DL: Mladinska šola spidveja - V Krškem vzgajajo novi rod dirkačev

10.12.2016 | 15:10

Boštjan Levičar in Izak Šantej (Foto: B. B.)

Boštjan Levičar in Izak Šantej (Foto: B. B.)

Slovenski spidvej po zaslugi Mateja Žagarja v zadnjih letih dosega velike uspehe v mednarodnem merilu. A za njim v domačih logih zija ogromna vrzel. V letošnjem državnem prvenstvu je denimo dirkalo vsega devet slovenskih voznikov. Prihodnje leto jih bo najbrž še manj, mladinskega državnega prvenstva pa že tri leta sploh ni. Vzrok za veliko nazadovanje tega še vedno priljubljenega športa je predvsem pomanjkanje denarja, pa tudi nesistematično delo z mladimi vozniki. V AMD Krško so se temu odločili narediti konec in so letos zagnali mladinsko šolo spidveja. Vodita jo Boštjan Levičar in Gregor Žigante. Delo so začrtali lansko jesen, k projektu pa je za naslednja tri leta kot sponzor pristopil tudi Savaprojekt.

»Novembra smo začeli iskati kandidate, stare med 12 in 16 let. Prijavilo se je 25 fantov, starih med 5 in 28 let. Izmed njih smo jih izbrali 11, ki smo jih povabili na prva testiranja. Ta so vključevala spretnostno vožnjo z mopedom in test telesnih sposobnosti. V ožji izbor je nato prišla osmerica, ki je začela telesne priprave pri starosti slovenskega karateja Stanetu Iskri. Naš nekdanji voznik, zdaj pa trener mladinske šole Izak Šantej jim je predaval motoroznanstvo, Gregor Žigante pa pravila in zgodovino spidveja,« pripoveduje Levičar.

STROŠKI ZA ZDAJ NIZKI

Na koncu uvajalnega obdobja je sledila prva vožnja na motorju za spidvej in preizkus znanja. Na podlagi tega so izbrali šest fantov, starih od 12 do 18 let, ki so jih vključili v mladinsko šolo. »Za vsakega od njih smo poiskali podporo staršev, obiskali pa smo tudi njihove učitelje in se pozanimali o njihovem karakterju. Ne iščemo 'luftarjev', ampak bodoče šampione, take, ki imajo za svoja leta v glavah urejene zadeve,« poudarja Žigante.

Skupna lastnost izbranih fantov je, da so vsi po vrsti zaljubljeni v motorje, vsi pa so jih pred vstopom v mladinsko šolo tudi vozili. Nekateri motorje za motokros, drugi cestne, tretji zgolj »štirke«. Trening jih za zdaj ne stane prav veliko, saj morajo poskrbeti le za zaščitno opremo in nekaj potrošnega materiala. Motorje, metanol, olje, stezo, trenerja in v prvi fazi tudi mehanike zagotovi klub. »Glede mehanikov smo s fanti dogovorjeni, da sčasoma pripeljejo svojega, načeloma vrstnika, ki bi tehnično znanje nato pridobival od naših nekdanjih voznikov in mehanikov,« pravi Levičar. In res, nekateri že imajo svoje mehanike.

KONEC LETA SELEKCIJA

Levičar in Žigante sicer poudarjata, da bodo v mladinski šoli naslednje leto ostali le najboljši, drugi bodo morali motorje prepustiti naslednji generaciji. »Upamo, da bodo tudi ti ostali v spidveju, a znajti se bodo morali sami. Finančno bo namreč vse skupaj postajalo vedno bolj zahtevno, saj bodo na stezi vse bolj hitri, material bo vse bolj obremenjen in vedno več bo treba vlagati v motorje in opremo,« pojasnjuje Levičar.

Treninge na stezi, ki potekajo dvakrat tedensko, so fantje pod vodstvom nekdanjega odličnega voznika AMD Krško Izaka Šanteja začeli junija. »Izak je licenciran trener. Fante uvaja v osnove spidveja. Navaditi se morajo na motor in hitrost ter se naučiti specifične spidvejske tehnike drsenja,« pravi Levičar. »Z vsakim je treba delati malo drugače, mlajši si namreč še ne upajo priviti plina do konca,« dodaja Žigante. Padci so neizbežni, tudi med našim obiskom smo bili priča enemu, ki pa se je končal brez resnejših posledic. Motorji, s katerimi mladi trenirajo, so sicer povsem standardni, le da niso tako »naviti« kot tekmovalni. »A kako državno prvenstvo bi že lahko vozili z njimi,« meni Žigante.

DIRKE NASLEDNJE LETO

Na treningih Šanteju pomaga še en nekdanji voznik AMD Krško Samo Kukovica, sicer pa so tu še vodja treningov Milan Praznik, pa vzdrževalec proge, mehaniki, Levičar, Žigante in še kdo. Kot pravijo v AMD Krško, so v mladinsko šolo doslej skupaj vložili že več kot 800 prostovoljnih delovnih ur. Hkrati z mladinsko šolo so zagnali tudi program mini spidveja, v katerega so vključili otroke, ki se na stezi preizkušajo na motorjih za motokros. Mini spidvej je zelo popularen v Skandinaviji in Veliki Britaniji, pri nas pa so se ga prvi lotili v Krškem. Poteka enkrat tedensko, vodi pa ga Samo Kukovica.

»To je začetek. Če nimaš mladih in svojih voznikov, publike ne bo na dirke,« o mladinski šoli razmišlja Šantej. Ko ga vprašamo, kako se fantje obnesejo na treningih, pravi, da je prisotnega kar nekaj talenta, da pa bo slika bolj jasna po letu ali dveh treningov. Na prvih tekmah, v pokalnem prvenstvu parov, bi najboljši morda lahko nastopili že sredi naslednjega leta, menijo v AMD Krško, kjer se zavedajo, da bi trenerja potrebovali tudi starejši vozniki, zato resno razmišljajo, da bi v prihodnosti angažirali še enega.

Članek je bil objavljen v 36. številki Dolenjskega lista 8. septembra 2016

Boris Blaić

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava