DL: Katrca je še vedno zakon

29.10.2017 | 17:00

DL: Katrca je še vedno zakon

Mnogim Novomeščanom zaigra srce, ko na cesti srečajo mimovozeči renault 4, priljubljeno katrco, kot smo jo krstili Slovenci. Težko bi našli njenega nekdanjega lastnika, ki nanjo ne bi imel nostalgičnih spominov in ne bi hvalil njenih kvalitet, vse od varčnosti, nepokvarljivosti do vsestranske uporabnosti.

Pri nas jo je najprej delal ljubljanski Litostroj, leta 1973 pa so proizvodnjo tega priljubljenega modela, ki je nastal kot Renaultov odgovor na Citroënovega spačka, preselili v Novo mesto, kjer so med drugim izdelali celo njeno športno različico in se z njo preizkusili v reliju. V devetnajstih letih so v Novem mestu izdelali 575.960 katrc od osnovnega modela in modela TL s 850-kubičnim motorjem do GTL s 1100-kubičnim motorjem, ob koncu proizvodnje pa je IMV skupaj z domačimi kooperanti izdelal več kot polovico sestavnih delov zanjo. Vseh katrc je bilo v različnih tovarnah po vsem svetu izdelanih 8.135.424.

Prav možno je, da je tudi tale katrca z belgijsko registracijo, ki je prejšnji teden stala na novomeškem Glavnem trgu, nastala v Novem mestu, kjer so izdelali vsako štirinajsto katrco na svetu. Glede na model je bila tale izdelana v sedemdesetih letih, sedanji lastnik pa jo je vešče predelal v mali avtodom. Na Glavnem trgu je z njo privabil precej več pogledov Novomeščanov kot drugi s precej novejšimi in pregrešno dragimi cestnimi terenci. Žal lastnika nismo dočakali, da bi nam povedal kaj več o življenjski zgodbi svojega vozila, a očitno je, da mu katrca, čeprav se po letih že bliža abrahamu, dobro služi. Ima celo klimatsko napravo, vgrajeno na strehi nad vetrobranskim steklom, in precej druge dodatne opreme, kot so tuš, troblja in lita platišča.

Članek je bil objavljen v 32. številki Dolenjskega lista 10. avgusta 2017

I. Vidmar

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava