DL: Ponekod pogosti zdrsi v Krko in nesreče na tirih. Zakaj?

29.4.2022 | 14:40

Decembrska nesreča na nivojskem prehodu v Gornjem Brezovem. (Foto: PGD Sevnica)

Decembrska nesreča na nivojskem prehodu v Gornjem Brezovem. (Foto: PGD Sevnica)

In pogosti prizori na Otočcu (Fotografiji: arhiv; Policijske kontrole Dolenjska)

In pogosti prizori na Otočcu (Fotografiji: arhiv; Policijske kontrole Dolenjska)

DL: Ponekod pogosti zdrsi v Krko in nesreče na tirih. Zakaj?

Na dveh nivojskih prehodih preko glavne železniške proge Dobova–Ljubljana na območju PP Sevnica že več nesreč – Na Otočcu v Krko letos dve vozili, lani tri – Odgovornost na strani voznikov

So kraji, na katerih pogosteje prihaja do prometnih nesreč in dogodkov, ki bi lahko imeli tudi zelo tragične posledice. S Policijske uprave Novo mesto so v zadnjih mesecih poročali o nekaj takšnih primerih, ki so se zgodili na dveh koncih. V enem primeru gre za za nivojski železniški prehod preko glavne železniške proge v Gornjem Brezovem, v drugem za območje pri gradu Otočec.

Sevniški policisti so na posameznih nivojskih prehodih preko glavne železniške proge Dobova–Ljubljana že v letu 2018 zaznali pomanjkljivosti, ki bi lahko vplivale na varnost udeležencev v cestnem prometa. Te so se nanašale predvsem na posedanje vozišča in razpoke, ki so nastale med tiri in površino, s katero je oblečeno cestišče nivojskega prehoda, kar je predstavljajo potencialno nevarnost tako ranljivim udeležencem v prometu kot voznikom enoslednih motornih vozil, so povedali na PU Novo mesto in dodali, da so z njimi seznanili Sektor za železnice in žičnice pri Ministrstvu za infrastrukturo. Kljub nekaterim izvedenim ukrepom pristojnih služb, pa so policisti od leta 2020 do zdaj obravnavali sedem prometnih nesreč, ki so na srečo imele za posledico le premoženjsko škodo na udeleženih vozilih. Pri tem so na policijski upravi izpostavili nivojska prehoda v Dolnjem Brezovem, kjer so policisti v tem času obravnavali tri prometne nesreče, in v Gornjem Brezovem, kjer so se zgodile štiri nesreče.

Ko so policisti v decembra lani opazili, da sta se na prehodu v Gornjem Brezovem dveh dneh zgodili dve identični nesreči, ko je vozilo zapeljalo in obstalo na tirnicah, v enem primeru pa je kljub zaviranju vanj celo trčil vlak, so takoj seznanili pristojnega upravljavca državnih cest s predlogom, da preveri oziroma pregleda nivojsko križanje ter odpravi morebitne pomanjkljivosti, da bi preprečili morebitne hujše posledice. Prav tako so upravljavca seznanili, da se je začela pojavljati težava z močnim posedanjem ustroja nivojskega prehoda.

»Pri pregledu obravnavanih prometnih nesreč na obeh nivojskih prehodih je bilo ugotovljeno, da je primarni vzrok nesreč neprilagojena hitrost voznikov. V treh primerih pa je bila pri povzročiteljih prometnih nesreč zaznana tudi prisotnost alkohola. Zavedati se je treba, da je zavorna pot vlaka dolga. V cestnem križišču se lahko izsiljevanje prednosti konča brez hujših posledic, na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo pa je to prej izjema, saj se vlak, ki trči v vozilo, velikokrat ustavi šele po več sto metrih,« so pojasnili. Pri nesrečah na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo pa policisti ugotavljajo, da so prisotni različni dejavniki, ki prispevajo k nepremišljenemu ali objestnemu ravnanju voznikov, od megle do slabega vremena, in sončne bleščavosti, ki zmanjšujejo preglednost.

»Nevarno je tudi preveč 'rutinsko' prehajanje tirov (predvsem) lokalnih prebivalcev. Posebej nevarni so prehodi brez zapornic ali brez svetlobnih znakov ob zmanjšani vidljivosti. Voznikom zato svetujemo, naj ob zmanjšani vidljivosti ali preglednosti ob zaustavitvi vozila odprejo okna. Če bližajočega vlaka ne vidijo, ga lahko vsaj slišijo!,« so izpostavili na PU Novo mesto in opozorili: »Žalostno je, da se neumnosti dogajajo tudi na prehodih, ki so pravilno zavarovani s svetlobnimi signali, polzapornicami ali celo z zapornicami. V takšnem primeru ni za ravnanje voznikov nobenega opravičila, posebej če kljub prepovedi zapeljejo čez tire. Zapornice ali polzapornice fizično preprečujejo možnost, da bi vozilo zapeljalo na železniške tire, vseh voznikovih neumnosti pa ne morejo preprečiti, zato prihaja do nesreč z najhujšimi posledicami. Največkrat vozniki polzapornice obvozijo, pri spuščajočih zapornicah pa pritisnejo na plin in zapeljejo pod njimi, speljujejo pri dvigajočih se ali že dvignjenih zapornicah, ko svetlobna prometna signalizacija prehod še vedno prepoveduje …«

ZDRSI V KRKO

Na območju pri gradu Otočec so policisti lani obravnavali tri zdrse vozil v reko Krko zaradi neustreznega zavarovanja vozila, ko ni bila zategnjena ročna zavora, letos pa en dogodek, v katerem voznik prav tako ni ustrezno zavaroval vozilo, in prometno nesrečo v marcu, ko je voznik izgubil oblast nad vozilom, zapeljal na brežino, avto pa je zdrsnil v Krko. Štiriinsedemdesetletnega voznika in potnico so iz avta rešili mimoidoči.

»V primerih zdrsov gre predvsem za nepazljivost voznikov, zato svetujemo, da vozilo parkirajo na ustreznih parkirnih mestih in preden izstopijo iz vozila preverijo, ali je to ustrezno zavarovano oziroma ali je aktivirana ročna zavora,« so poudarili na PU Novo mesto.

Članek je bil objavljen v 12. številki Dolenjskega lista 24. marca 2022

M. Ž.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava