DL: Direkcija tako, občina drugače - Kako dolgo bo treba še čakati?

18.8.2017 | 12:30

V Štefanu imajo na državni cesti še lesen most, le lučaj naprej pa nivojski prehod čez železniško progo, kar preglavice povzroča predvsem tovornjakom, ki morajo zato voziti čez Trebnje. (J. S.)

V Štefanu imajo na državni cesti še lesen most, le lučaj naprej pa nivojski prehod čez železniško progo, kar preglavice povzroča predvsem tovornjakom, ki morajo zato voziti čez Trebnje. (J. S.)

Poročali smo že o problematiki dotrajanih nadvozov in podvoza na nekdanji hitri cesti mimo Trebnjega, pri čemer občina in republiška Direkcija za infrastrukturo ostajata vsaka na svojem bregu. Na občini so namreč prepričani, da gre za državne objekte, ki bi jih morala obnoviti država, na direkciji pa, da gre za poškodbe, ki so v pristojnosti občine. Podobno zdaj skupnega jezika trebanjska občina in direkcija ne najdeta pri urejanju t. i. zahodne navezave na dolenjsko avtocesto pri Štefanu.

Kot pojasnjuje župan Alojzij Kastelic, je bila že pri gradnji dolenjske avtoceste na območju Štefana načrtovana gradnja novega mostu čez železniško progo in reko Temenico. Gre za ozko grlo, ki težave povzroča predvsem tukajšnjemu gospodarstvu. Na državni cesti namreč stoji lesen most z omejitvijo desetih ton, le lučaj naprej pa je nivojski prehod čez železniško progo, zaščiten le s svetlobnimi znaki. Tovorni promet je zato na tem delu onemogočen, zato morajo tovornjaki, namenjeni na Veliko Loko, kjer posluje TPV, ali v čateški TEM, voziti čez Trebnje, kar pomeni približno tri kilometre daljšo pot.

Tovornega prometa pa ni malo, saj samo na Veliko Loko dnevno vozi 25 kamionov, ker novomeški TPV tam gradi še nov proizvodno-logistični center, se bo število tovornjakov po pričakovanjih še povečalo, podobno širitev proizvodnje snuje tudi čateški TEM. Rešitev je zato nujna.

Vodja sektorja za investicije v ceste na republiški direkciji za infrastrukturo Tomaž Willenpart pojasnjuje, da bi prometne težave za težka tovorna vozila rešili z gradnjo nove, približno 900-metrske cestne povezave. Naložbo bi sicer financirala država, saj gre za regionalno cesto, a brez dogovora z občino ne bo šlo. Kot pravi, so občini že lani predlagali skupni sestanek, vendar odziva ni bilo. Po njegovih besedah mora namreč občina najprej sprejeti ustrezen prostorski akt, v katerega bo umestila novo cestno povezavo.

»Neaktivnost pretekih let zdaj poskušajo preložiti na občino, kar je neodgovorno,« pa na drugi strani odgovarja trebanjski župan. »Direkcija ni naredila še nobenega koraka, pripravila še nobenega dokumenta, celo tisto, kar imajo v predalih iz državnega lokacijskega načrta, ostaja skrbno zaprto,« dodaja. Kot je še prepričan Kastelic, bo treba hitro in učinkovito ukrepati ter v prihodnjih treh ali štirih letih zagotoviti ustrezno prometno povezavo, ki bo služila gospodarskemu razvoju.

Pa vendar morajo na občini najprej pripraviti prostorske rešitve, kot pravi župan, so občinski prostorski akt že odprli. »Do prihodnjega leta bomo spremembe sprejeli,« še zagotavlja in dodaja, da pa lahko do takrat vzporedno država že načrtuje novo prometno povezavo.

Članek je bil objavljen v 19. številki Dolenjskega lista 11. maja 2017

J. Sinur

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (1)

19.8.2017Oceni ni denarja 

samo dolgovi ... https://www.bsi.si/iskalniki/pregled-financnih-podatkov-popup.asp?VsebinaId=16705&MapaId=296

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava