DL: Nepošteno do lastnikov vozil, ki uporabljajo bolj ekološka vozila?
30.4.2022 | 18:40
Dolgoletni bralec Dolenjca iz Posavja je imel vprašanje glede cestnin za kombije. »Za tovorna vozila se obračunava cestnina za ekomotorje, zakaj se tudi pri kombijih to ne upošteva,« je vprašal. Kot je navedel, plačuje dodatno tekočino Adblue kot pri novejših težkih tovornih vozilih, ki stane okoli evro po litru, cestnino pa plačuje enako kot lastniki kombijev, ki imajo tako imenovani črni motor. »Zakaj tako nepošteno do lastnikov vozil, ki uporabljajo bolj ekovozila!?« je vprašal.
Iz službe za komuniciranje Dars, d. d., so nam odgovorili: »V sistemu cestninjenja DarsGo, ki velja za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone (tako imenovana težka vozila), se cestnina obračuna po prevoženi razdalji. Višina obračunane cestnine je odvisna od dolžine posameznega prevoženega odseka in značilnosti vozila, kot sta število osi in EURO-emisijski razred vozila. Smernice za načrtovanje in vzpostavitev sistema DarsGo v Republiki Sloveniji dajejo dokumenti pristojnih evropskih in državnih organov, glavne usmeritve pa so zapisane v Zakonu o cestninjenju. Vinjetni sistem cestninjena pa velja za vozila do 3,5 tone največje dovoljene mase (tako imenovana lahka vozila). Z nakupom e-vinjete si zagotovimo pravico uporabe vseh avtocest in hitrih cest v Republiki Sloveniji za čas veljavnosti e-vinjete in torej ne gre za cestninjenje po prevoženi razdalji. Vinjetni sistem skladno s področno zakonodajo tudi ne omogoča diferenciranja višine cestnine (na primer glede na vpliv vozil na okolje). Iz navedenega je razvidno, da obeh sistemov cestninjenja ne moremo primerjati.«
Dodali so še, da se vprašanje našega bralca očitno nanaša na kombinirano vozilo, ki za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah uporablja e-vinjeto 2B, kar pomeni, da za letno neomejeno uporabo avtocestnega omrežja odšteje 220 evrov. Sicer bi namreč vozilo sodilo v sistem DarsGo, ki omogoča diferencirano cestnino glede na EURO-emisijski razred vozila. »Če bi uporabljal na primer kombinirano vozilo, ki bi presegalo 3,5 tone največje dovoljene mase in bi zato sodilo v sistem cestninjenja DarsGo, z dvema osema, razred EURO 6 (najcenejši), bi ga na primer ena vožnja po avtocesti od Obrežja na slovensko-hrvaški meji do Hrušice na slovensko-avstrijski meji stala 24 evrov,« so še zapisali.
Članek je bil objavljen v 12. številki Dolenjskega lista 24. marca 2022 v rubriki HALO, tukaj bralec Dolenjca!
Na telefonski številki 07/ 39 30 500 vas čakamo vsak četrtek med 20. in 21. uro.
DL: Portret tedna - Sašo Đukić
FranciD: Malo se je pa že ispel...
DL: Tatovi so se lotili vežice - Brez...
FranciD: Obvezno napisat ime zavarovalnice!
DL: Pri Slavku Barboriču - Gasilci obiskali...
pureber: Slavko, še na mnoga leta ti želim.
DL: Prenova dol. železnice - Začelo se je,...
miha: Pa da vidmo je reku ta slep. Se pravi...
Tajski boks: Zmagovito na Madžarskem, v...
miha: Kaj je boljši šport kik boks al...
DL: Zvonil alarm, a kraje ni bilo; lahko bi ravnali drugače
tor, 26.3.2024
Letošnja Kmetija snemana v drugem letnem času in v drugem kraju
sre, 27.3.2024
DL: Zahvala ekipi
sre, 27.3.2024
Nuša Derenda ostro zanika govorice o ločitvi
pon, 25.3.2024
Dvojčici Yebuah: Vse najboljše za 50. rojstni dan
tor, 26.3.2024