Vaš komentar: Tretja razvojna os prometnega kaosa v NM ne bo rešila

9.10.2018 | 14:10

Tak bo novi novomeški most v Ločni.

Tak bo novi novomeški most v Ločni.

V Dolenjskem listu smo bralci dobili informacije glede izgradnje tretje razvojne osi od Novega mesta do Metlike, ki se naj bi gradila v več fazah. Vsak korak v tej smeri je zlata vreden za rešitev prometnega kaosa v Novem mestu. Prometna infrastruktura najbolj industrijsko razvitega mesta v Sloveniji zaostaja z prometno infrastrukturo za 20 let. Zato bi izgradnjo vzhodne obvoznice bilo potrebno začeti z maksimalno pospešenim tempom.

Pridružujem se mnenju "Društva Novo mesto", da izgradnja 1. etape od priključka pri Qulandiji do priključka Osredek za REVOZ ne rešuje prometnega kaosa skozi Gotno vas, Žabjo vas in pretočnost križišča v Žabji vasi. Prva etapa bi morala obsegati celotno traso "Vzhodne obvoznice", to je vključno z rondojem v Pogancih. Predvidena prva etapa do Osredka in priključka za REVOZ prometnega kaosa vpadnice v Novo mesto iz smeri Bele krajine ne rešuje. Prometni zamašek v križišču Žabja vas se bo premaknil le za cca 200 metrov južno. Ne poznam razlogov, zakaj se investitor DARS nagiba k taki fazni izgradnji, ki ne rešuje osnovnega prometnega problema za Novo mesto. Domnevam, da vodstvo občine Novega mesta pravzaprav ne pozna dejanskih problemov južne vpadnice v Novo mesto, sicer se nebi strinjalo z tako razdeljeno etapno izgradnjo. To kaže tudi na to, da je vodstvo občine premalo zavzeto za rešitev prometnega kaosa v Novem mestu in se prepušča toku dogodkov. Kljub veliki samohvali vodstva občine, kaj vse je naredilo v preteklem mandatnem obdobju, je pristanek na izgradnjo 1. etape vzhode obvoznice do priključka "Osredek" za REVOZ slaba popotnica za bližajoče se volitve. Treba se je zavedati, da ni glavni problem prometnega kaosa transport za in iz REVOZ-a, temveč transportni in migracijski promet iz in za smer Bele krajine. Potrebno se je zavedati tudi, da je cestna povezava za Belo krajino najkrajša povezava do hrvaške avtoceste ceste za južno Hrvaško in bi k projektu bilo potrebno pritegniti tudi EU.

Finančna sredstva za izgradnjo vzhodne obvoznice do Pogancev ne bi smela biti odločujoča, saj je glavni vložek izgradnja mostu čez reko Krko in je po besedah župana NM darilo Novemu mestu in regiji. Kako pomembna je izgradnja vzhodne obvoznice, kaže tudi dogodek izpred nekaj let, ko je prišlo do okvare transformatorja v razdelilni transformatorski postaji v Pogancih in ni bilo možno zamenjati transformatoja, ker ni bilo cestne povezave. Nastal je enotedenski zastoj proizvodnje v tovarni REVOZ.

V časovnici izgradnje vzhodne obvoznice in hitre ceste za Belo krajino je potrebno upoštevati tudi dotrajanost obstoječe cestne povezave do Metlike. Skoraj da ni dela cestišča, ki ni "poflikan", razen enega dela v dolžini cca 2,5 km čez Gorjance in skozi Težko vodo. Vožnja do Metlike tako izgleda kot motokros. V letošnjem letu skoraj ni bilo izvedenih večjih vzdrževalnih del. To cestišče do časovno n definirane izgradnje hitre ceste zagotovo ne bo vzdržalo. Nujno bi bila potrebna preplastitev in ureditev vsaj treh odstavnih mest za tovornjake in avtobuse v vsaki smeri. Govorim o ureditvi, saj že obstajajo določena mesta, kjer bi se tovornjaki in avtobusi lahko umaknili hitrejšim vozilom, le s signalizacijo bi bilo to potrebno urediti im mogoče kje podaljšati.

Zagotovo je še čas, da se etapna izgradnja "Vzhodne obvoznice" in hitre ceste do Metlike še doreče in pospeši izgradnja.

 Marko Rudman

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava