DL: Hribšku za mahinacije s tovornjaki pogojna

25.9.2016 | 13:05

Srečko Hribšek je tudi po izreku sodbe trdil, da ničesar ni naredil mimo dogovora z Daimler AC Leasingom. (Foto: J. A.)

Srečko Hribšek je tudi po izreku sodbe trdil, da ničesar ni naredil mimo dogovora z Daimler AC Leasingom. (Foto: J. A.)

Na krškem sodišču se je končalo sojenje nekdaj izjemno uspešnemu sevniškemu gradbincu Srečku Hribšku, ki je danes v osebnem stečaju, prav tako so v stečaju tudi vsa njegova podjetja. Tričlanski senat je odločil, da je brez soglasja lastnika, to je bila lizinška hiša Daimler AC Leasing, v letih 2011 in 2012 v Nemčijo prodal devet tovornih vozil, s čimer si je pridobil 114.000 evrov premoženjske koristi.

S tem si je prislužil pogojno obsodbo, ki še ni pravnomočna: dve leti zapora v preizkusni dobi štirih let, poleg tega mora plačati tudi stroške kazenskega postopka in stroške pooblaščenca oškodovane družbe Daimler AC Leasing. Lizinško hišo je sodišče za izterjavo 123 tisočakov škode napotilo na pravdo.

Takoj po izreku sankcije sta pritožbo napovedala tako tožilstvo kot Hribškov zagovornik. Višji državni tožilec Jože Zevnik je predlagal popolnoma enako pogojno obsodbo, kot jo je izrekel senat, razlika je bila le v tem, da je zahteval še pet tisoč evrov denarne kazni, saj je po njegovi oceni Hribšek kaznivo dejanje storil iz koristoljubja. Obtoženčev odvetnik je ves čas poudarjal, da Hribšek nikakor ni storil kaznivega dejanja zatajitve, zaradi katerega se je znašel na sodišču, po njegovi oceni je šlo kvečjemu za neizpolnjevanje obveznosti plačil.

KRIVA GOSPODARSKA KRIZA

Kaj se je dogajalo? Hribšek je v času, ko je imel največ dela in je še gradil Sparove trgovine v Sevnici, Brežicah in Šentjerneju, stanovanja za trg, ko je beton zagotavljal za gradnjo hidroelektrarn na spodnji Savi, pri Daimler AC Leasingu sklepal lizinške pogodbe za vozila. »Z njimi sem delal 15 let. Preko lizinga sem imel 56 tovornih vozil in enega osebnega znamke Mercedes Benz. Daimler je od mene dobil sedem milijonov evrov,« je med zaslišanjem povedal obtoženi in pojasnil, da je za sporna vozila pogodbe sklenil leta 2008. Zapletlo se je leto kasneje, ko je nastopila gospodarska kriza in ni več prejemal rednih plačil, zato je prišel v likvidnostne težave. Ob tem je povedal, da je imel na dan osebnega stečaja (februarja 2013) za 1,8 milijona terjatev do svojih kupcev. "Zadnja dve meseca pred začetkom osebnega stečaja nisem več zmogel plačevati obveznosti, nikakor pa nisem imel namena, da bi si prilastil vozila," je poudaril.

Leta 2010 se je z direktorjem Daimler AC Leasinga Urošem Biberjem dogovoril, da sam išče kupce za tovornjake in o tem obvešča lizinško hišo, ki naj bi za vsakega posebej dala soglasje, kupnino pa bi morali kupci nakazati na račun Daimlerja. Da je tak dogovor obstajal, je potrdil tudi sam Biber, ki pa je izpostavil, da vseh vozil Hribšek ni prodal skladu z dogovorom (ni bilo soglasja, denar ni prišel na njihov račun), in ta so bila pod obtožbo.

Članek je bil objavljen v 24. številki Dolenjskega lista 16. junija 2016

J. Ambrožič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava