DL: Globalna priložnost - V Indiji je posel maraton, ne sprint

23.5.2020 | 12:30

DL: Globalna priložnost - V Indiji je posel maraton, ne sprint

V Indijo vsekakor, a z veliko mero potrpežljivosti – Od prvega povpraševanja do prve pogodbe je Ferročrtalič potreboval štiri leta – Priporočajo lokalnega agenta – Arex se dogovarja za sestavo pištol za civilno rabo, s čimer bi si odprl pot na milijardni trg – Ogromna vlaganja v infrastrukturo

Indija je peto največje gospodarstvo na svetu, s katerim pa ima Slovenija za zdaj še razmeroma skromno blagovno menjavo (360 milijonov evrov na leto). Celo na Dolenjskem, v najbolj izvozno usmerjeni slovenski regiji, z Indijo ne poslujemo prav veliko, zato so indijsko veleposlaništvo, Razvojni center Novo mesto in novomeška občina prejšnji teden organizirali dogodek, ki naj bi razdaljo med obema deželama vsaj nekoliko zmanjšal.

Kot je poudaril gospodarski predstavnik indijskega veleposlaništva v Sloveniji Ravi Kumar Jain, je indijsko gospodarstvo med najhitreje rastočimi na svetu (dosega skoraj sedemodstotno letno rast), ki ga zaznamujejo velik srednji razred, ugodna demografija, nizki stroški dela, velik trg in ne nazadnje stabilna vlada, ki je od leta 2014 naprej izpeljala številne reforme, s katerimi je poenostavila poslovanje tujih podjetij.

Med nalogami, ki se jih indijska vlada loteva prioritetno, je vlaganje v infrastrukturo. Da so pri tem nadvse resni, priča podatek, da v Indiji na dan zgradijo 30 km cest, v prihodnjih letih pa nameravajo zgraditi tudi 100 letališč, ki bodo ta podcelino z več kot milijardo prebivalcev navznoter še bolj povezala.

Svoje izkušnje poslovanja v Indiji je predstavila Anja Črtalič iz podjetja Ferročrtalič, ki izdeluje opremo za obdelavo površin. Podjetje iz Dolenjskih Toplic v Aziji največ poslov opravi v Indoneziji, Vietnamu in na Tajskem, prvo povpraševanje po svojih izdelkih pa je iz Indije prejelo leta 2009. Do prve pogodbe so nato minila še štiri leta in prav to, za evropske razmere dolgo obdobje od uvodnih tipanj do sklenitve posla, je za Indijo zelo značilno, poudarja Črtaličeva. Ker posel ne steče tako hitro in ker v Indiji še vedno zelo cenijo osebni stik, imajo v tej državi zdaj že nekaj časa svojega lokalnega agenta, ki skrbi za potrebne marketinške aktivnosti, osebni stik s partnerji in tudi poprodajno podporo.

»Veliko časa in truda je treba vložiti v vsak posel. Njihovo tehnološko znanje je nekoliko slabše, zato imajo veliko vprašanj, pogajanja pa so dolga in kompleksna. Odgovore na svoja vprašanja pričakujejo takoj, sami pa so počasnejši. Za prodajo na indijskem trgu smo morali izdelek nekoliko prilagoditi in poceniti, ugotavljamo pa, da naša največja konkurenca v resnici prihaja iz Evrope. Skratka, v Indijo je treba z veliko mero potrpežljivosti, se da pa na koncu narediti dober posel,« pravi Črtaličeva in poudarja, da gre za zelo velik trg, ki je lačen novih znanj in tehnologij, zato se splača vlagati vanj. Sami so Indijo spoznavali s slovensko gospodarsko delegacijo, ki je to državo obiskala leta 2013, dve leti kasneje so se v Indiji udeležili tudi sejma, na koncu pa se dogovorili za sodelovanje z lokalnim agentom. Približno tako pot svetuje tudi drugim podjetjem.

Svojo priložnost na velikem indijskem trgu išče tudi šentjernejsko orožarsko podjetje Arex. »Indija je za nas poglavje, ki se šele odpira. Za nami je kako leto pogovorov z močnim lokalnim partnerjem, ki se ukvarja s proizvodno železa in jekla, naš cilj pa je v prvi fazi prenos tehnologije za sestavo pištol, nato pa vzpostavitev proizvodnje v Indiji,« pravi Vesna Vesel, direktorica Arexove komerciale.

Tudi ona je poudarila, da čas v Indiji teče drugače, s čimer pa ni v resnici nič narobe, le v zakup je treba to vzeti. Lani sta z direktorjem Arexa Ivanom Kraljem obiskala partnerja v Indiji, prihodnji mesec bo nov sestanek v Evropi, upajo pa, da bodo na njem lahko konkretizirali posel – prodajo komponent in sestavo pištole v Indiji – s katerim namerava Arex prodreti na velik indijski trg. »Zaradi zahteve 'make in India' je proizvodnja v Indiji ali pa vsaj sestava izdelka v našem segmentu edina možnost za vstop na ta trg,« pojasnjuje Veselova.

Skratka, Indija je priložnost tudi za naša podjetja, se pa tja velja podati z zvrhano mero potrpežljivosti. »V Indiji je posel maraton, ne sprint. Gre za dolgoročno sodelovanje, na katerega se radi dobro pripravimo. A ko se to zgodi, so koristi lahko velike za vse,« dodaja Ravi Kumar Jain.

Članek je bil objavljen v 9. številki Dolenjskega lista 27. februarja 2020

Boris Blaić

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava