Dirka po Sloveniji postregla s številnimi rekordi za šport in turizem: Naj gostitelj 2022 je MO Celje

1.10.2022 | 11:00

Dirka po Sloveniji postregla s številnimi rekordi za šport in turizem: Naj gostitelj 2022 je MO Celje

Več kot 300 tisoč navijačev ob trasi 5-dnevne dirke. 10,9 milijonov gledalcev na mednarodni TV mreži Eurosport. Več kot 62 milijonov navijačev na družbenih omrežjih. Vrhunec dirke pa zmaga Tadeja Pogačarja, najboljšega kolesarja na svetu in ambasadorja slovenskega turizma, ki je dirko osvojil že drugič zapored. Številnim rekordom je svoj pečat dodalo 40 destinacij slovenskega turizma, ki so aktivno sodelovale pri promociji Slovenije tako na televizijskih ekranih kot tudi v živo. Včeraj je žirija podelila še zadnji pokal dirke za sezono 2022 - pokal za Naj gostitelja, ki ga je osvojila Mestna občina Celje. Komisija je soglasno podelila naziv Celju, ki je izstopalo po inovativnosti, celovitem pristopu in številnih trajnostnih aktivnostih v času dirke Po Sloveniji. Letošnja dirka obeležuje tudi 5-letno sodelovanje STO z mednarodno televizijsko mrežo Eurosport, ki je od leta 2016 ponesla ime Slovenije in njenih destinacij že do več kot 46 milijonov gledalcev.

28. dirka po Sloveniji, ki je tradicionalno potekala pod sloganom “Fight for Green”, je med 15. in 19. junijem povezala Slovenijo: 40 turističnih destinacij in 66 turističnih znamenitosti Slovenije se je na skoraj 800-kilometrski trasi predstavilo ljubiteljem kolesarstva in navijačem slovenskih kolesarjev po vsem svetu. K celoviti promociji zelene Slovenije in aktivnih doživetij na prostem pomembno prispeva tudi izbor Naj gostitelj, saj predstavlja še dodatno spodbudo za destinacije, ki s tem še bolj poglobljeno pristopijo k izpolnjevanju slovenske zaveze trajnosti. Tako celovito povezujejo turizem z razvojem lokalnega okolja, kar predstavlja izjemno dodano vrednost tako za prebivalce mesta kot tudi obiskovalce.

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, je ob podelitvi pokala za Naj gostitelja povedala: “Pred petimi leti, ko je Slovenska turistična organizacija pristopila k dirki Po Sloveniji in omogočila prenos na mednarodni TV mreži Eurosport, smo si zadali številne dolgoročne in tudi ambiciozne cilje, vse z namenom, da bi se Slovenija in dirka Po Sloveniji uspešno pozicionirali na mednarodnem kolesarskem zemljevidu. Z veseljem lahko povem, da letošnji rezultati dokazujejo, da nam to odlično uspeva. Partnerstvo STO, organizatorja in destinacij pri dirki ustvarja dodano vrednost tako za turizem, kot tudi za prebivalce in jih aktivno vključuje v zdrav in športen življenjski slog. Ta povezanost in delovanje za skupne cilje je dokaz, da je Slovenija izjemna gostiteljica športnih prireditev in domovina vrhunskih športnikov. Med destinacijami je še posebej izstopala Mestna občina Celje, ki je organizirala vrsto izstopajočih aktivnosti in s tem ustvarila multiplikativne učinke tako za povečanje družbenega dogajanja v mestu in trajnostne mobilnosti, kot tudi za razvoj gospodarstva, še posebej turizma. Peta obletnica partnerstva STO in destinacij z organizatorji dirke Po Sloveniji je tudi pravi trenutek, da si čestitamo za izjemno delo, ki naj bo tudi motivacija za naprej.”

Bogdan Fink, organizacijski direktor dirke Po Sloveniji: »Letošnja kolesarska dirka Po Sloveniji je dosegla še večjo gledanost preko televizijskih programov, postregla pa je tudi z odličnimi gledalci. Po ocenah jih je bilo ob slovenskih cestah skupno okoli 300.000 športnih navdušencev. Komisija za izbor najboljšega gostitelja tudi v letošnjem letu ni imela lahkega dela pri izboru. Destinacije se vsako leto bolj in bolj aktivno vključujejo v boj za osvojitev identičnega pokala, kot ga je v juniju dobil zmagovalec dirke Po Sloveniji Tadej Pogačar. Izpeljanih je bilo ogromno aktivnosti že pred startom prve etape, takšnih ali drugačnih akcij, ki so pripomogle k še večji prepoznavnosti dogodka in povezanosti lokalnih skupnosti z organizatorjem. Zahvaljujem se vsem destinacijam, pokroviteljem in vsem partnerjem dogodka, ki so s svojim aktivnim delom in navijanjem pripomogli, da je kolesarska dirka Po Sloveniji uspela tudi letos.«

Mojca Novak, predsednica organizacijskega odbora dirke Po Sloveniji in predsednica Kolesarskega kluba Adria Mobil: »Delo letošnje komisije je bilo zagotovo eno najtežjih, če ne že kar najtežje do sedaj. Destinacije, ki ste bile vključene v dirko Po Sloveniji, tekmujete resno, profesionalno in v želji zmagati - enako, kot se kolesarji pripravljajo na čim boljši rezultat. Komisija je imela težko delo, vendar si Celje zasluži to nagrado, odločitev je bila sprejeta soglasno. Ob tem pa prav vsem rečemo - vsi v času zmagovalca. Čestitke vsem, ki ste dali največ, kar je bilo možno v svojih okoljih, predvsem pa največ za promocijo športa, promocijo vašega kraja, promocijo okolja in konec koncev zaradi Eurosporta za promocijo Slovenije po svetu. Čestitke zmagovalcu in vsem ostalim destinacijam. Z dobrimi sodelavci je lahko delati velike korake. Imamo izjemno ekipo širom Slovenije za organziacijo takšnega res velikega dogodka, ki je morda večji kot se ga mi organizatorji zavedamo.«

Inovativnost in trajnost Mestne občine Celje sta najbolj prepričali komisijo izbora Naj gostitelj

Foto: Andraž Purg

Foto: Andraž Purg

Mestna občina Celje in Zavod Celeia Celje sta z organizacijo številnih aktivnosti ob gostovanju dirke Po Sloveniji pričeli že več kot pol leta pred dirko in uspeli zasnovati serijo aktivnosti, ki so pritegnile tako lokalno prebivalstvo in obiskovalce, ki so si dirko ogledali v živo, kot tudi širšo mednarodno javnost. Številne impresivne kolesarsko obarvane inštalacije v Celju in širši okolici je bilo moč opaziti prav na vsakem koraku. Prebivalce so v destinaaciji še dodatno motivirali s kolesarskimi zgodbami v lokalnih medijih, z ambasadorjem Tonetom Tisljem, kolesarskim dnevom in polževo dirko za najmlajše kolesarje. Ustvarili so tudi razstavo Celjski peloton, ki je odstrl 140-letno zgodovino kolesarstva na Celjskem in še dodatno utrdil pomen kolesarstva za Celje in okolico. Komisija za izbor Naj gostitelja je Mestno občino Celje izbrala soglasno, kar še dodatno potrjuje izjemno uspešno opravljeno delo Mestne občine in Zavoda Celeia Celje.

Bojan Šrot, župan Mestne občine Celje: »Na celjskem Starem gradu je že nekaj let cilj etape kolesarske dirke Po Sloveniji. Vedno smo priča dinamičnemu dogajanju in tudi letos je bilo tako. Z velikim navdušenjem smo pozdravili svetovno kolesarsko elito, na čelu s Tadejem Pogačarjem, ki je tudi zmagal na etapi. Dirko ponosno in z veseljem gostimo že devet let, že mesece pred dirko pa smo se odločili, da se bomo odločno potegovali za nagrado Naj gostitelja. S tem smo dobili še dodatno motivacijo, da res vse pripravimo za ta spektakel, ki ni samo športni, saj je dirka tudi odlična priložnost za promocijo Slovenije. K našemu cilju nas je dodatno spodbudil tudi naš novi sodelavec Robert Gorjanc, ki je navdušen kolesar. Ob tej priložnosti bi se rad zahvalil organizatorjem dirke, da nas jemljete kot resnega partnerja. Hvala tudi komisiji za izbor Naj gostitelja, prepričan sem, da ste se prav odločili, čeprav je bila konkurenca huda. Vse etape dirke Po Sloveniji si vsako leto ogledam v prenosu in res je lepo gledati vse te lepe kraje, včasih vidim kaj novega izjemnega tudi v naši okolici. Ko primerjam to z Dirko po Franciji in drugimi dirkami si vedno znova rečem kako čudovito domovino imamo.«

Predstavniki vseh ostalih destinacij-gostiteljic dirke, pa so v znak zahvale za sodelovanje in vsebinsko raznoliko ter kakovostno promocijo ne le dirke, pač pa tudi kolesarstva kot športa v najširšem pomenu, prejeli zelene majice, na katerih so natisnjeni grb in ime občine ter letnica 2022.

5 let partnerstva STO in Eurosporta za promocijo kolesarskega turizma

STO in Eurosport sta pred petimi leti prvič sklenila partnerstvo za promocijo Slovenije in dirke po Sloveniji na kanalih te svetovne športne TV mreže. Eurosport je vsako leto zagotovil 10 ur prenosa dirke na programih Eurosport 1 in 2 ter letos v 2-mesečni oglaševalski kampanji objavil 120 minut oglasov, ki so komunicirali zeleno, zdravo in aktivno Slovenijo. Letos je tekmo spremljalo rekordno število gledalcev pred televizijskimi sprejemniki, in sicer kar 10,9 milijona. To dokazuje učinkovito dolgoročno sodelovanje, ki z vsakoletno nadgradnjo in večjo vsebinsko povezanostjo prinaša nadpovprečne multiplikativne učinke. V petih letih si je dirko po Sloveniji samo na mreži Eurosport ogledalo 46 milijonov gledalcev.

Oglaševalska kampanja na TV kanalih Eurosporta, ki je potekala skoraj 2 meseca, je dosegla več kot 12,77 milijonov gledalcev in več kot 3 milijone spletnih uporabnikov. STO je za televizijsko in spletno oglaševanje pripravila 13 kreativ, od tega jih je bilo 10 namenjenih promociji destinacij, ki so gostile štarte in cilje dirke Po Sloveniji. 238 oglasov se je na televiziji predvajalo v skupni dolžini120 minut, pri čemer je bilo kar tri četrtine oglasov predvajanih v najbolj gledanih terminih. Najboljši odzivi uporabnikov pri spletnem oglaševanju na Eurosport.com, s katerimi smo dosegli več kot 3 milijone spletnih uporabnikov, so bili zabeleženi na trgih Španije, Italije in Velike Britanije. V primerjavi s povprečnim številom klikov na oglase na Eurosportu je bila kampanja STO nadpovprečno uspešna.

Navdihujoče zgodbe o zeleni in aktivni Sloveniji ter vrhunskih kolesarjih

STO je kot osrednjo komunikacijsko temo za leti 2022 in 2023 opredelila aktivni oddih na prostem in športni turizem. Pri obeh ima kolesarstvo izjemen potencial, saj omogoča pozicioniranje Slovenije kot edinstvene destinacije za aktivna doživetja skozi vse leto. Dolgoletno sodelovanje pri dirki Po Sloveniji in 5-letno partnerstvo z Eurosportom se je izkazalo za odlično orodje za predstavitev raznolikih navdihujočih zgodb o vrhunskih slovenskih športnikih in o trajnostni Sloveniji kot izjemni športni destinaciji, ki poleg številnih možnosti za aktivno preživljanje prostega časa na prostem nudi tudi odlične pogoje za športne priprave in organizacijo vrhunskih športnih prireditev.  Na portalu slovenia.info je STO pripravila posebno vsebinsko pristajalno stran, namenjeno predstavitvi dirke Po Sloveniji, sodelujočim destinacijam in kolesarskim doživetjem po Sloveniji.

Na družbenih omrežjih Feel Slovenia je STO z več kot 190 kreativami ustvarila pravo virtualno navijaško vzdušje, povezovala navijače z destinacijami in učinkovito pozicionirala Slovenijo kot izjemno destinacijo za kolesarski turizem. Učinkovitost dokazuje izjemen doseg: 62 milijonov uporabnikov in 1,4 milijona interakcij. Posebno pozornost je STO namenila digitalni promociji destinacij in zanje organizirala posebno oglaševalsko kampanjo na družbenih omrežjih, ki je dosegla skoraj 3,5 milijona uporabnikov in več kot 100 tisoč klikov na oglase.

V sodelovanju s Tadejem Pogačarjem je STO letos lansirala tudi video Tadej Pogačar Training For Tour de France in Slovenia, ki ima samo na YouTube kanalu Feel Slovenia že več kot 300 tisoč ogledov.

Ob Tadeju Pogačarju je ambasador slovenskega turizma tudi vrhunski kolesar Primož Roglič in njegov klub Jumbo Visma.

Pogačar glavni magnet za promocijo Slovenije v globalnih medijih

Ambasador slovenskega turizma Tadej Pogačar zadnja tri leta navdušuje kolesarski svet z vrhunskimi rezultati in njegova udeležba na dirki Po Sloveniji je dodatno povečala zanimanje globalnih medijev, tako informativnih kot športnih. Več kot 150 domačih in tujih novinarjev je dirko spremljalo na petih etapah. Samo v tujih medijih je bilo zabeleženih 638 objav, ki so dosegle več kot 560 tisoč bralcev.

Vabljeni k ogledu video-posnetkov letošnje dirke Po Sloveniji.

Slovenska turistična organizacija

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava