DL: KS Šmihel - Pločnik ob Šmihelski in nov most pri vrtnariji
29.5.2016 | 16:30
Ozek most pri vrtnariji bo nadomestil širši s pločnikom. Nekdanji mlin za zdaj še ostaja, v prihodnosti pa naj bi ga po besedah Mira Škufce lahko celo podrli, saj ni več zaščiten. (Foto: M. Ž.)
Z odstranitvijo Burgerjeve domačije so pridobili dovolj prostora za razširitev nevarnega uvoza za ulico Ob Težki vodi, avtobusno postajališče in pločnik. (Foto: M. Ž.)
V novomeški mestni krajevni skupnosti Šmihel se že vrsto let trudijo izboljšati prometno varnost svojih krajanov, predvsem otrok na poti v šolo, pa tudi vseh ostalih, ki se dnevno vozijo po nevarni državni cesti proti Beli krajini. Omenjena Šmihelska cesta in ulica Ob Težki vodi po besedah dolgoletnega predsednika krajevne skupnosti Mira Škufce v zadnjem času postajata vse bolj prometni in tranzitni za pokrivanje in razbremenjevanje ene od glavnih osi novomeške navezave vpadnic vzhod-zahod, kar so močno občutili predvsem ob zaprtju Kandijske ceste med njeno prenovo.
A se, kot kaže, tudi Šmihelčanom obetajo boljši časi. »Z MO Novo mesto nam je lani le uspelo odkupiti Burgerjevo domačijo in odstraniti objekte, s čimer smo se rešili črne točke in sramote našega kraja. Tako smo dobili prostor za ureditev novega širšega in preglednejšega uvoza v ulico Ob Težki vodi, avtobusnega postajališča in pločnika. Prav tako se nam je po letih dogovarjanj uspelo dogovoriti z lastniki za odkup zemljišč in pridobiti soglasja za odprodajo zemljišč za prepotrebni pločnik od cerkve do naslednjega uvoza v omenjeno ulico pri trgovini Vita. Občina je postopke za odkup zemljišč ob državni cesti vodila že od leta 2008, a se je vseskozi zapletalo zaradi nasprotovanja ali nerazumnih zahtev nekaterih lastnikov,« je pojasnil Škufca. Zdaj vse imajo, prav tako tudi rezerviran denar v letošnjem občinskem proračunu, tako da se bo prometna varnost ob tej državni cesti letos močno izboljšala. Hkrati z novim uvozom za ulico Ob Težki vodi, avtobusnim postajališčem in pločnikom bo prenove deležna tudi cesta, za katero bo poskrbela država. Svet krajevne skupnosti si želi, da bi v prihodnjem letu nadaljevali sanacijo državne ceste s preplastitvijo, ureditvijo manjkajoče javne razsvetljave in pločnikov do Košenic, pri tem jih, kot je dejal, s sprejetim finančnim planom za leto 2017 podpira tudi novomeška občina, ki ima velik posluh za reševanje infrastrukturnih problemov njihove krajevne skupnosti.
Z NOVIM MOSTOM TUDI PLOČNIK
Del Smrečnikove ulice do priključka za vrtnarijo novomeškega gozdnega gospodarstva je novomeška občina uredila že pred leti, predvidoma v drugi polovici leta pa bodo začeli še gradnjo novega mostu čez potok Težka voda, ki bo nadomestil dotrajanega in preozkega obstoječega, in rekonstrukcijo preostale ceste, v sklopu del pa bodo med drugim obnovili tudi tamkajšnji fekalni kanal, vodovod in postavili javno razsvetljavo. »Nov most bo dovolj širok za normalen dvosmeren promet, imel bo tudi pločnik. Hkrati bodo uredili še strugo in brežine potoka v dolžini okoli 100 metrov. Med gradnjo mostu bo popolna zapora prometa, začasni obvoz bo urejen,« je dodal predsednik krajevne skupnosti. Po projektantskem predračunu je naložba ocenjena na dober milijon evrov (z DDV).
Med prednostne naloge s področja prometa sodijo tudi izgradnja parkirišč in avtobusnega postajališča ob Osnovni šoli Šmihel poleg viadukta, saj zdaj šolski avtobus in starši otrok ustavljajo kar na cesti, za kar je treba odkupiti še zemljišče, nova šmihelska obvoznica, na katero, kot pravi Škufca, pred letom 2018 tudi teoretično ne morejo računati, zahodna mestna obvoznica in nova povezovalna cesta pod Košenicami do Sv. Roka in nadalje do Belokranjske ceste, s katero pa predvsem pridobivajo krajani sosednje krajevne skupnosti Regrča vas. S cesto se bo razrešil kamionski dostop do objektov in gradbenih parcel v Regrči vasi, žal pa še ni natančno opredeljen termin njene ureditve, ki je v pristojnosti novomeške občine.
»Ker nas z našo sosedo vežejo identični infrastrukturni problemi, smo se odločili, da tudi v prihodnje partnersko sodelujemo tako na tem področju kot tudi na področju športa in rekreacije ter pri organizaciji družabnih dogodkov,« je pojasnil Miro Škufca in nadaljeval, da se je izgradnja zahodne obvoznice zaradi odločitve države, ki je kot prednostno postavila vzhodno, za nedoločen čas premaknila v prihodnost, čeprav je ta po njegovem mnenju pomembnejša za občino, pa še krajani ji ne nasprotujejo, tako kot se to dogaja v krajevni skupnosti Ločna-Mačkovec.
Članek je bil objavljen v 9. številki Dolenjskega lista 3. marca 2016
M. Žnidaršič
DL: Portret tedna - Sašo Đukić
FranciD: Malo se je pa že ispel...
DL: Tatovi so se lotili vežice - Brez...
FranciD: Obvezno napisat ime zavarovalnice!
DL: Pri Slavku Barboriču - Gasilci obiskali...
pureber: Slavko, še na mnoga leta ti želim.
DL: Prenova dol. železnice - Začelo se je,...
miha: Pa da vidmo je reku ta slep. Se pravi...
Tajski boks: Zmagovito na Madžarskem, v...
miha: Kaj je boljši šport kik boks al...
DL: Zvonil alarm, a kraje ni bilo; lahko bi ravnali drugače
tor, 26.3.2024
Letošnja Kmetija snemana v drugem letnem času in v drugem kraju
sre, 27.3.2024
DL: Zahvala ekipi
sre, 27.3.2024
Nuša Derenda ostro zanika govorice o ločitvi
pon, 25.3.2024
Dvojčici Yebuah: Vse najboljše za 50. rojstni dan
tor, 26.3.2024