Domnevno izsiljevani župnik odgovarja Studiu D

16.2.2011

Ob streljanju v Zalogu (foto: A. Matič)

Ob streljanju v Zalogu (foto: A. Matič)

Medtem ko še vedno čakamo na izsledke forenzične preiskave, ki bo odgovorila na nekatera vprašanja v zvezi s streljanjem v Zalogu, se širom Dolenjske veliko govori o romskem izsiljevanju. Na Studiu D so se povezali z nekdanjim župnikom iz Prečne Antonom Marinkom, ki naj bi Veljanu Kovačiču posodil ogromne vsote denarja (po nekaterih podatkih celo okrog 190 tisočakov). 

Antona Marinka so premestili v ljubljansko škofijo; v programu Studia D na vprašanja ni želel odgovarjati, nanje je odgovoril v osebno izpovednem pismu, v katerem prizna, da je zaradi omenjenega Roma skoraj pognal očetovo dediščino in da je denarne posle z omenjenim Romom prijavil tudi policiji. 

Pismo objavljamo v celoti:  

''Spoštovani!

Eden od mojih predhodnikov župnikov na župniji si je rešil življenje, ko je bil napaden s sekiro, tako da je pobegnil v gornje nadstropje in zadelal vrata. V sosednji župniji pa je moral nekoč župnik skočiti skozi okno, da se je rešil. Mojemu predniku so večkrat vlomili v župnišče in izpraznili zamrzovalno skrinjo. Jaz sem za varnost imel psa, nato pa videonadzor.

Nikoli ni nobeden od Romov, ko je prišel v župnišče prosit za hrano ali obleko, odšel od hiše praznih rok. Največkrat so prosili za denar, toda vedel sem, da ga bodo uporabili za cigarete ali alkohol, zato jim ga nisem dal.

Prihajali so na različne načine: nekdo je rekel, da je lačen, drugi, da ga zebe (in če je prišel po snegu, pa še bos, si mu skoraj moral verjeti); tretji, da se mu je ustavil avto in bi rabil malo bencina, četrti je prosil za obleko in je imel običajno s seboj kakšnega majhnega otroka; ali mati z dojenčkom, ki ga je še dojila. In človek se lahko samo sprašuje, ali so to bile prošnje ali izsiljevanje.

Veljan Kovačič je prišel v letu 2009 prvič prosit mleka za svojega otroka, nekaj za tem sta prišla njegova starša. Kakšen mesec ali dva za tem je prišel g. Veljan  z mamo, ker je očeta zadela kap in sta naročila pogreb. Potem sta prišla poravnat stroške pogreba, čez mesec dni  sta naročila tudi sv. mašo.

Ob vsakem srečanju je g. Kovačič govoril o svoji družini, otrocih, o življenju, ki ga živi, o strahu pred drugimi Romi, o izsiljevanju, pretepanju, ter o tem, da se bo verjetno moral odseliti. Prosil me je, če mu lahko kaj pomagam. Po očetovi smrti je imel več težav z drugimi Romi, češ, da je grob njegovega očeta preblizu drugim romskim grobovom. Govoril je o svojem delu, da zbira barvne kovine, jih sortira, prodaja in razlagal, da bi mu delo bolje teklo, če bi imel ustrezno stiskalnico. Ob koncu leta 2009 je večje količine barvnih kovin prodal v tujino, prinesel je celo potrdilo o odpremi. Obljubil je, da bo ves dolg poravnal, ko bodo računi plačani. Nekajkrat je manjše vsote vrnil.

Je vse to bilo le goljufija, varanje, ponarejanje ali pa že grožnja in izsiljevanje - o tem bo odločalo sodišče, vsekakor pa od moje dediščine po očetu ni ostalo kaj prida. Izogibanje plačila Veljana Kovačiča sem prijavil policiji v juniju 2010, zadeva je sedaj v rokah sodišča.

Ali bo kdaj v življenju še imel možnost , da zase in za svoje štiri otroke nekaj dobrega in trajnega napravi, si uredi gospodarski položaj, delo? Ali bo videl, da je njegovo življenje prineslo žalosten sad: smrt njegove matere, on pa je le za las ušel isti usodi?

Navedbe o golih Rominjah v cerkvi ne držijo, saj so se za različne slovesnosti v cerkvi vedno dostojno in lepo oblekle.  

Lep pozdrav
A. Marinko''

P.S.: v spodnjih tonskih priponkah sta vam na voljo tudi dva pogovora, ki ste jima na Studiu D lahko prisluhnili že dan po omenjenih dogodkih v Zalogu, o domnevnem izsiljevanju župnikov so se namreč radijci pogovarjali z generalnim vikarjem na novomeški škofiji Božidarjem Metelkom, o izsiljevanju obrtnikov in podjetnikov pa z Adolfom Zupančičem z Območne obrtno podjetniške zbornice.

Zvočni zapisi

Pogovor z Božidarjem Metelkom

Pogovor z Adolfom Zupančičem

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (16)

16.2.2011Oceni Srečko 

Nič nisi opisal okoliščin posoje denarja. Ali bi ga tudi meni posodil, če bi hodil k tebi prosjačit, tarnat o nedelu, prikrivat resnico in podobno. Daj opiši okoliščine, ko si ciganu izročil denar in zakaj.

16.2.2011Oceni dolenjka 

Nekateri pač težko dojamejo, da so na svetu- celo blizu nas ljudje, ki jim ni vseeno za človeka pa četudi je ta človek Rom. Že od nekdaj velja, da je dobrota sirota. Ampak pravi dobrotniki se ne dajo. Upanje umre zadnje! Kajne, Srečko?

16.2.2011Oceni hmmm... 

Če pa kdo v to verjame je res naivna oseba... Se zavedate da je 190 000 € zelo visoka vsota?? Kdo pa še danes posoja take vsote denarja, in to brez pogodbe oz. zagotovila da se ta denar vrne (zastavitev nepremičnine,...) A ni to malo čudno da je duhovnik prej izročil toliko denarja in šele takrat prijavil vse skupaj policiji?? Mislim da je to samo napihnjena zgodba medijev,... Duhovniki pa naj manj zapravljajo za svoje razvajanje (prostitutke, vsake 2 leti novo vozilo,...)

16.2.2011Oceni čili 

Pred mnogimi leti, ko je bil Veljan komaj ven iz plenic, je v eni zelo pomembni novomeški ustanovi v prisotnosti Cice, Danko izjavil: "Tale bo še veliko hujši kod Danko" in pokazal na Veljana. (Bil sem osebno prisoten) Komentar prepuščam vsem ki (ne)poznate teh pokvarjenih osebkov. Se pa strinjam popnoma, s prejšnjimi komentarji!!!

16.2.2011Oceni MARINA  

Ne hodim v crkev, ker nimam časa, lahko bi iz tega pisma razbrat,da je rom kar ta denar izsilil oz župnika usrtrahoval, in da župnik ima še vedno srtah pred njimi. Podgurje zbudi se!!!!!!!!!!!!!

16.2.2011Oceni dolenjka 

Dokler ti ne dokažejo krivdo si nedolžen. Vesela sem, da še obstajajo ljudje, ki jim denar ne pomeni veliko. Res pa je, da bodejo v oči in bi jim marsikdo rad pripisal stvari, ki bi opravičevale njegova dejanja. Prepričana sem, da so na svetu še poštenjaki, ki radi delajo dobro.

16.2.2011Oceni M. Košmerl 

Al je hotu samo Zvon1 rešit s svojo skromno pomočjo. Kakšni ste?

16.2.2011Oceni podgurka 

Tudi jaz pogrešam v pismu podatek, kdaj in koliko mu je "posodil", če že pojasnjuje. Je pa res, da če bi moral za tisti denar delati fizično ga prav gotovo ne bi posodil.

16.2.2011Oceni Mato 

V prvem odstavku je zelo lepo prikazana vedenjska kultura določene populacije in obstoječi problem, ne glede na denar in znesek le tega. Izpovedan je problem in iskanje rešitve, katere pa ni bilo. Ne bi se čudil, če se kdo nahaja v psih....bolnišnici. Dolgoletno maltretiranje in strah za lastno življenje pač pušča sledove.

17.2.2011Oceni Domobranec 

Sploh pa ne verjamem, da gre za očetovo dediščino. Mislim, da to ni resnica. Tudi sicer predastavnikli katoliške cerkve medijem lažejo, kar ni v skladu s cerkvenimi nauki. Spomnimo se mariborskega škofa, ki je trdil, da njegov odstop, katerega je papež takoj sprejel, ni v ničemer povezan z bankrotom cerkvenih poslovnih družb (Zvon, T-2). Zakaj neki bi župnik Veljanu iz Žabjeka posodil tako velik znesek. Tudi drugi farani na območju Prečenske cerkve so potrebni pomoči, pa jim je le položnice pošiljali na dom.

začetnapredhodna Stran: 1/2naslednjazadnja

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava