa je to nesramno, nespoštljivo,« poudarja zdravnik, psihiater in soustanovitelj podjetja O. K. Consulting dr. Željko Ćurić. (- pripeta tonska izjava Ž. Ćurić)

Ravno spoštovanje lahko pomaga premostiti prepad med generacijami, pri čemer je treba posodobiti nekatere institucije, ki se prepočasi prilagajajo hitrim spremembam današnjega časa. Spremembam težje sledijo tudi starejši zaposleni, ki pa lahko svoje znanje, veščine in kompetence nadgradijo ali si pridobijo nove z udeležbo na brezplačnih programih za starejše zaposlene, ki jih organizira Center za izobraževanje in kulturo Trebnje. CIK Trebnje je bil s še tremi partnerji namreč uspešen na razpisu Temeljne in poklicne kompetence 2018-2022, ki je nasledil razpis iz prejšnjega obdobja 2016-2019. Ne samo izboljšanje računalniške in digitalne pismenosti, ampak tudi nova znanja za poklicni in osebni razvoj so namenjena vsem odraslim, ki so manj usposobljeni ali nižje izobraženi, s poudarkom na starejših od 45 let, razen osebam, ki imajo status upokojenca, dijaka ali študenta. Prijave zbirajo neposredno na CIK Trebnje, prek telefona 07 348 21 04 ali e-pošte sabina.tori-selan@ciktrebnje.si.

Aktivnost prebivalcev pri malo poznejših letih namreč pomeni tudi ohranjanje umske dejavnosti in telesnega zdravja posameznika, hkrati pa pomaga pri prenosu znanja in izkušenj s starejših na mlajše. Kombinacija izkušenj in pripadnosti starejših z inovativnostjo in novo energijo mladih lahko podjetje pripelje do še boljših poslovnih rezultatov.

P. K. L.

Zvočni zapisi

Ćeljko Čurić o motivaciji različnih generacij

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava