DL: Ekološka bomba nad Prečno - Avtomobile bi odpeljali, vendar ni denarja

28.7.2016 | 14:45

Ob cesti na Kuzarjev Kal je kolona odsluženih vozil.

Ob cesti na Kuzarjev Kal je kolona odsluženih vozil.

Gozdna pot je preplavljena z vozili, pnevmatikami in avtomobilskimi deli.

Gozdna pot je preplavljena z vozili, pnevmatikami in avtomobilskimi deli.

Na Suhorju nad Prečno je ob glavni cesti, pod nadstreški, na travnikih in v bližnjem gozdu več sto odsluženih avtomobilov. Zakonodaja je jasna, nihče ne sme kopičiti odsluženih vozil, ne na svojem zemljišču ne na tujem, a v tem primeru se zdi, kot da je sistem odpovedal.

»Nekateri očitno lahko delajo, kar hočejo, mene pa občinski redar oglobi, če za pol ure prekoračim čas, ki sem ga plačal s parkirnim listkom. Avtomobili, ki jih kopičijo, kazijo podobo vasi, da ne omenjam ekološkega vidika, saj je jasno, da je v njih olje in druge strupene tekočine. Mimo njih se vozijo ljudje na Kuzarjev Kal in Suhor, vsaj 50 družin je dnevno prisiljeno gledati to razkopanijo,« se je hudoval bralec iz Prečne, ki nas je poklical.

ODPELJALI 149 VOZIL

Na Inšpektoratu RS za okolje in prostor so pojasnili, da so leta 2008 s Suhorja odstranili 149 izrabljenih vozil, odpeljali so vsa, ki so bila na prostem. »Ker so se izrabljena vozila na tej lokaciji začela čez nekaj let ponovno kopičiti, je bila v novem inšpekcijskem postopku v letu 2013 izdana odločba za odstranitev izrabljenih vozil in drugih odpadkov iz gozda na severni strani lokalne ceste. Odločba je pravnomočna, odrejena je tudi že izvršba po izvajalcu, ki ga bo izbral inšpektorat. Za preostala izrabljena vozila je bila odstranitev odrejena v tretjem inšpekcijskem postopku z odločbo v letu 2014, ki je že pravnomočna,« pravijo na inšpektoratu, kjer so dodali, da tudi te obveznosti lastniki niso izpolnili, zato so že odredili odstranitev po izvajalcu, ki ga bo izbral inšpektorat.

NI BILO SOGLASJA

V novomeški občini ni nobenega legalnega avtoodpada (obstajata le dve prevzemni mesti za izrabljena vozila). Na širšem območju jugovzhodne Slovenije so trije legalni avtoodpadi.

Sliši se nenavadno, da obstajajo vsi formalni pogoji za odstranitev teh avtomobilov, a se nič ne zgodi. Odgovor je enostaven, ker se vse začne in konča pri denarju. Z omenjenega inšpektorata so namreč sporočili, da so imeli lansko jesen že zagotovljen denar za izvedbo izvršbe, izbrali so izvajalca, potem pa jim ministrstvo za finance ni dalo soglasja za izvedbo. Lastnikom so za izvršitev ene od odločb s sklepom odredili, da morajo založiti denar, a tega niso storili, zato zdaj čakajo, da ga izterja Furs.

To verjetno ne bo tako enostavno, kajti na inšpektoratu že imajo izkušnjo iz leta 2008, ko so založili denar za stroške odvoza izrabljenih vozil, na koncu pa izterjava od lastnikov teh vozil ni bila uspešna.

Ministrstvo za okolje in prostor: Posameznik ne sme kopičiti izrabljenih vozil na svojem zemljišču, niti kje drugje. Za dejavnost razgrajevanja izrabljenih vozil je treba pridobiti okoljevarstveno dovoljenje.

Na inšpektoratu smo še izvedeli, da je bilo doslej lastniku zemljišča in imetniku izrabljenih vozil v postopkih izrečenih šest glob, štiri v višini 500 evrov in dve za 400 evrov. Vse so bile plačane, kar pomeni, da je proračun od njiju dobil 2.800 evrov.

Pogovarjali smo se z lastnikom vozil. »Vsak človek ima pravico, da kupi žemljo, avto ali pa vikend, če ima denar. Verjamem v pravno državo, nisem nobena izjema, zato sem za določene nepravilnosti že odgovarjal. Nepravilnosti bodo odpravljene. Nekaj vozil bo verjetno naprodaj, kupnino od njih pa bom namenil bolnim in revnim otrokom, kar sem tudi že kdaj storil. Če bi vsak Slovenec to naredil, bi bilo pri nas boljše in bi bili bolj enotni, zdaj pa prevladuje nevoščljivost. Če bi vsak pometal pred svojim pragom, ne bi imel časa, da se ukvarja z drugimi,« je še dejal.

Članek je bil objavljen v 17. številki Dolenjskega lista 28. aprila 2016

Janja Ambrožič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava