DL: Deset na uro, koliko na urgenco?

17.11.2017 | 13:20

Na tem odseku so bili v preteklosti v prometni nesreči poškodovani trije šolarji. (Foto: A. N.)

Na tem odseku so bili v preteklosti v prometni nesreči poškodovani trije šolarji. (Foto: A. N.)

Cesta je polna nepreglednih ovinkov.

Cesta je polna nepreglednih ovinkov.

Lokalna medkrajevna cesta, ki je hkrati šolska pot za otroke več vasi, še brez potrebnega pločnika – Krajevni skupnosti bosta pisali občini

Začenja se šolsko leto, ko bi se marsikateri otrok ob lepem vremenu v šolo podal peš ali s kolesom. Odrasli bi zadnje poletne dni z bolj primernimi temperaturami izkoristili za prijetne sprehode.

Za to pa je potrebna primerna pot, ki marsikje manjka, tako kot na lokalni cesti Nova vas–Velika Dolina. Cesta je nevarna, ozka, polna nepreglednih ovinkov in brez pločnika.

Glede manjkajočega pločnika na 1.600 metrov dolgem cestnem odseku smo vprašali na več naslovov. Na Občini Brežice so nam odgovorili, da pločnike gradijo po prednostnih potrebah krajevnih skupnosti ter glede na gostoto poseljenosti območja oziroma naselja, poteka ceste in njenih značilnosti, privlačnosti za pešce, predvsem pa jih gradijo v ožjih šolskih okoliših in na šolskih poteh v okviru finančnih možnosti proračuna občine.

Graditev pločnika je tako glede na 48. člen veljavnega pravilnika o projektiranju cest upravičena, če prometna obremenitev ceste presega 3.500 vozil na dan, povprečna zgostitev pešcev ob cesti pa je več kot deset oseb na uro. Na občini podatkov o trenutni obremenjenosti ceste nimajo, navajajo podatke iz leta 1997, ko je znašala ocena povprečnega letnega dnevnega prometa 913 vozil.

Za gradnjo pločnika morajo po pojasnilih občine pridobiti soglasja upravljalcev v območju načrtovanega pločnika ter pravico gradnje na zemljiščih. Nato morajo izdelati projekt za izvedbo in investicijsko dokumentacijo za uvrstitev naložbe v proračun. Predlog za uvrstitev projekta pa morajo podati lokalne skupnosti.

Iz krajevne skupnosti Jesenice na Dolenjskem so odgovorili, da je prednostna gradnja pločnika v strnjenem naselju, kjer šoloobvezni otroci pešačijo do avtobusne postaje. Na omenjeni relaciji je zagotovljen brezplačen avtobusni promet, ki otrokom omogoča varno pot v šolo. Dodali so sicer, da so v preteklem letu na seji svetov s krajevno skupnostjo Velika Dolina sprejeli sklep, da bo gradnja pločnika postala ena od prednostnih nalog v obeh krajevnih skupnostih. Glede na to, da je proračun občine Brežice sprejet za dve leti, bodo omenjeni sklep zapisali v predlog naložb za leto 2018 in to posredovali na Občino Brežice.

Na direkciji za infrastrukturo so odgovorili, da so oni upravljalci državnih in regionalnih cest, za lokalne ceste pa so odgovorne občine in lokalne skupnosti.

Sodeč po odgovorih z občine in krajevne skupnosti pločnik na lokalni cesti Nova vas–Velika Dolina za zdaj še ni prioriteta. Cesta ni dovolj prometna, prav tako ne dovolj obljudena. Pa se vprašajmo, ali smo ljudje le številke. Ozka cesta brez urejenih bankin in z nepreglednimi ovinki je še vedno glavna cesta, ki spada tudi v šolski okoliš ter povezuje dve krajevni skupnosti. Na tej cesti se je v preteklosti že zgodila nesreča, v kateri so bili poškodovani trije šolarji. Po tistem so na omenjeni relaciji uvedli brezplačen šolski avtobus, a šolarji niso edini uporabniki te poti, ki vodi proti šoli, trgovini, večjemu strojnemu podjetju in cerkvi. Po tej cesti bi se marsikdo podal peš, a pot ni varna, zato se krajani raje vozijo z avtomobili, šolarji pa z avtobusom. Na koncu se vprašajmo še, ali ne bi bil pločnik tudi naložba v tako močno promovirano zdravo življenje in gibanje, saj bi omogočal, da bi ljudje hodili, namesto da se zaradi lastne varnosti raje vozijo z avtomobili in avtobusi.

Članek je bil objavljen v 35. številki Dolenjskega lista 31. avgusta 2017

Andreja Novoselič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava