DL: Črnomelj - Prednost pešcem in kolesarjem

28.7.2017 | 12:45

Ilustrativna slika

Ilustrativna slika

V 64 slovenskih občinah so se odločili za pripravo celostne prometne strategije (CPS), med prvimi pa je bila črnomaljska občina. Tukajšnji občinski svet jo je sprejel na zadnji seji. Gre za temeljni strateški dokument občine Črnomelj pri načrtovanju razvoja prometa za naslednjih pet let.

CPS v črnomaljski občini so minuli teden na novinarski konferenci predstavili črnomaljska županja Mojca Čemas Stjepanovič, Anita Jamšek z občinske uprave in direktor podjetja Harpha Sea Aljoša Žerjal. Poudarili so, da gre v CPS za nov način razmišljanja o načrtovanju prometnih ureditev, ki pomenijo korak k bolj celostnemu in trajnostnemu načrtovanju prometa v občini. CPS je nastajala v več fazah od lanskega maja do letošnjega marca. Pripravili so analize razmer v prometu v občini, delavnice, posvete in javne razprave. Poudarek so dali manjši uporabi avtomobilov ter spodbujanju ljudi k hoji in kolesarjenju.

Res pa je, da si kolesarji večinoma delijo cestišče z motornim prometom, kar je še posebno izrazito v črnomaljskem mestnem jedru, kjer je veliko odsekov, ki so zaradi gostega prometa in ozke ceste nevarni za kolesarje in pešce. Najbolj nevarni sta Kolodvorska cesta in Ulica Staneta Rozmana s svojimi vpadnicami. Po mnenju prebivalcev pa bi gotovo več ljudi raje uporabljalo kolo kot avto, če bi bila infrastruktura za kolesarje v mestu bolj varna.

V zadnjih letih se je zelo zmanjšala ponudba javnega potniškega prometa, s tem pa tudi število potnikov. V javnosti pa se pojavljajo predlogi za uvedbo javnega prometa z manjšimi električnimi vozili, ki bi vozila po Črnomlju med najbolj obiskanimi deli mesta. Vendar bi moral biti javni prevoz cenovno zelo ugoden ali celo zastonj. Problem sta zlasti v Črnomlju tudi nezadostno število parkirišč in neurejenost parkiranja.

CPS v črnomaljski občini predvideva pet strateških stebrov načrtovanja, ki se med seboj povezujejo in dopolnjujejo, vsem pa je skupen odmik od tradicionalnega načrtovanja prometa, ki je osredotočeno na gradnjo infrastrukture in avtomobile. Zato pa bodo dali večji poudarek hoji in kolesarjenju. Tako bodo vzpostavili omrežje pešpoti, posebno pozornost pa bodo namenili zagotavljanju dobrih pogojev za gibalno ovirane osebe. Prav tako bodo najprej v Črnomlju, nato pa še med mestom in večjimi naselji uredili kolesarsko omrežje in s tem povečali zanimanje za kolesarjenje med občani.

Res pa je, da je v črnomaljski občini zaradi velikosti občine in razpršenosti naselij avtomobil velikokrat edino možno prevozno sredstvo, zato bodo v občini spodbujali uporabo okolju prijaznih vozil. Ob prekategorizaciji državne ceste v občinsko pa bodo prepovedali tovorni tranzitni promet skozi mestno jedro ter ga speljali na že zgrajeno obvoznico. S tem bodo dali prednost pešcem in kolesarjem. Parkirne prostore bodo uredili na obrobju mesta in večjih krajev. Občina pa bo skušala občane prepričati k manjši uporabi avtomobilov tudi z ustreznimi parkirnimi tarifami, ki bodo voznike odvračale od celodnevnega, predvsem pa nepravilnega parkiranja.

Izdelana CPS je pogoj za kandidiranje za državni in evropski denar. Vendar pa lahko v okviru CPS za denar kandidirajo le za naložbe v Črnomlju, ne pa tudi v vaseh. Tam bodo investirali denar iz občinskega proračuna. Sicer pa so nekatera dela v Črnomlju že v teku. V letošnjem letu naj bi uredili predvsem nekaj pločnikov, cest, prehodov za pešce, kolesarskih poti, stopnice ter obnovili mostička čez Dobličico.

Članek je bil objavljen v 16. številki Dolenjskega lista 20. aprila 2017

M. Bezek-Jakše

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava